Alarmlicht relais

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

Hallo, de alarmlichtschakelaar van mijn '66 amazon doet al sinds aanschaf bijzonder weinig. Ik gok dat het relais het begeven heeft en wil deze vervangen. Een uitgebreide speurtocht levert weinig op, ik denk niet dat het een originele volvo schakelaar is. Het is een VDO alarmlicht schakelaar, hier een foto van het relais. Iemand een idee of ik deze nog ergens kan bestellen?

Afbeelding

Thanks!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

Kan op de foto slecht zien of hij ook 2 polig is maar hij komt zeker in de buurt. Bedankt!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Lees ook ff het bijschrift ipv alleen naar het plaatje kijken.....
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Je hebt het over alarm licht schakelaar, dan denk ik aan 4 tegelijk knipperende oranje knipperlichten of bedoel je knipperlicht relais (automaat)

Amazon's hadden toch geen alarmlicht functie of kwam die op de latere modellen. De mijne had er ieder geval geen. Een paar jaar terug stond er trouwens een hele goedkope oplossing in het VKV blad om voor 6 euro een alarm licht installatie te instaleren.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

een ouderwets knipperlicht relais kun je kopen van Hella,die maakt ze nog.
Anders op een sloperij uit een wat oudere auto halen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

admiral schreef:Je hebt het over alarm licht schakelaar, dan denk ik aan 4 tegelijk knipperende oranje knipperlichten of bedoel je knipperlicht relais (automaat)
Klopt ik heb het over een alarmlicht.
admiral schreef: Amazon's hadden toch geen alarmlicht functie of kwam die op de latere modellen. De mijne had er ieder geval geen. Een paar jaar terug stond er trouwens een hele goedkope oplossing in het VKV blad om voor 6 euro een alarm licht installatie te instaleren.
Ik heb ook het idee dat het een aftermarket oplossing is maar als deze werkt met een nieuw relais vind ik het prima. VKV blad ook online in te zien?
Iroll schreef:Lees ook ff het bijschrift ipv alleen naar het plaatje kijken.....

Volvo part [667407E] Amazon, Amazon Combi, 544, P210, 445, het bijschrift is wat... summier.
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Amazon 2 Pens Electonische uitvoer ;)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

admiral schreef: Amazon's hadden toch geen alarmlicht functie of kwam die op de latere modellen. De mijne had er ieder geval geen. Een paar jaar terug stond er trouwens een hele goedkope oplossing in het VKV blad om voor 6 euro een alarm licht installatie te instaleren.
Volgens mij niet maar je kan even een zoek functie proberen op het VKV forum.

Dit vondt ik op het VKV forum via google

http://sw-em.com/emergflash.htm

Ik heb het blad nog wel maar dan zou ik het in moeten scannen. Of je PBt even je E-mail dan gooi ik hem ff via PDF naar je toe, gaat wat sneller.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Volvo part [667407E] Amazon, Amazon Combi, 544, P210, 445, het bijschrift is wat... summier.
Nee hoor, je leest wat...summier :D
Gebruikersavatar
Nelisdepelis
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 26.03.2011 - 02:18

Iroll schreef:Nee hoor, je leest wat...summier :D
Ah ik zie het, excuses! :oops:
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”