Anti skid service vereist

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Ruijven
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.08.2016 - 20:13

ik heb een Volvo XC90 die een storing heeft. hij geeft na het starten direct de storing anti skid service vereist. ik heb de auto uitgelezen en er staan meerdere storingen in. Nu heb ik op forums wat meer gelezen over deze storing, en ik kom telkens de zelfde oplossingen tegen maar die kommen niet overeen met de storingen die ik in de auto heb. De storingen die er in staan zijn als volgt:

Foutcode 149 communicatie met aoc-koppeling functie onjuist
Foutcode 6756 verbinding centrale schakeleenheid en differentieel-module communicatie niet in orde
Foutcode 6 opvoerpomp signaal ontbreekt
Foutcode 20480 motor-toerentalgever signaal ontbreekt

ik merk verder niks als ik er mee rijd alleen geeft hij de storing aan.
nu is mijn vraag of iemand eerder deze storing heeft gehad en mij misschien info of advies kan geven hoe verder te gaan.


bij voorbaat dank

Ruijven
MikeS80
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 27.07.2016 - 20:17

Ik had die melding ook. Bij garage van west in Uitgeest laten resetten. Weg.

Overigens las ik meerdere postings van mensen die dit tegengaan
door best aardig (niet hard) op de rem te drukken tijden het starten en gauw
2x te pompen. Geen antiskid meldingen meer. Het zou maar werken :)
Gebruikersavatar
Turbotom
2nd Gear member
Berichten: 170
Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
Locatie: Zuid-Holland

Is de auto met Vida uitgelezen of met een universele OBD-scanner? De vermelde foutcodes lijken mij geen verband te houden met de anti skid melding. Wellicht gaat het om oude fouten. Wis ze eens en kijk of ze terug komen.

Tom
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Heb diezelfde storing ook, met name als het fris en vochtig is. Uit laten lezen bij de dealer, die omschreef oorzaak als een sensor in de stuurkolom. Deze geeft de storing, ant-skid zou gewoon werken. Vervangen inclusief arbeidsloon rond de EUR 500. Reset heeft de melding niet lang weggehouden...

Zal de tip van het remmen eens proberen.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Heb mijn Poolse garagist weer eens alles na laten lopen, is inderdaad de sensor zelf. Truukje dat hij gaf is na starten stuur helemaal naar links, dan helemaal naar rechts draaien. Werkt in de helft van de gevallen, melding verdwijnt bij mij regelmatig na stukje rijden. Maar het blijft irritant, deze zomer wordt sensor vervangen
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”