XC40 in het echt mogen bewonderen.

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Zoals sommige van jullie al wel op onze Facebook pagina hebben gezien was ik gister avond bij de XC40 onthulling in Keulen Duitsland.

Leuke ervaring en was ook heel druk van jong tot oud.
Toen de auto uit eindelijk werd onthult gelijk een stormloop op de 4 auto’s.

1 Momentum Fusion Red 20” velgen zwart interieur
2 R-Design Wit/zwart 20” velgen. 1x Standaard interieur en 1x oranje tapijt.
1 Momentum Amazon Blue met wit dak. 19” velgen. Blond interieur.

Extra lang gebleven en toen had je meer tijd om in de auto te zitten zonder dat er een rij stond te wachten op je..

Momentum heeft wel aardige aluminium inleg met profiel
R-Design vond ik de inleg tegenvallen had geen probleem en leek meer op een sticker.
Volgens mijn dit nog pre-productie modellen dus hoop dat dit nog anders wordt. Dat het was structuur krijgt.

En wat me ook op viel was de ouderwetse beugel om motorkap open te houden?
Ik heb zelfs op mijn V40 gasveren op open te houden. Dacht dat Volvo dit niet meer had.
Weet niet of de nieuwe XC60 dit heeft?

Maar kunnen pre-productie modellen zijn?

Interieur ziet er goed uit. Anders natuurlijk dan de nieuwe XC60 met mooie schuifjes om dingen mee af te dekken.
Midden tunnel ziet er wat somberder uit maar ook wel in zwart hoogglans.

Cockpit en touchscreen zien er gewoon goed uit zoals nieuwe XC60.

Achter in zit je ook goed en heb je de ruimte. Opvallende de ramen gaan niet helemaal naar beneden achter.

Kofferbak ook heel ruim. Helemaal met achterbank neer geklapt.
Panaromadak ook mooi zowel dicht als open. Kost amper hoofdruimte er lange mannen met gemak in zien zitten.

Semi elektrisch bedienbare trekhaak is mooi weggewerkt en komt met druk op de knop te voorschijn. Mooi oplossing.

Zoals gezegd stonden ze bijna allemaal op 20”. En dat valt dan amper op omdat de auto natuurlijk zo hoog is.. 19” staat ook mooi maar ik denk dat 18” een beetje vreemd zal staan.

Maar XC40 is me goed bevallen en gaat hem ook bijna zeker worden volgende jaar.
Je moet een auto toch eerst in het echt zien en er in zitten om een oordeel te kunnen geven.
Eerst maar eens langs mijn dealer met mijn Excel formulier en kijken of alles prijzen kloppen met zijn systeem.

En nu ik hem eenmaal in het echt heb gezien weet ik wel dat als hij eenmaal in de showroom staat het wel een succes gaat worden. Ook al zijn de prijzen natuurlijk hoog je krijgt er heel wat auto voor.

En van wat ik hoorde van de Duitsers die waren er ook heel erg over te spreken.

Zo even een flink stuk tekst. Heb je vragen stel ze en dan kan ik zien of ik antwoord weet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28182
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een positief verhaal over de XC 40. Je was zo nieuwsgierig dat je ervoor naar Keulen ging om de auto te zien.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

@lint -> heb toch vakantie dus er gelijk een dagje van gemaakt.
En had geen zin om inderdaad te wachten tot November/December
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Of de auto nou je smaak is of niet, het is een erg leuk en interessant verslag. Dank! :-)
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
Sejus
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
Locatie: Barendrecht

Mooi verslag! Ziet er veelbelovend uit!
Toevallig vandaag uitnodiging gehad voor de introductie in Nederland, erg benieuwd!
V40 T3, 2017, 150.000km // V60 T3, 2012, 235.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km // 850 2.5 10V, 1995, 550.000km
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Mooi verslag en foto s Michel !

Welke kleur gaat het worden voor jou ?
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Als ik voor de R-Design ga waarschijnlijk Bursting Blue metallic met Zwart dak (standaard bij R-Design)

Moeilijker als ik voor een Inscription wil gaan want daar kun je niet zoals bij de XC60 Inscription kiezen voor Fusion Red Metallic. Helaas alleen saaie kleuren dus moeilijk mooi interieur en saaie buitenkant. Als je rijdt zie je buitenkleur natuurlijk niet zo.. ;)
En voor de Momentum zou het dan helemaal in Fusion Red Metallic worden. Bursting Blue niet mogelijk op de Momentum alleen op de R-Design.

Nog volop aan het rekenen en wordt toch pas volgende jaar.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Ik zou voor de R design gaan. Mooi van binnen èn buiten !
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

MichelR schreef: Als ik voor de R-Design ga waarschijnlijk Bursting Blue metallic met Zwart dak (standaard bij R-Design)

Moeilijker als ik voor een Inscription wil gaan want daar kun je niet zoals bij de XC60 Inscription kiezen voor Fusion Red Metallic. Helaas alleen saaie kleuren dus moeilijk mooi interieur en saaie buitenkant. Als je rijdt zie je buitenkleur natuurlijk niet zo.. ;)
En voor de Momentum zou het dan helemaal in Fusion Red Metallic worden. Bursting Blue niet mogelijk op de Momentum alleen op de R-Design.

Nog volop aan het rekenen en wordt toch pas volgende jaar.
Dus je wordt toch behoorlijk beperkt in hoe je je eigen XC40 kan samenstellen vind ik.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Had ook meer kleuren en combinatie's verwacht om eerlijk te zijn..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

bedankt voor je schitterend verslag !
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1610
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Top, leuk om te lezen hoe je eerste irl kennismaking met de XC40 voor je was, na je hele reis naar de XC40 te hebben gevolgd op het forum en FB.
Ik geloof niet dat er iemand was die er meer op zat dan jij Michel. Steeds was jij de eerste die het laatste nieuws van de XC 40 wist te vertellen of te plaatsen en nu was je ook nog de eerste die een werkelijke irl presntatie kon plaatsen! Top man!
Laatst gewijzigd door ruuds70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
guidof
4th Gear member
Berichten: 697
Lid geworden op: 18.10.2007 - 18:16
Locatie: Vaxholm, Zweden
Contacteer:

Bedankt Michel voor je verslag met eerste ervaringen met de XC40!

Zelf heb ik de nieuwe XC40 ook mogen bewonderen in Stockholm. Denk dat het zeker een succes zal gaan worden.


Afbeelding


link
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Mooie foto’s Guidof. Je had de auto’s voor jezelf makkelijker foto”s te maken.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Arnoud17
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05.03.2010 - 09:56

Korte intro. Ik ben Arnoud en een Volvo liefhebber, maar heb op geen enkele wijze een zakelijke verbondenheid met het merk. Wel een persoonlijke. Sommige merken passen je nu eenmaal beter dan anderen.

Gisteren ben ik bij de Sneak Preview van de XC 40 geweest in De Goudfazant, een voormalige garage, in Amsterdam. Als je een auto presenteert op een plek als deze weet je wat je als merk met je auto wilt. Je wil er zeker geen moderploeterraar van maken die alleen door de bossen trekt, maar een chille urban jungle veroveraar. Je kiest een plek uit die de typische gebruiker moet gaan aanspreken en dan kies je voor een stukje booming Amsterdam-Noord.

Volvo heeft het wat mij betreft goed aangepakt. Er is maar een zeer select groepje bezoekers aanwezig. Precies genoeg om niet te vereenzamen, maar zeker niet te veel zodat je geen mogelijkheid had om bij de auto's te komen en deze van buiten, maar vooral ook van binnen goed genoeg te bewonderen. Dat alles kon onder het genot van prima Zweeds getinte hapjes en smakelijke drankjes.

Volvo had voor deze gelegenheid de volgende auto's neergezet:

De XC 40 in Amazon Blue Solid
De XC 40 in Fusion Red Metallic
De XC 40 R-design in Inscription Chrystal White Pearl

De kleuren die je ook tegen komt in het XC Magazine, de prijslijst en de overige beelden die er nu zijn van de XC 40.

Wat mij opviel aan de auto, ik rijd nu een XC 60 uit 2014 (en daarvoor, van oud naar nieuw: S60, V50 en nog een XC 60 en we rijden ook een C 70) was het volgende:

- stoer uiterlijk door de hoogte, praktisch als dat van de XC 60, en de niet te lange lengte en slimme opbouw van breedte (smaller voor dan achter);
- ook deze auto staan de Thor lampen goed (mijn mening);
- het ander kleurige dak maakt de auto een heel andere verschijning dan de auto in één kleur en dat zal meer verschillende gebruikers aanspreken;
- voorin voelt de auto heel ruim, prima instap en een nieuwe Volvo herkenbare werkplek voor de bestuurder. De opbergplaatsen zijn zo vernuftig als ze omschreven zijn. Hoe handig kun je zijn en waarom zijn sommige zaken niet al eerder toegepast. Ik herinner me alleen nog een eeedere campagne van Volvo waarbij juist de vakken in de deuren kleiner werden om rondvliegende bagage te verminderen. De gebruikte materialen zijn niet te vergelijken met de huidige 40 serie. De 40 is geen 40 meer, maar volwassen in een merk dat de premium stap meer en meer zet. Waarbij 40 in het echte leven het nieuwe 30 is, is deze auto meer dan een instap auto in de wereld die Volvo heet;
- bij de bijrijdersstoel zitten op de vloer twee hele bijzondere haken gemonteerd. Ik heb me uit laten leggen dat dit met het met een sjorriem omgekeerd monteren van een kinderzitje te maken heeft. Had het nog niet eerder gezien en ik vind het een combinatie van lelijk en stootgevaarlijk en het voelde niet Volvo safety proof, maar daar heeft Volvo veel meer verstand van dan ik;
- instap achterin is vrij krap. Je klimt over de wielkast heen als het ware. Als je eenmaal binnen bent zit je als een vorst. Ruim genoeg als volwassene, ook al ben ik maar 1.80 ik had voor m'n knieën nog zo'n 6cm ruimte, terwijl er een bestuurder op z'n gemak achter het stuur zat. Hoofdruimte, ondanks het prachtige glazen dak, ruim genoeg om een hoedje op te houden;
- de achterbak is.... klein. Vooral heel ondiep. Hier komt de auto bouwers trukendoos naar boven door te zeggen dat de ruimte slechts 7% kleiner is dan bij de XC60. Dat zal vast en zeker, maar een flink deel van de ruimte zit onder de, uiterst vernuftig bruikbare, vloer van de achterbak. Dan kun je toch minder grote zaken in je achterbak vervoeren. Maar voor achterbak ruimte zijn er andere modellen te vinden, die zich dan weer een stuk lastiger laten parkeren in een urban omgeving bijvoorbeeld, maar waar de labrador en hockey sticks wel weer meer ruimte in zullen vinden.

Bij de rode auto stond de motorklep open, maar ben ik zo onhandig geweest om niet te kijken hoe deze omhoog werd gehouden. Ook mij was het wat terug naar het verleden stokje opgevallen op een foto. Misschien dat we dat nog ergens tegen komen hoe het echt gaat worden.

De drie modellen die er stonden zullen duidelijk verschillende gebruikers aanspreken. Fusion Red is een, voor iemand die niet naar rode auto's trekt zoals ik, gedistingeerde kleur rood. Niet Racing Red. De Amazon Blue is de jonge retro auto. Geeft me het gevoel van een oude VW bus. Die auto zou ik nog slimmer in de markt proberen te zetten als de ideale youngster auto. Ik zie hier altijd een mooie houten surfplank op liggen. Ondanks dat het een solid lak is, ziet deze er goed uit. De styling binnen had wat mij betreft, al is het maar als keuze, wel wat meer in de retro stijl gemogen. De lichtmetalen velgen met wit en zwart zagen er beter uit in het echt, dan ik had verwacht. De grote vlakken zullen, in de parkeerjungle van de stad, wel wat van het parkeervermogen bij stoepranden van de berijder vragen. Meer vlak om te bekrassen... of je neemt hiervoor natuurlijk de parkpilot als optie. De Inscription Chrystal White Pearl in R-design is voor mij een echte blikvanger. Mooie combinatie. Ook de trekker voor de meeste aanwezigen. De auto stond ook wel het meest handige. De lava rode vloermatten leken nu al hun beste tijd gehad te hebben. Grauw en grijs. Hoe fris en misschien welk iets te Frans of Opel de auto ook wordt van dit kleurtje aan de binnenkant, echt houdbaar fris lijkt het niet te zijn.

Bij het verlaten van De Goudfazant waren we, niet koninklijk, maar wat blij met de net voor vertrek gegeven bevestiging van de bestelling van onze nieuwe auto: De XC 40 R-design Introduction Edition Luxury Line met Scandinavian Line met DAB+ en Verwarmbare Ruitensproeierkoppen in Inscription Chrystal White Pearl.

Nu begint het lange wachten. De bouw van de eerste auto's gaat binnen een aantal weken starten. De niet Introduction Edition bouw begint pas ergens in het verre voorjaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24367
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Leuk verslag!!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

@Arnoud -> niet intro modellen levering rond half mei. Dus productie is eerder.
Had gelezen dat productie van showmodellen/demo en intromodellen start in Gent eind November.
Ze gaan begin november opstarten en dan personeel bekend maken met bouw model en productie foutjes er uit halen.

Ik ga hem ook vanmiddag voor de 2x bekijken in Amsterdam.
Zo te zien minder massaal dan in Duitsland.

Heb wat specifieke vragen dus hoop dan men mij daar antwoordde op heeft.

De XC40 heeft net Shift by wire. Tot nu toe hebben alleen de nieuwe Twin engine modellen dit de XC90, V90, S90 en XC60.
Dus geen mechanisch schakelmechanisme meer.
Ik zit nu alleen met de vraag hoe ga je over naar handschakelen. Ik weer dat het mogelijk is want er staat symbool op het dashboard.
Bij de andere shift by WIRE (typo geen wife natuurlijk) modellen kun je alleen terug schakelen met de bak maar niet op schakelen.
Anders moet ik de schakelpaddels er nog bij bestellen.

Ik moet als ik naar huis ga de parkeergarage in een steile helling af en dan wel handig als je kan terug schakelen.

En bij de modellen die er staan zit natuurlijk nergens een reserve wiel in dus moet even vragen waar die dan komt te zitten.
Natuurlijk wel besteld met reserve wiel.

Maar zal me straks benieuwen of 2e indruk nog steeds goed is. :love:

Heb hem natuurlijk ook al besteld. (Het niet normale model om zo maar te zeggen.)
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40791
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mooi verslag als binnenkomer !
Maar draai de foto's even :-)

En dat shift by wife lijkt me niks Michel. :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Arnoud17
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05.03.2010 - 09:56

Wil je ajb ook vragen naar de motorkap "omhooghouder".... verder is het broodje Zweeds balletjes een aanrader :-)

Iemand meer info over de haken bij de bijrijder?
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Helemaal gelijk Ben. Automaat gaat beter.

Zal er straks even naar kijken. Maar kan me herinneren dat mijn vorige V40 dit ook had was toen dacht ik samen met deactiveerbare passagiers airbag. Nu deze optie niet en zit het er niet.

Motorkap wordt inderdaad ouderwetse omhoog gehouden door beugel.
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “XC40”