Auto laadt niet + denkt dat laadkabel er nog in zit.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Helaas weer een probleem met mijn xc90 t8.

Zag lampje van de lader rood branden. Wilde de auto vervolgens starten en kreeg de melding dat de laadkabel er nog in zit (wat dus niet is...), met het 7 seconden vasthouden riedeltje.

Wat kan dit zijn? Komt slecht uit nu de vakantie nadert..morgen even de garage bellen

Nog een kleine aanvulling; de hele dag problemen met starten, ongeveer 3x. Nu net startte de auto wel normaal, maar bij thuiskomt krijg ik weer het dopje van het laadpunt er niet af. Het slot blijft er op. Dit terwijl ik dit nog nooit op slot heb gezien. Zelfs niet als de auto op slot stond, kon ik altijd dat beschermkapje er af halen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat jij rap naar de dealer moet zeker als je nog met deze auto op vakantie wilt. Ik gok op tenminste een defect in de vergrendelingsmodule en een OBC die kuren heeft. 2000 euro aftikken en je kunt er weer tegen...... Been there done that.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Het zal eens een niet zo dure reparatie worden.. Haha net paar maanden geleden ERAD moeten vervangen. Wat een ballen auto.

Anwb is er inmiddels. Laadkabel ging er nu niet meer af. Tegen beter weten er in gestoken, dacht dat het probleem weg was.

Op een gegeven moment kwam er een ontzettend raar geluid thv laadunit.

Hele linkervoorzijde wordt er nu af gesleuteld as we speak. Om bij de ontgrendeling aan de achterzijde te komen.

Echt zuur weer dit. Geeft weinig plezier zo'n auto op het moment.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Bij mij kreeg de WW hem niet ontgrendeld ondanks dat hij de hele wielkuip had losgehaald. Ik ben met de stekker door het voorraam naar de dealer gereden. Balen dit als je net een ERAD hebt gehad en snap dat je te dan een ballen auto vindt. Misschien valt het mee en is het alleen de stekker unit en niet de OBC.
Ik kan alleen maar aangeven dat het voor mij de meest betrouwbare en goedkoopste Volvo is die ik heb gehad tot nu toe, heb je niets aan op dit moment, maar wellicht helpt het om te beseffen dat je nu gewoon pech hebt en dat het hierna hopelijk over is met de ellende.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Staat inmiddels al 3 dagen bij de garage, eigenlijk geen plek maar het werd een tussendoortje.. Prima, blij met deze service van de Volvo specialist in Loon op Zand. Vele malen beter gevoel dan Van Roosmalen in Tilburg, goede keus gemaakt om over te stappen.

Conclusie in ieder geval: zekeringen waren gesprongen, mechanisme van het vergrendelen van de laadkamer defect én OCB naar z'n grootje. Factuur tegen de 2000 euro aan is de verwachting. God mag weten wat dit gekost had bij de dealer......
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hetzelfde. Ik was bij de dealer exact hetzelfde kwijt (incl. huurauto) voor exact hetzelfde: OBC naar zijn grootje, zekeringen gesprongen en laadpoortvergrendeling defect.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1379
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Met het verschil dat Gouwe daar nu levenslang garantie op heeft.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Ik snap best dat je met elk type, van elk merk, een probleem exemplaar kan treffen. Toch verwacht je dit niet met een Volvo XC90 die tegen of zelfs over de ton kost. Moet je de rekening zien van al dit gezeur! Dan kan ik me óok goed voorstellen, dat je vertrouwen in zo,n XC90 naar een nulpunt zakt. Oók voor Heer Olivier, een heer van stand, als je begrijpt wat ik bedoel? ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Hoe zit dat eigenlijk; is dit geen garantiekwestie? Of heeft Volvo geen coulance regeling? Dit mag toch niet gebeuren en ook buiten de garantie heb je toch recht op een deugdelijk product in het kader van de conformiteitsvereisten?
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Garantie is 2 jaar, non-conformiteit moet jij aantonen. Volvo hanteert in mijn ogen doorgaans reële regelingen maar dan moet het wel een bekend probleem zijn. Ik denk aan de regelingen voor de airco pomp, ISG, ERAD en nog een paar zaken waar Volvo destijds op de V60D6 vier jaar 100% coulance op gaf en t/m 5e jaar 50%. Wat de definitie van een goede coulanceregeling is, is natuurlijk subjectief :-)
Maar een OBC gaat volgens mij niet bovengemiddeld vaak kapot.
Mijn auto was toen 7,5 jaar en had bijna 260K gelopen. Lijkt me geen gevalletje non-conformiteit of coulance.
Wat wel interessant is, is dat er twee zekeringen zitten die kennelijk zo traag zijn dat ze piekspanning niet tijdig kunnen opvangen waardoor de OBC en de laadpoort in mijn geval lijken te zijn overleden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Gouwe schreef: 17.07.2023 - 10:36 Garantie is 2 jaar, non-conformiteit moet jij aantonen. Volvo hanteert in mijn ogen doorgaans reële regelingen maar dan moet het wel een bekend probleem zijn. Ik denk aan de regelingen voor de airco pomp, ISG, ERAD en nog een paar zaken waar Volvo destijds op de V60D6 vier jaar 100% coulance op gaf en t/m 5e jaar 50%. Wat de definitie van een goede coulanceregeling is, is natuurlijk subjectief :-)
Maar een OBC gaat volgens mij niet bovengemiddeld vaak kapot.
Mijn auto was toen 7,5 jaar en had bijna 260K gelopen. Lijkt me geen gevalletje non-conformiteit of coulance.
Wat wel interessant is, is dat er twee zekeringen zitten die kennelijk zo traag zijn dat ze piekspanning niet tijdig kunnen opvangen waardoor de OBC en de laadpoort in mijn geval lijken te zijn overleden.
260k/ 7,5 jaar is inderdaad wel flink in dat geval. Die zekeringen is ook wel weer waar. Maar nuttige informatie om te weten. Ook wel eens interessant om een overzicht te hebben waar iedereen coulance op heeft gekregen. Een geïnformeerd mens telt voor twee.
Ik heb het wel eens met vrienden over coulanceregelingen en staan ze je glazig aan te kijken (nu niet meer). Dan zeggen ze; tja de garage zei geen garantie meer… gaan ze toch voor vele honderden euro’s de boot in.
Bij Volkswagen nieuwe raammechanismen, bobines en ratelende distributieketting met spanners binnen coulance gekregen.
Is er ergens een draadje met overzicht van coulance regelingen?
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Henry82 schreef: 14.07.2023 - 17:17 Met het verschil dat Gouwe daar nu levenslang garantie op heeft.
Dat is misschien wel zo, maar met deze auto blijf ik toch niet zo lang meer rijden waarschijnlijk.
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

AirBoxeRT schreef: 17.07.2023 - 10:10 Hoe zit dat eigenlijk; is dit geen garantiekwestie? Of heeft Volvo geen coulance regeling? Dit mag toch niet gebeuren en ook buiten de garantie heb je toch recht op een deugdelijk product in het kader van de conformiteitsvereisten?
Dit heb ik recentelijk dus een hele rel om gehad bij de dealer.. uiteindelijk zelf via de importeur coulance regeling kunnen afdwingen. Ging toen om het ERAD defect. Ik ging het gevecht maar niet meer aan, mogelijk 30% korting coulance. Dan zou ik onderaan de streep net iets goedkoper uit zijn bij de dealer, waar ik geen goede verstandhouding meer heb. Dus ik heb bewust gekozen voor een lokale volvo specialist. Die gun ik het meer.
Heer_Olivier
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20.07.2021 - 10:20

Hans Eilander schreef: 14.07.2023 - 20:25 Ik snap best dat je met elk type, van elk merk, een probleem exemplaar kan treffen. Toch verwacht je dit niet met een Volvo XC90 die tegen of zelfs over de ton kost. Moet je de rekening zien van al dit gezeur! Dan kan ik me óok goed voorstellen, dat je vertrouwen in zo,n XC90 naar een nulpunt zakt. Oók voor Heer Olivier, een heer van stand, als je begrijpt wat ik bedoel? ;)
Hahaha iemand kent de beruchte Heer Olivier... dat komt niet heel vaak voor! ;)

Maar nee, je verwacht het niet van zo'n auto. Ik ben net terug van vakantie en toch zit ik niet helemaal prettig meer in die auto richting zuid Europa.... bang dat er iets kapot gaat. Zou eigenlijk geen sprake van mogen zijn....

Overigens wel weer heerlijk gereden naar Zuid-Frankrijk zonder enige inspanning. Wat rijdt ie toch heerlijk..... ik kan ook echt niet meer zonder auto-pilot.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19534
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Een "heer van Stand" rijdt in een "oude Schicht" niet in een nieuwerwetse XC90 T8. 😉
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

V480-S60 schreef: 23.08.2023 - 09:41 Een "heer van Stand" rijdt in een "oude Schicht" niet in een nieuwerwetse XC90 T8. 😉
Ik vermoed dat een Heer van Stand ook met zijn tijd mee gaat. (overigens ook terecht) En wat kun je je dan nog beter wensen, dan zo,n mooie indrukwekkende Volvo XC90?? Ja toch? Zelf kan ik mij zo,n super luxe Volvo XC90 niet veroorloven. Dus heb ik een XC90 Inscription in het zwart op m,n kast staan, in schaal 1:18. Als troost zeg maar.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”