Een tijdje geleden heb ik een laptop gekocht met VIDA erop en een DICE, dus ik kan nu zelf storingen uitlezen en wissen, onderdelen opzoeken en werkinstructies opzoeken. Het is allemaal nieuw voor mij en ben er nog mee aan het leren.
Nu was ik laatst bij de Volvo-specialist en hij kon o.a. zien wat er allemaal gebeurd was met bijvoorbeeld de regeneraties van de afgelopen tijd. Ook op filmpjes op YouTube kunnen mensen dingen uitlezen, bijvoorbeeld temperaturen, drukken e.d. Nu wil ik dat ook doen, maar tot op heden is mij het nog niet gelukt. Ik vermoed dat dit via de tab "Storing zoeken" (Diagnostics) gaat, maar helaas nog niet kunnen vinden hoe ik dingen uitlees, afgezien van storingen.
Waar vind ik bijvoorbeeld het stukje over de regeneratie-geschiedenis? Alvast bedankt voor de hulp!
Uitlezen in VIDA
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Diagnostics>Vehicle communication >ECM klikken > Exhaust > Driving distance since last regeneration
Maar dan in het Nederlands
Maar dan in het Nederlands
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Top, bedankt! Morgen proberen, want waarschijnlijk heb ik toch een probleem met het roetfilter van de C70, teveel deeltjes bij de deeltjestellertest.Jelmer de Jong schreef: ↑19.08.2022 - 20:25 Diagnostics>Vehicle communication >ECM klikken > Exhaust > Driving distance since last regeneration
Maar dan in het Nederlands
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ben al een stukje verder en kan wat zaken uitlezen van het roetfilter: temperatuur, verschildruk en roetmassa. Ik kan echter nog geen historische data van het regenereren vinden. De specialist liet mij bijvoorbeeld zien hoeveel van de laatste x regeneraties er y niet gelukt waren. Ook dacht ik te zien hoe lang de regeneraties duurden en km-interval ertussen.
Roetmassa is momenteel 5,09 gram, geen idee of dat veel is.
Drukverschil loopt tijdens het rijden op naar iets van 49 hPa, ook geen idee of dat een normale waarde is. Vanuit VIDA in ieder geval geen enkele indicatie dat er iets mis is met het filter.
Zie ook de foto van het VIDA-scherm waarin ik dit alles vind:
Roetmassa is momenteel 5,09 gram, geen idee of dat veel is.
Drukverschil loopt tijdens het rijden op naar iets van 49 hPa, ook geen idee of dat een normale waarde is. Vanuit VIDA in ieder geval geen enkele indicatie dat er iets mis is met het filter.
Zie ook de foto van het VIDA-scherm waarin ik dit alles vind:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999