Sensus navigatie kan route niet berekenen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
MikeVolvoV40
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.11.2022 - 06:54

Hallo allen.
Ik heb iets vreemds, mijn sensus navigatie 2014 kan na een update sommige routes niet berekenen. Onderweg naar Kroatië wilde hij niet navigeren naar mijn vaste camping in Oostenrijk. Ook sommige andere grote plaatsen in Oostenrijk reageert hij met: kan route niet berekenen. Mijn vaste wintersportplaats in Oostenrijk pakt hij wel. Doornavigeren naar Kroatië, langs de plaatsen die hij niet meer pakt doet hij wel. Het probleem lijkt te zitten in een deel van de kaart van Oostenrijk maar het gekke is dus dat hij wel zonder problemen door Oostenrijk heen navigeert.

Ik heb geprobeerd de laatste update, die er al op stond, opnieuw te installeren maar dat pakt hij dus niet omdat de kaarten al geladen zijn.

Iemand bekend met dit probleem?
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Heb dat in mijn V40 ook wel eens gezien. Dat staat de POI (in dit geval de camping) op een plek gepositioneerd waar je met de auto niet kan komen. het kan zijn dat de weggetjes op de camping niet in het kaartmateriaal zitten en de POI precies midden op de camping staat i.p.v. aan de ingang bij de openbare weg. Zelfs in steden kan het misgaan als het centrum gepositioneerd is midden in een stadspark.
swing6
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.06.2017 - 00:07

Heb ik ook volg dit
MikeVolvoV40
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.11.2022 - 06:54

Hey. Mijn probleem vorige week opgelost. Er is een nieuwe update. Na het installeren van deze kaarten werkt alles weer.

Moet dus aan de kaart hebben gelegen!
hanshoevenaars
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.07.2023 - 10:56

MikeVolvoV40 schreef: 13.06.2023 - 12:51 Hallo allen.
Ik heb iets vreemds, mijn sensus navigatie 2014 kan na een update sommige routes niet berekenen. Onderweg naar Kroatië wilde hij niet navigeren naar mijn vaste camping in Oostenrijk. Ook sommige andere grote plaatsen in Oostenrijk reageert hij met: kan route niet berekenen. Mijn vaste wintersportplaats in Oostenrijk pakt hij wel. Doornavigeren naar Kroatië, langs de plaatsen die hij niet meer pakt doet hij wel. Het probleem lijkt te zitten in een deel van de kaart van Oostenrijk maar het gekke is dus dat hij wel zonder problemen door Oostenrijk heen navigeert.

Ik heb geprobeerd de laatste update, die er al op stond, opnieuw te installeren maar dat pakt hij dus niet omdat de kaarten al geladen zijn.

Iemand bekend met dit probleem?
Even de kaart van Turkije er op (klein kaartje zo gebeurd). Dan NAV starten. Dan alles uit. Sleutel er uit etc. Misschien zelfs even de accu los en er weer aan. Vervolgens de kaarten die je wilt er opzetten. Het probleem zit hem waarschijnlijk in een stukje gemiste informatie. Op deze manier zet je je eigen kaarten er weer goed op. Succes.......
hanshoevenaars
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.07.2023 - 10:56

Even de kaart van Turkije er op (klein kaartje zo gebeurd). Dan NAV starten. Dan alles uit. Sleutel er uit etc. Misschien zelfs even de accu los en er weer aan. Vervolgens de kaarten die je wilt er opzetten. Het probleem zit hem waarschijnlijk in een stukje gemiste informatie. Op deze manier zet je je eigen kaarten er weer goed op. Succes......
swing6
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.06.2017 - 00:07

Heb dit geprobeert maar werkt bij mij niet nog steeds geen route berekening
rupsenkind
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.11.2017 - 14:22

Kan je die kaart software updates zelf installeren met een USB? Ik heb net een V90 gekocht en wil de kaarten updaten (via WiFi, ben gekoppeld aan het thuisnetwerk) maar krijg de melding "update te groot, maak afspraak met de dealer". Als de dealer dat voor een prijs met een USB doet kan ik het zelf ook wel lijkt mij... :-) Overigens heb ik al gekeken of die kaarten voor Sensus 2017 de downloaden zijn bij Volvo maar daar staat alleen Sensus 2016 of kan ik die ook gebruiken?
Alvast dank voor de reactie(s).

Groet, Rob
Volvo V90 Insciption 2017
Volvo V70 Nordic+ 2015
Volvo V70 2,4D Summum 2010
Volvo V70 2,4D Kinetic 2009
Citroen C5 2.0 HDi 2006
Citroen C5 2.0Hdi 2004
Citroen C5 2.0 Hdi 2001
Ford Mondeo 2.0D Ghia
rupsenkind
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25.11.2017 - 14:22

"Kan je die kaart software updates zelf installeren met een USB? Ik heb net een V90 gekocht en wil de kaarten updaten (via WiFi, ben gekoppeld aan het thuisnetwerk) maar krijg de melding "update te groot, maak afspraak met de dealer". Als de dealer dat voor een prijs met een USB doet kan ik het zelf ook wel lijkt mij... :-) Overigens heb ik al gekeken of die kaarten voor Sensus 2017 de downloaden zijn bij Volvo maar daar staat alleen Sensus 2016 of kan ik die ook gebruiken?
Alvast dank voor de reactie(s).

Groet, Rob"

Heb het zelf al kunnen vinden....
Volvo V90 Insciption 2017
Volvo V70 Nordic+ 2015
Volvo V70 2,4D Summum 2010
Volvo V70 2,4D Kinetic 2009
Citroen C5 2.0 HDi 2006
Citroen C5 2.0Hdi 2004
Citroen C5 2.0 Hdi 2001
Ford Mondeo 2.0D Ghia
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1379
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Kan idd via USB zelf gedaan worden. En raar maar waar, als je dan heel Europa installeert ben je sneller klaar dan wanneer je Benelux apart doet :)
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
swing6
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.06.2017 - 00:07

Probleem heeft zich opgelost als je in oostenrijk bent doet hij het wel hegeeft dan aan gebiedt mey beperkte toegang maar navigeert gewoon denk dat het aan de maat regel van Oostenrijk om vakantie verkeer op de sluiproutes te mijden ligt
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

swing6 schreef: 01.08.2023 - 09:23 denk dat het aan de maat regel van Oostenrijk om vakantie verkeer op de sluiproutes te mijden ligt
Dat kan niet. Daar kan Oostenrijk niets aan doen. Het kaartmateriaal zit in jouw auto en de auto krijgt de positie a.d.h.v. satellieten. Er komt geen online handeling bij kijken.
Plaats reactie

Terug naar “V40”