p1800 puzzel kofferbakbekleding

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
rg-64
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.07.2011 - 17:49

Hoewel ik al 17 jaar een 1800E uit 1971 rijd, ben ik nieuw op dit forum. Voor degenen die het interesseert staan er wat foto's op de volgende weblink: http://volvo1800pictures.com/0_car_phot ... 0_0698.php

Nadat ik 10 jaar geleden de kapotte binnenbekleding van mijn kofferbak had verwijderd, besloot ik vorige week eindelijk er nieuwe in te zetten. Via Scandcar de stukken gekocht en thuis dacht ik ze er even snel in te zetten. Echter, het bleek een puzzel van 5 stukken waar ik met geen mogelijkheid uit kom! Ik heb alleen het stuk karton tegen de achterkant kunnen plaatsen, maar de rest is me een volkomen raadsel.

Ik heb er wat foto's van gemaakt, maar ik krijg de geplaatste attachements niet als foto in mijn preview.

Nu is mijn vraag of een andere bezitter van een 1800E mij misschien kan helpen, bijvoorbeeld door foto's te sturen van hoe het precies zit. Ik heb dus zelf foto's van de stukken kartonnen binnenbekleding.
Veel dank alvast,

Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Hoi Rob,

Ik moet het zelf ook nog vernieuwen bij mijn 1800E. Toch denk ik je wel te kunnen helpen adhv mijn oude versleten stukken.

Je ziet het kleine stukje karton: Deze moet je vast poppen? aan het deel waar een hoek uit is, je ziet de gaatjes al zitten op de foto. Met dit kleine stukje karton maak je een bakje die aan bakboordzijde om het overlooptankje geplaatst kan worden.

Ik zal thuis eens foto's zoeken van andere 1800's waar dit beter zichtbaar op is. Heb je al in het onderdelenboek gekeken?

Wat was je uiteindelijk kwijt voor deze platen? Ik zit er zelf aan te denken om ze van een ander materiaal te maken.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

PS, mooie 1800 hoor!
rg-64
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.07.2011 - 17:49

Hoi Boele,

Dank voor je antwoord. Het blijft lastig. Er zitten inderdaad popnagels bij voor dat tankbakje, maar het lukt me nog steeds niet. De overige lange stukken passen voor geen meter. Ik rijd ook even langs een Volvodealer waar een oudere monteur dit soort auto's vroeger veel onder handen heeft gehad, misschien weet die raad. Mijn werkplaatsboek heb ik uitgeleend een paar jaar terug en dat realiseer ik me natuurlijk pas als ik het nodig heb (nu dus!). Als je foto's hebt hoe het er bij jou in zit, heel graag!
Ik heb er trouwens bij Scandcar 69,65 ex BTW voor betaald.
Groeten,

Rob
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Heb je de manuals op de volvo1800pictures site al doorgespit? Ik denk dat je daar wel iets van je gading kan vinden. Of anders even de galleries doorkijken, daar staan vast wel foto's tussen van de binnenkant van de bagage ruimte.
Daar kan je ook wat foto's van je eigen 1800E uploaden.
rg-64
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.07.2011 - 17:49

Hoi Iroll,

Ik ga er mee aan de slag. Het lijkt er trouwens op dat het gewoon echt niet past. Volgende week ga ik terug naar Scandcar die er zelf naar kijken.
Dank en groeten,

Rob
Gebruikersavatar
Pressed Steel Ltd.
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:53
Locatie: De Ronde Venen

Hoi Rob,

Jammer dat het nog niet gelukt is.
Ben wel benieuwd hoe het nu in elkaar steekt, want ik heb ook geen binnenbekleding in de kofferbak :P .

Je 1800 is prachtig. Met airco zo te zien!

Succes.
groet,

Jurriaan

1971 Volvo 1800 E(inspritzung)
rg-64
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.07.2011 - 17:49

Hoi Jurriaan,

Ja, met airco. Ik heb de auto in 1994 uit Florida laten komen en daar was airco wel een must! Volgende week ga ik terug naar Scandcar. Ik laat wel weten hoe het nu zit met die vermaledijde passtukken!
Groeten,

Rob
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”