Hallo,
Wij hebben bij onze C30 2.4i deze vreemde storing gekregen na een kleine beurt bij de Toyota dealer (daar was de auto ook gekocht).
De auto loopt verder als een zonnetje zonder vreemde geluiden, de Toyota dealer kon het niet oplossen en stuurde ons weg met de mededeling "ga maar naar een volvo dealer".
Na uitlezen en onderzoek kwam eruit - ECM-640F Nokkenaspositie,inlaat -Signaal te hoog.
-Distributieriem staat nog op tijd
- Licht vettige vlek aan de binnenkant distributieriem deksel
De km stand is nu rond de 190.000 en we rijden nu al zo'n 1000 km met deze storing.
De distributieriem is vervangen bij stand 127.000 dus die kan ook bijna niet versleten zijn.
Onze hoop is dat iemand hier ervaring met deze storing heeft en mogelijk zelfs de oplossing weet, de dealer wilde met liefde eraan beginnen maar gaf al aan dat 500-600 euro als eerste ging komen.
Die wilde als eerste nokkenastandwielen gaan vervangen en weet ik veel wat, en dan was er nog geen garantie dat dat het was.
Het vreemde is dat de storing voor 5 hele kilometers is weggeweest nadat alles weer gereset was maar sindsdien altijd aanwezig.
Alvast bedankt,
Roland
Storing P0011 nokkenaspositie bank 1
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt met uitlezen precies zien hoeveel graden de variabele nokkenastandwielen verdraaien, valt er eentje buiten bereik,gsx-ro schreef: Hallo,
Wij hebben bij onze C30 2.4i deze vreemde storing gekregen na een kleine beurt bij de Toyota dealer (daar was de auto ook gekocht).
De auto loopt verder als een zonnetje zonder vreemde geluiden, de Toyota dealer kon het niet oplossen en stuurde ons weg met de mededeling "ga maar naar een volvo dealer".
Na uitlezen en onderzoek kwam eruit - ECM-640F Nokkenaspositie,inlaat -Signaal te hoog.
-Distributieriem staat nog op tijd
- Licht vettige vlek aan de binnenkant distributieriem deksel
De km stand is nu rond de 190.000 en we rijden nu al zo'n 1000 km met deze storing.
De distributieriem is vervangen bij stand 127.000 dus die kan ook bijna niet versleten zijn.
Onze hoop is dat iemand hier ervaring met deze storing heeft en mogelijk zelfs de oplossing weet, de dealer wilde met liefde eraan beginnen maar gaf al aan dat 500-600 euro als eerste ging komen.
Die wilde als eerste nokkenastandwielen gaan vervangen en weet ik veel wat, en dan was er nog geen garantie dat dat het was.
Het vreemde is dat de storing voor 5 hele kilometers is weggeweest nadat alles weer gereset was maar sindsdien altijd aanwezig.
Alvast bedankt,
Roland
dan is hij in de meeste gevallen stuk of de distributie staat niet goed.
Dealer dus niet goed gekeken..
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11.10.2016 - 06:38
Dan is het al vreemd dat ze daar zelf niet mee kwamen.
Maar hoe is het dan mogelijk dat dit aan de hand is zonder dat we ook maar iets merken?
Geen hoog verbruik, geen luchtjes, geen geluiden niks.
Alleen het lampje van het motormanagement.
Maar hoe is het dan mogelijk dat dit aan de hand is zonder dat we ook maar iets merken?
Geen hoog verbruik, geen luchtjes, geen geluiden niks.
Alleen het lampje van het motormanagement.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 06.09.2016 - 12:51
Zoals R&R al zei: laat eens waarden uitlezen.
copy-paste uit VIDA/ parameters informatie:
Schakelhoek nokkenas, gewenste waarde inlaat(CA)
Meetbereik 0 -160 CA.
De waarde geeft de doelwaarde van de motorregeleenheid (ECM) aan voor “Schakelhoek van de nokkenas, inlaat”.
CA = Krukas (Crank Angle).
Adaptatie nokkenas, inlaat (CA)
Meetbereik -50 CA tot +50 CA.
De waarde geeft aan hoe de nokkenasflanken in verhouding staan tot referentiestanden op de nokkenas (de referentiestand op de nokkenas is 6 CA voor het bovenste dode punt (BDP)).
De waarde is 27 CA wanneer de 0–stand (hoekstand) van de nokkenas correct is. De normale waarde is 27 CA ±8 CA.
De waarde wordt bijgewerkt na de adaptatie van de nokkenasstand (hoekstand). De adaptatie wordt uitgevoerd wanneer de nokkenasregeling niet actief is (volledig teruggezette nokkenas), de nokkenas wordt volledig teruggezet bij bepaalde bedrijfsvoorwaarden, zoals remmen op de motor.
CA = Krukas (Crank Angle).
copy-paste uit VIDA/ parameters informatie:
Schakelhoek nokkenas, gewenste waarde inlaat(CA)
Meetbereik 0 -160 CA.
De waarde geeft de doelwaarde van de motorregeleenheid (ECM) aan voor “Schakelhoek van de nokkenas, inlaat”.
CA = Krukas (Crank Angle).
Adaptatie nokkenas, inlaat (CA)
Meetbereik -50 CA tot +50 CA.
De waarde geeft aan hoe de nokkenasflanken in verhouding staan tot referentiestanden op de nokkenas (de referentiestand op de nokkenas is 6 CA voor het bovenste dode punt (BDP)).
De waarde is 27 CA wanneer de 0–stand (hoekstand) van de nokkenas correct is. De normale waarde is 27 CA ±8 CA.
De waarde wordt bijgewerkt na de adaptatie van de nokkenasstand (hoekstand). De adaptatie wordt uitgevoerd wanneer de nokkenasregeling niet actief is (volledig teruggezette nokkenas), de nokkenas wordt volledig teruggezet bij bepaalde bedrijfsvoorwaarden, zoals remmen op de motor.
CA = Krukas (Crank Angle).
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21032
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb het zelfde meegemaakt maar dan met een ander merk en een V8: code P0343. Ook signaal te hoog op cilinderrij 1. Omgewisseld met de andere cilinderrij en storing verplaatste mee als code P0348. In dit geval was het vervangen van de nokkenassensor voldoende om de storing niet meer te laten optreden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/