TV box?

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dr. Breedband
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.08.2009 - 08:54

Hoi volvo-vrienden

Recent heb ik een V70 T5 uit 2001 gekocht met RTI-dvd navigatie. Nu zat ik te rommelen met de radio (HU-803) en vond een TV-kanaal oid. Hierbij ging het scherm van de navi omhoog. In de kofferbak onder de bodem vond ik een unit waarop staat PAL en 8673100 en nog wat nummers.

Is dit een TV-tuner box; en kan ik die in het digitale tijdperk nog gebruiken?

groet
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32892
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nee, dat is echt de analoge tuner. Bij de grens kan je denk ik nog wel wat ontvangen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Dr. Breedband
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 14.08.2009 - 08:54

ok; thanks.
Wheels
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 20.09.2009 - 07:59
Locatie: Near the German Autobahn

Dr. Breedband schreef:ok; thanks.
Dr. Breedband schreef:ok; thanks.


Ja dat is wel makkelijk, maar is er een mogelijkheid om dit om te bouwen of kan ik iets toevoegen zodat ik toch tv kan kijken ?
Ik heb een S80 van 99 waar wel tv in zit .
Wanneer ik stil sta zie ik alleen ruis en sneeuw.
Onder het rijden krijg ik een blauw scherm te zien met de kanalen.
Leuk TV maar zo heb ik er niets aan.
Kun je er wel DVD's op afspelen ?
D'r zit een CD kast in voor 10CD's en een CD kast voor 6CD's ( Navi ?!)
Kan ik anders een DVD speler op de Aux in/uitgang plaatsen ?
Waar zit deze ?
Iedereen praat er over maar waar moet ik kijken ?
D'r zitten een hele partij van die grote bakken in het Linker achterscherm.

Bvd gr Wheels
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wheels, dat zijn wel heel veel vragen. ;-)

Maar voorheen was het dus mogelijk bij stilstand TV te kijken. Maar de NOS is gestopt met het uitzenden van analoge TV (waar een spriet op zolder of op de schoorsteen voor nodig was, je weet wel, vroeger...) vandaar het sneeuwbeeld. Wanneer je gaat rijden wordt het onmogelijk (blauwe beeld) gemaakt om TV te kijken ivm de veiligheid. Deze feature is echter (software-matig) te omzeilen, waardoor je ook TV/DVD kunt kijken wanneer je rijdt. Leuk voor je bijrijder of mooi bij het beluisteren van een muziek-DVD. Hiervoor heb je wel een apart kastje nodig, maar dan kan er een DVD op worden aangesloten, een digitale TV-ontvanger of bv je spelcomputer. Alles kan tegenwoordig!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wheels
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 20.09.2009 - 07:59
Locatie: Near the German Autobahn

Klinkt erg goed.
Maar hoe, wat en wanneer.
Sluit ik digitenne van KPN aan ?
Hoe en waar sluit ik de DVD speler of PS 2/3 speler aan in de auto.
Hoe omzijl ik de software en kunnen de Kids kijken ?
Super auto maar veel vragen en tot slot, wat voor'n kastje.
Ik moet je zeggen dat ik niet helemaal een leek ben met auto's, alleen is me wel gewaarschuwd dat je met de elektronika van een S80 voorzichtig moet zijn.
Je staat zo bij de dealer om het spul te laten resetten.

Bvd Vr Gr Wheels
Oceanracer schreef:Wheels, dat zijn wel heel veel vragen. ;-)

Maar voorheen was het dus mogelijk bij stilstand TV te kijken. Maar de NOS is gestopt met het uitzenden van analoge TV (waar een spriet op zolder of op de schoorsteen voor nodig was, je weet wel, vroeger...) vandaar het sneeuwbeeld. Wanneer je gaat rijden wordt het onmogelijk (blauwe beeld) gemaakt om TV te kijken ivm de veiligheid. Deze feature is echter (software-matig) te omzeilen, waardoor je ook TV/DVD kunt kijken wanneer je rijdt. Leuk voor je bijrijder of mooi bij het beluisteren van een muziek-DVD. Hiervoor heb je wel een apart kastje nodig, maar dan kan er een DVD op worden aangesloten, een digitale TV-ontvanger of bv je spelcomputer. Alles kan tegenwoordig!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zo'n kastje is een zgn. video-breakin-box. Daar sluit je de randapparatuur op aan. Wanneer je enige kennis van (auto)zaken hebt, is het goed te doen. Maar je moet in elk geval geen stekkers lostrekken en dan even iets uitproberen o.i.d.

Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met Bob, de forumsponsor van Volvotech. Stuur hem een mailtje met je wensen en je krijgt van hem de mogelijkheden met de prijzen. Hij weet er echt ALLES vanaf.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Wheels
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 20.09.2009 - 07:59
Locatie: Near the German Autobahn

Yep.
Stekkers en benzine is iets totaal anders.
Bedankt voor de tip.

Gr Wheels
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ben je er wel uit inmiddels?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”