Die 70 ltr is wel bruto (maar goed, de hoeveelheid die onder je appendagekast ngeslagen staat is dat altijd) netto heb je +/- 20% minderSytse schreef:Dat is een ander getal dan wat mijn dealer opgaf.
Maar ik geloof je direct bart.
Dan gaat dat punt dus niet meer op
Hoe loopt een S60 op bi-fuel - LPG
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
De toon van Bart kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd. Ik mag aannemen dat Bart werkzaam is als/bij een Volvo dealer. Volgens mij probeert hij alleen maar aan te geven dat hij genoeg dossiers uit de kast kan trekken met mensen die pech/hoge kosten hebben gehad door een gasinstallatie. Andere meningen komen toch hoofdzakelijk uit de 'consumenten' hoek. Het is dan een beetje alsof de plaatselijke fietsenmaker tegen een diamantair zegt hoe hij zijn diamanten moet slijpen.
Diegene die er beroepsmatig mee omgaat zal toch wel een zekere wijsheid in pacht hebben denk ik zomaar. Ik zie het dan voor 'Brandje' als niets meer of minder dan een waarschuwing dat er niet alleen succesverhalen te melden zijn omtrent het achteraf* inbouwen van gas.
*hier ging dan hoofdzakelijk de discussie over.
Diegene die er beroepsmatig mee omgaat zal toch wel een zekere wijsheid in pacht hebben denk ik zomaar. Ik zie het dan voor 'Brandje' als niets meer of minder dan een waarschuwing dat er niet alleen succesverhalen te melden zijn omtrent het achteraf* inbouwen van gas.
*hier ging dan hoofdzakelijk de discussie over.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Amen!2.4T schreef:De toon van Bart kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd. Ik mag aannemen dat Bart werkzaam is als/bij een Volvo dealer. Volgens mij probeert hij alleen maar aan te geven dat hij genoeg dossiers uit de kast kan trekken met mensen die pech/hoge kosten hebben gehad door een gasinstallatie. Andere meningen komen toch hoofdzakelijk uit de 'consumenten' hoek. Het is dan een beetje alsof de plaatselijke fietsenmaker tegen een diamantair zegt hoe hij zijn diamanten moet slijpen.
Diegene die er beroepsmatig mee omgaat zal toch wel een zekere wijsheid in pacht hebben denk ik zomaar. Ik zie het dan voor 'Brandje' als niets meer of minder dan een waarschuwing dat er niet alleen succesverhalen te melden zijn omtrent het achteraf* inbouwen van gas.
*hier ging dan hoofdzakelijk de discussie over.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat weegt niet eens op tegen de besparing van de brandstof.V480-V40 schreef:En het allerbelangrijkste: het houdt geen rekening met de hogere onderhoudskosten van een LPG-auto. Dat wordt door iedereen hier vergeten. En daar hamert Bart vooral op.
okee, in NL ligt het ietsje anders dan B.
als ik voor mezelf reken doe ik jaarlijks een besparing van om en nabij 5000 euro.
dan mag er jaarlijks al kleppen gesteld worden en een pompje stuk gaan, dan doe ik nog altijd een besparing van 4000 euro.
dus wat zijn dan 'hogere onderhoudskosten'?.
dat is het net, Bart gaat niet beroepsmatig om met lpg.2.4T schreef:Diegene die er beroepsmatig mee omgaat zal toch wel een zekere wijsheid in pacht hebben denk ik zomaar.
Bart geeft alleen weer wat enkele mensen meegemaakt hebben.
hij heeft het telkens over 'achteraf hoge kosten', maar waardoor dit ontstaan is of de achterliggende grond hiervan word nergens vermeld.
dat lijkt zo'n beetje op nooit olie verversen, en zich dan achteraf afvragen waarom de motor is vastgelopen...
@Bart, blijkbaar begint het ook andere mensen op te vallen.bart simpson schreef:Bart licht de ander zijde van gas toe, die kant van grote frustraties en onverwachte soms hoge kosten, jammer dat je die niet wilt horen.
Vrijwel iedere Volvodealer heeft er ergens mee te maken gehad, dat is de primaire reden dat Volvodealers wat voorzichtig geworden zijn.
Het is te simpel om iemand maar te laten roepen dat het allemaal probleemloos kan als die praktijkervaringen er tegenover staan.
Het blijft ook allemaal je eigen keuze maar wel op basis van meerdere soorten argumenten.
Misschien toch iets doen aan de toon die de muziek maakt?
Om nogmaals in herhaling te vervallen.
Goed onderhoud plegen is een must bij LPG. Voor elk merk trouwens.
Dus hierbij een oproep aan de Volvo-dealers: Klepspeling controleren en dit kost nog geen uur werk.
En indien er gesteld moet worden de uitlaatkleppen 0,05 ruimer zetten als voorgeschreven!
Zouden ze mee lezen?
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik wil me aansluiten bij de praktijkervaring.bart simpson schreef:Bart licht de ander zijde van gas toe, die kant van grote frustraties en onverwachte soms hoge kosten, jammer dat je die niet wilt horen.
Vrijwel iedere Volvodealer heeft er ergens mee te maken gehad, dat is de primaire reden dat Volvodealers wat voorzichtig geworden zijn.
Het is te simpel om iemand maar te laten roepen dat het allemaal probleemloos kan als die praktijkervaringen er tegenover staan.
Het blijft ook allemaal je eigen keuze maar wel op basis van meerdere soorten argumenten.
Na drie volvo 245 op gas en de laatste 945 Vialle LPI tot 2003 wil ik noooooit meer gas.
Met een gemiddelde van 50.000km per jaar altijd lopen winkelen met de installatie.
Bij de 945 werd ook de dealer wanhopig en ben ik afgereisd naar Vialle in Son.
Laat zo zeggen, ik heb nog nooit zo weinig in de garage gestaan als met een diesel.
Voor mij is na 4 jaar dieselen gas bestemd om op te koken.
Mogelijk dat het bij mij met de hoeveelheid km te maken heeft op jaarbasis(50.000)
Maar ik hoop dat je als je op gas rijdt minder pech zult ervaren dan ik.
Het waren niet altijd grote dingen.
Maar: niet starten, korte bereik met gastank, niet helemaal mooi lopen, optrekken en ff inhouden, in de bergen niet lopen met aanhanger, gas geven stoplicht en stil vallen.
Gewoon de iritatie van niet vlekkeloos lopen.
Maar goed dat is persoonlijk.
Wat heeeeerlijk zo'n D5 en voor de duidelijkheid
Misschien dat de laatste vier jaar de ontwikkelingen grootse sprongen hebben gemaakt......
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Neuhh, niemand koopt gas omdat het lekker rijdt. Het is louter een keuze uit economische redenen. Ik heb jaren op gas gereden met ongeveer 40.000 km per jaar. Pas toen we een diesel kochten kwam ik erachter dat maandelijks bij de garage staan geen vanzelfsprekendheid hoeft te zijn.
Ik durf ook te stellen dat als men gas inruilt voor diesel er een wereld open gaat.
Eerlijk is eerlijk, onze gasbak was een BMW...................
Ik durf ook te stellen dat als men gas inruilt voor diesel er een wereld open gaat.
Eerlijk is eerlijk, onze gasbak was een BMW...................
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ja maar als ik een mooie auto heb, BMW of Volvo wil ik wel lekker rijden.
Toch.....
Toch.....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
wat bedoel je met 'lopen winkelen'?.Bover schreef: Met een gemiddelde van 50.000km per jaar altijd lopen winkelen met de installatie.
Bij de 945 werd ook de dealer wanhopig
die wereld heeft nooit stilgestaan, net zoals Volvo ook niet stilstaat.Bover schreef: Misschien dat de laatste vier jaar de ontwikkelingen grootse sprongen hebben gemaakt......
Vialle test ook al een dik half jaar een nieuw systeem, speciaal voor motoren met vaste kleppen.
per x aantal ingespoten eenheden lpg een eenheid benzine erbij.
verschillende importeurs draaien er proeven mee.
waarschijnlijk komt het begin 2007 op de markt.
dit proefsysteem heb ik zelf al gezien, ingebouwd in een S60R.
werkt werkelijk toppie.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dag Ludo,
Met winkelen bedoel ik dat ik veel bezig ben geweest met de laatste lpi installatie om die storingsvrij te krijgen.
Eerst de dealer, toen de regionale vialle dealer en dan naar de landelijke in Son.
@ Ludo ik denk dat er op technisch gebied vorderingen gemaakt worden dus ook voor LPI installaties.
( Zie ook hybride ontwikkelingen )
Maar mij krijg je niet meer aan het gas, nog niet met BPM vrijstelling of zo...
( Result en Vertaling vanTraumatische LPG en LPI ervaring door de tijd)
volvo for live.... and diesels too
( met roetfilter dan... anders wordt femke boos )
Met winkelen bedoel ik dat ik veel bezig ben geweest met de laatste lpi installatie om die storingsvrij te krijgen.
Eerst de dealer, toen de regionale vialle dealer en dan naar de landelijke in Son.
@ Ludo ik denk dat er op technisch gebied vorderingen gemaakt worden dus ook voor LPI installaties.
( Zie ook hybride ontwikkelingen )
Maar mij krijg je niet meer aan het gas, nog niet met BPM vrijstelling of zo...
( Result en Vertaling vanTraumatische LPG en LPI ervaring door de tijd)
volvo for live.... and diesels too
( met roetfilter dan... anders wordt femke boos )
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
je wil toch niet beweren dat je probleem niet kon opgelost worden?.Bover schreef:Met winkelen bedoel ik dat ik veel bezig ben geweest met de laatste lpi installatie om die storingsvrij te krijgen.
Eerst de dealer, toen de regionale vialle dealer en dan naar de landelijke in Son.
dan zit er iets anders achter, iets wat hier niet verteld word.
hoeft voor mij ook niet, ieder zijn ding...Bover schreef:Maar mij krijg je niet meer aan het gas,
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Na 15 jaar probleemloos met volvo op gas gereden te hebben........Wat verdampers, versleten sproeiernaaldjes en af en toe een nieuwe cylinderkop als extra onderhoud.
De afgelopen 4 jaar heb ik er ook niet meer voor gekozen. De laatste lpg auto was een 850 en ik heb veel probleempjes gehad met iedere keer toch een behoorlijk prijskaartje. Mijn huidige S80 en de 940 rijden op benzine, en met de kilometers die ermee gereden worden maak je mij niet wijs dat het veel goedkoper kan op lpg. Tussen de 20k en 30k per jaar, met een zeer acceptabel benzineverbruik van beide. Acceptabel doordat beide auto's eigenlijk alleen maar snelweg rijden. Diesel komt bij mij niet in de optielijst voor om kostentechnische redenen
Dus inderdaad, ieder zijn ding en gelukkig maken we allemaal onze eigen keuzes.
De afgelopen 4 jaar heb ik er ook niet meer voor gekozen. De laatste lpg auto was een 850 en ik heb veel probleempjes gehad met iedere keer toch een behoorlijk prijskaartje. Mijn huidige S80 en de 940 rijden op benzine, en met de kilometers die ermee gereden worden maak je mij niet wijs dat het veel goedkoper kan op lpg. Tussen de 20k en 30k per jaar, met een zeer acceptabel benzineverbruik van beide. Acceptabel doordat beide auto's eigenlijk alleen maar snelweg rijden. Diesel komt bij mij niet in de optielijst voor om kostentechnische redenen
Dus inderdaad, ieder zijn ding en gelukkig maken we allemaal onze eigen keuzes.
Gr. Marcel
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nou als dat dus goed werkt, en onderhoudsvriendelijk is, en hier in Nederland die belachelijke belastingmaatregelen afgeserveerd worden, dan kan het misschien toch nog goedkomen met nieuwe VOLVO's en LPG.Ludo schreef:die wereld heeft nooit stilgestaan, net zoals Volvo ook niet stilstaat.
Vialle test ook al een dik half jaar een nieuw systeem, speciaal voor motoren met vaste kleppen.
per x aantal ingespoten eenheden lpg een eenheid benzine erbij.
verschillende importeurs draaien er proeven mee.
waarschijnlijk komt het begin 2007 op de markt.
dit proefsysteem heb ik zelf al gezien, ingebouwd in een S60R.
werkt werkelijk toppie.
Maar zolang je meer/duurder onderhoud nodig blijft hebben (en LPG-storingsgevoeliger blijft) is voor mij het voordeel nog niet bewezen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Ik ben heel benieuwd naar jouw berekening (en).Marcel schreef:Tussen de 20k en 30k per jaar, met een zeer acceptabel benzineverbruik van beide. Acceptabel doordat beide auto's eigenlijk alleen maar snelweg rijden. Diesel komt bij mij niet in de optielijst voor om kostentechnische redenen
Want met km van meer dan 25.000 per jaar zal je toch echt "winst" moeten halen.
Omslagpunt bij mij (LPG) ligt (nu) bij ± 11.000 km.
- swen
- 3rd Gear member
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 09.11.2006 - 11:45
Hallo ben nieuw op het forum,
maar rijd al geruime tijd een Volvo s60 op gas. (100K in 2 jaar)
Nog nooit problemen mee gehad en er staat inmiddels al 200k en een beetje op de teller.
Trouwens heb die 100k met een gemiddelde snelheid van 72km/h gereden.
zijn er meer mensen met een vergelijkbaar gemiddelde?
groeten Swen
maar rijd al geruime tijd een Volvo s60 op gas. (100K in 2 jaar)
Nog nooit problemen mee gehad en er staat inmiddels al 200k en een beetje op de teller.
Trouwens heb die 100k met een gemiddelde snelheid van 72km/h gereden.
zijn er meer mensen met een vergelijkbaar gemiddelde?
groeten Swen
@Swen,swen schreef:Hallo ben nieuw op het forum,
maar rijd al geruime tijd een Volvo s60 op gas. (100K in 2 jaar)
Nog nooit problemen mee gehad en er staat inmiddels al 200k en een beetje op de teller.
Trouwens heb die 100k met een gemiddelde snelheid van 72km/h gereden.
zijn er meer mensen met een vergelijkbaar gemiddelde?
groeten Swen
Welkom hier op het forum.
200k probleemloos op LPG! Zo hoort en is het ook!
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Grootste kostenpost is de aanschaf van de lpg installatie en het terugkerende kleppenstellen. Een occasie op lpg kopen is minder interessant vanwege de kilometerstand. En ja, het omslagpunt ligt lager als mijn jaarkilometrage, maar nu heb ik geen gezeur. De uiteindelijke besparing voor mij zou maar een paar tientjes per maand zijn en dit weegt niet op tegen de nadelen.AlexV70 schreef:Ik ben heel benieuwd naar jouw berekening (en).Marcel schreef:Tussen de 20k en 30k per jaar, met een zeer acceptabel benzineverbruik van beide. Acceptabel doordat beide auto's eigenlijk alleen maar snelweg rijden. Diesel komt bij mij niet in de optielijst voor om kostentechnische redenen
Want met km van meer dan 25.000 per jaar zal je toch echt "winst" moeten halen.
Omslagpunt bij mij (LPG) ligt (nu) bij ± 11.000 km.
Gr. Marcel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waarom zijn minder storingen en minder vaak tanken niet aantrekkelijk voor particulieren? Ik vind dat nogal een rare redenering van Schaap.Sytse schreef:...Op mijn vraag waarom lease auto's weinig op gas verkocht worden was de dealer duidelijk. Diesels zijn minder gevoelig voor storingen en hoeven uiteraard minder vaak te tanken. Voor een particulier is Gas erg aantrekkelijk bij goed onderhoud.
Wat men ook zeker moet overwegen is wat men kwijt is aan de auto qua aanschaf. Ik vondt het verschil tussen een D5 en een benzine versie erg groot. Ook na inbouwen van gas. Daarnaast hadden de D5 (uiteraard) al erg veel kilometers gelopen zodat ik minder lang met de auto kon doorrijden.
Dan nog even over de aanschaf. Je slaat de spijker op zijn kop als je zegt dat je een D5 niet voor dat geld kunt vinden. Maar als je over 3 jaar je S60 op gas probeert te slijten, zul je er (qua inruilprijs) wel achterkomen dat je dan het voordeel van nu zult moeten dokken. Met andere woorden: het voordeel van nu, is je nadeel over 3 jaar. Met een D5 had je 3 jaar lang over een heerlijk koppel beschikt, vermoedelijk minder storingen/ergenis gehad en per saldo geen verschil als je alle kosten (dus extra afschrijving/onderhoud/nieuwe kop) op gas vergelijkt met diesel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19558
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nu denk ik niet dat die opmerking van één van de heren Schaap komt maar van de verkoper daar in Lelystad. Helaas niet de meest handige en deskundige man. Schaap senior weet wel beter.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)