welke kleurcode heeft mijn 460?

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Hallo allemaal,

Ik had 1 klein roestplekje op mijn wilekastrand (wie niet) maar ik vond het te klein om meteen een nieuwe rand te laten oplassen.

wat roest omvormer en wat 2k plamuur en primer gehaald, de powervijl even flink zijn weg laten vreten door de roestplekjes. (is altijd iets meer als je wenst)

vervolgens roestomvormer erop, en plamuren maar. flink wat schuren en plamuren later en het ziet er weer strak uit. in de primer en we zijn weer blij!!!

Maar nu, ik moet een spuitbusje blauwe lak hebben voor mijn auto. jullie een idee waar dat te halen? en waar ik het kleurnummer kan vinden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grappig is dat die wielkast niet netjes rond is, gek genoeg was dat al zo, ik heb de ronding alleen even netjes gemaakt. helaas zit er nu nog wel een zakker in de primer (voor de oplettende kijker) die schuur ik nog wel weg... primer is nu vooral om de vliegroest buiten de deur te houden!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28177
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het kleurnummer staat op het identificatieplaatje van de auto, even in instructieboekje kijken voor de juiste locatie.
De spuitbus kan je op kleurcode verkrijgen bij de verfhandelaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

325 pacific blue
Volvo for life
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Ja dat dacht ik al. alleen als ik kijk op deze site:
http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml

dan zie ik geen 460 achter de pacific blue (niet dat dat veel wil zeggen) Iemand enig idee waar ik een identificatieplaatje kan vinden om het even te dubbelchecken?

Ik heb de instructieboekjes er niet bij... ik heb wel mijn chassisnummer gevonden XLFLY153EVC65xxxx kun je hieruit dat kleurnummer halen? of moet er ergens anders nog een ID plaatej staan? (normaal op de veerpootbrug l of r maar daar kon ik niks ontdekken)
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Plaatje moet te vinden zijn in de motorruimte. Denk dat ie bij de 440/460 ook naast de motorkapver/ontgrendeling zit. Kleurnummer wordt weergegevens als; ###-# en soms als ###-##

Je kunt er gif op innemen dat het 325 is.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
jaspers FZR
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.01.2013 - 16:16
Locatie: Eindhoven

Nou Ik heb er geen gif op ingenomen, maar met een beetje hulp van forumlid bart simpson ben ik erachter dat het zeker 325 blue pacific is!

Gek genoeg liep ik gister in de bouwmarkt en kom ik de spuitbussen tegen is daar een kleur blauwmetallic en ik dacht prijs te hebben, maar toen ik nhem naast mijn auto hield bleek het toch vele malen lichter te zijn.

Maar goed ook, want mijn pet is niet zo hoog wat betreft bouwmarkt verf! De auto is het waard om gewoon met goede lak, en 2k blanke lak netjes te maken... ik heb al een italiaans bedrijf gevonden waar het vrij goedkoop is (15,- voor 325 pacific blue en 23,- voor 2k laquer) alleen wel 9,- verzendkosten tenzij ik 60,- of meer bestel. dus even kijken wat ik nog meer nodig heb, ineens zie je dan nog allemaal andere plekjes die ik wel weg kan werken :P

Eens even over nadenken... het staat nu in ieder geval in de primer, ziet er niet uit zo'nm witte vlek, maar ach. het is voor een goed doel! (nu eerst mijn garagebox opruimen, buiten spuiten is geen optie...
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24367
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Kan een dealer bij jou in de buurt geen spuitbusjes meer leveren? Dan weet je zeker dat je de juiste kleur hebt en ik weet dat de prijs ook erg mee valt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”