Aankoopadvies Amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Jakob
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.05.2012 - 00:28
Locatie: Gent

Hallo,

Ik zou graag een Amazon kopen, liefst een tweedeurs. Ik denk er over na om eentje te halen in Zweden gezien ze daar stukken goedkoper lijken. Iemand tips waar op te letten? Voor welke combinatie motor/bak ga ik het best, voor welke niet?

Wat is de gemiddelde kostprijs voor deze en waar dien ik vooral op te letten? Roest waarschijnlijk.

Op een aantal kilometer van waar ik woon staat ook eentje te koop voor 3000 euro. Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verkoper stuurde me vandaag wat extra foto's van de roest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me eigenlijk nog mee te vallen... Of niet? Al zijn die raamlijsten wel moeilijke plaatsen om te restaureren en kan er aan de achterkant links wel heel wat onder zitten. Kan een Amazon goed tegen buiten staan?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
martin _b
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
Locatie: Hoeksche Waard

Als ik deze zo even vluchtig bekijk op de foto's dan is deze al eens overgespoten op sommige plekken.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Maar 3000,- is niet een onredelijke vraagprijs imho. Als je een 100%
roestvrije zoekt moet je eerder aan veelvouden van dat bedrag denken.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De roest i.d. hoek van de voorruit is wel zorgelijk. Kans dat hij daar ook op lekt van binnen wat de vloer kan hebben aangetast. Zoals je al aangeeft lastige plek om te repareren, roest kan behoorlijk huisgehouden hebben onder het raamrubber omdat het daar altijd nat blijft. Kijk verder goed naar de bak van het reservewiel en naar de binnenkant bij die plek achter de bumper. Daar roest het van binnenuit. En let op dat de dorpels niet krokant zijn.
Gebruikersavatar
Hyman
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 05.05.2011 - 18:37
Locatie: Ermelo

Ik had ook zulke plekjes onder de ruiten van mn amazon, bleek zodra de voorruit weg was een gat van 10cm te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”