vakantie zweden

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elvis69
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 15.05.2011 - 11:48
Locatie: zwollywood

Over enkele weken vertrekken we naar Zweden voor de vakantie. Ik denk erover om in Goteborg bij het Volvo-museum een pit-stop te houden.
Iemand enig idee of dit de moeite waard is? Ook gezien het feit dat er 4 kids bij zijn varierend in de leeftijd van 6 tot 12..
v70 d5 '02

niets doen is heel moeilijk: je weet nooit wanneer je klaar bent.
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

Het Volvo-museum is natuurlijk voor iedere Volvo-liefhebber de moeite waard. Ik was onder de indruk van het totaalaanbod, de zeldzame bijzondere modellen. Maar ook de films etc.

Ik was er zonder kinderen.
Het museum schrijft op zijn website:
"Barnbilen
Vi kan nu erbjuda en riktig bil för alla barn att hoppa in och leka i."

Google Translate maakt daarvan:
Kinderen in de auto
We kunnen nu een echte auto voor alle kinderen om bij te springen en te spelen binnen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7655
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ik ga er zeker heen deze zomer. Willen de meiden niet dan wachten ze maar buiten...
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
elvis69
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 15.05.2011 - 11:48
Locatie: zwollywood

Het is ook een optie om tijdens de vakantie de rit naar Goteborg te ondernemen, bijvoorbeeld als het een keer slecht weer is. En dan alleen met de liefhebbers..

In elk geval weet ik nu wat meer over het "moeite-waard-gehalte" :theviking:

dank zover,
v70 d5 '02

niets doen is heel moeilijk: je weet nooit wanneer je klaar bent.
Gebruikersavatar
Franswa
5th Gear member
Berichten: 1188
Lid geworden op: 05.01.2007 - 16:46
Locatie: Z-Holland

Twee jaar geleden ben ik er geweest een zeer leuk museum en veel bijzondere Volvo's. Ik was er op een zondag waardoor ik met caravan heel makkelijk tot voor de deur kon parkeren.
Of er iets voor kinderen was weet ik niet, daar heb ik niet opgelet.
V40 T3R Polar + Sport GT
Gebruikersavatar
sgt.flippy
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 28.08.2011 - 22:31
Locatie: Ham, Limburg

Ik vertrek in september richting Zweden.
Kga voor het avontuur en heb amper iets gepland, enige dat gepland is, is dat ik op 21 september in Gotenborg verwacht word voor een fabrieksrondleiding.

Geen hotelletjes, geen route, gewoon kijken waar we uitkomen en proberen op tijd terug te komen.
Kga via Denemarken, en hoop tijd te hebben in Legoland te kunnen pauzeren. Vervolgens via de brug naar Zweden, Gotenborg bezoeken, en dan gewoon het volledig land doorkruisen naar Stockholm, waarop ik zuidelijk trek, indien ik nog tijd heb de ferry naar Grotland, zou prachtig moeten zijn, en zo weer naar huis :D
Gast

sgt.flippy schreef: On topic: ik heb mijn reisje wat verder gepland, hotels zijn geboekt, datums van bezoeken gepland. Men reis zal duren van 18 september tot 29 september.
Geen hotelletjes, geen route, gewoon kijken waar we uitkomen en proberen op tijd terug te komen.

Ik dacht dat je geen hotelletjes ging boeken, en niets verder plande?
Gebruikersavatar
sgt.flippy
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 28.08.2011 - 22:31
Locatie: Ham, Limburg

dbosker schreef:
sgt.flippy schreef: On topic: ik heb mijn reisje wat verder gepland, hotels zijn geboekt, datums van bezoeken gepland. Men reis zal duren van 18 september tot 29 september.
Geen hotelletjes, geen route, gewoon kijken waar we uitkomen en proberen op tijd terug te komen.

Ik dacht dat je geen hotelletjes ging boeken, en niets verder plande?
Inderdaad, maar leek me toch niet zo haalbaar. De route is niet echt gepland, gewoon enkele tussenpunten waar ik langs moet om te slapen.

Wou eerst gewoon een slaapzak meenemen, maar om dan in de auto te liggen, ik weet helemaal niet wat voor weer het daar gaat worden, als het toevallig ijskoud is, zal dat niet zo fijn zijn :D

Verdere bezoeken zijn ook niet gepland, enkel legoland en volvofabriek, maar dat zijn dan ook gewoon dingen die ik zeker wil zien.

Er zullen vast mensen zijn die het doen, maar na even nadenken en opzoeken heb ik toch maar besloten dat volledig niets plannen niet zo'n goed idee is. Tenzij je een caravan hebt misschien, maar dat mag helaas niet achter men Drive.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40790
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break
Topic ontdaan van OffTopic berichten
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”