Wie kent een CV-monteur die wil bijbeunen in Delft......

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Plaats reactie
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Nu we hier toch gezellig bij elkaar zitten. Wie kent er een installateur, neef, broer, zwager of vage kennis, die verstand heeft van zaken en wat bij wil verdienen in bij mij Delft. (Overigens nicht, zus, schoonzus of vaag kennisje is ook goed hoor :D )

Ik ben het koud douchen namelijk een beetje beu.

Het gaat om een Vaillant (*pakt hamer*):
-Vaillant VHR 18-22
-Cenvax weersafhankelijke CV regeling VAG-3000 schakeleenheid VS-1
-Cenvax VAG-3000 kamerthermostaat met timer e.d.
-Weersensor op de Noord(oostelijke) gevel
-1 badkamer designradiator
-2 radiatoren beneden, 2 radiatoren boven
-beneden betonnenvloer met vloerverwarming

Probleem:
-F-07 knippert en het warm water blijf koud.

Resetten heeft als resultaat dat er tijdelijk warm water uit de kraan komt, maar dan doet het probleem zich weer opnieuw voor. Soms krijg je E-13 ipv F-07, maar na een reset krijg je dan weer F07

Stel je voor dat om te douchen de ene onder de douche staat en de ander om de minuut, soms vaker, moet resetten.


Dus iemand die een goede beun kent, of een handleiding heeft om dit in te stellen.......
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Enige wat ik van dit soort ellende weet is dat Vaillant rommel is. (Me verteld door meerdere storingsmonteurs, wil je het goed voor elkaar hang je een Nefit aan de muur....)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Reitse schreef:Enige wat ik van dit soort ellende weet is dat Vaillant rommel is. (Me verteld door meerdere storingsmonteurs, wil je het goed voor elkaar hang je een Nefit aan de muur....)
Nah, absoluut, NOOIT meer een vaillant. Maar nu hangt er een bijna nieuwe vaillant (2,5 jaar oud) en heb ff geen budget om een nieuwe te kopen.

Bovendien schijnen ze goed af te regelen te zijn, en dan moet je er gelijk een onderhoudscontract opzetten, dan is het opnieuw inregelen gratis.

Maar dan moet ie het eerst doen.

Dussuh anyone????
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

De reclame is wel kewl! 8)
'84 Saab 900 T16 Sedan
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Brinky schreef:De reclame is wel kewl! 8)
Als ik die reclame zie, dan beginnen de meeste vaillant eigenaren te koken van woede. De suggestie dat er nooit iets mankeert aan een vaillant is zeer onterecht.

In installatieland staan ze bekend als probleemkindjes......dus als mijn vrouw zegt, dat was de onderhoudsmonteur dan knik ik vriendelijk, want .....ik heb een vaillant. :P
Gebruikersavatar
Peter Timmer
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Ten eerste : Ik heb ook een Vaillant ( Al 12 jaar) en nooit een probleem!
Ten tweede: Als je Volvo steeds weer een probleem geeft en je naar de vluchtstrook stuurt, ga je dan ook naar huis duwen en aan je handige buurman vragen of hij even kijkt en je probleem oplost of ga je naar de dealer? Ergo: als je geen geld uit wilt geven aan een goede monteur, dan hou je problemen.
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Tippie mijnerzijds.
Kijk even in het profiel van Peter :P
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Inderdaad.

Je zegt precies hetzelfde wanneer je beweert dat Skoda's slecht afgewerkte auto's met de motor achterin zijn; erg kort door de bocht....
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Dennis schreef:Inderdaad.

Je zegt precies hetzelfde wanneer je beweert dat Skoda's slecht afgewerkte auto's met de motor achterin zijn; erg kort door de bocht....

mvg

dennis
Ooit was het waar, maar er kwam wel meer rook uit dan uit Marinus z'n ketel!

Zelf heb ik geen recht van spreken want heb ook nog een Triumph, ...en als die niet rammelt is er iets vanaf gevallen :D
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Peter Timmer schreef:Ten eerste : Ik heb ook een Vaillant ( Al 12 jaar) en nooit een probleem!
Ten tweede: Als je Volvo steeds weer een probleem geeft en je naar de vluchtstrook stuurt, ga je dan ook naar huis duwen en aan je handige buurman vragen of hij even kijkt en je probleem oplost of ga je naar de dealer? Ergo: als je geen geld uit wilt geven aan een goede monteur, dan hou je problemen.
*grinnikt*

Ten eerste schijnen de oude vaillants minder storings gevoelig te zijn, daar weet JIJ alles van.

Ten tweede, ik vraag om een expert. Maar dan wel eentje in ZIJN vrije tijd. Want ik heb geen zin om veel te betalen voor weinig. Om het op volvo's terug te betrekken, als ik denk aan Volvo De Mijl in Dordrecht, dan betaal je erg veel voor een garage die je velgen sloopt.

Ten DERDE:

Zie jij er gat in dan? En wat is jouw beuntarief??? (Je mag me PM'en hoor!)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Nou Jaap is langsgeweest....(niet "forum"-Jaap) en de de print is overleden....JOEPIE.

Er moet een nieuwe print in. HOIHOIHOI :cry:
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Chipgetunede ketel? :shock:
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Peter Timmer schreef:Ten eerste : Ik heb ook een Vaillant ( Al 12 jaar) en nooit een probleem!
Ten tweede: Als je Volvo steeds weer een probleem geeft en je naar de vluchtstrook stuurt, ga je dan ook naar huis duwen en aan je handige buurman vragen of hij even kijkt en je probleem oplost of ga je naar de dealer? Ergo: als je geen geld uit wilt geven aan een goede monteur, dan hou je problemen.
Al 18 jaar dezelfde Vaillant en ook no problemo! Je moet ook wat geluk mee hebben.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik heb gehoord dat de oude ketels een stuk beter zijn dan de nieuwe.

De reden dat ze zo populair zijn onder installatiebedrijven is dat je veel meer korting krijgt op een vaillant dan op een 'echte' ketel en dus valt er veel meer te verdienen. Bovendien moeten ze toch regelmatig terug voor onderhoudt, want dat heeft ie wel nodig.

Alleen de consument is de dupe.

Collega van me heeft tegen mijn advies in ook net eentje genomen, dezelfde als ik heb en die heeft NU al storingen en moeilijk doen over de garantie, dat wil je niet weten.
Gebruikersavatar
Peter Timmer
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
Locatie: Hardinxveld Giessendam

@ Marinus

Ik ben blij dat het probleem gevonden is. Ik zie er geen gat in, want ik beun ( bijna ) niet meer en ben al bijna 10 jaar niet meer actief in de kleine keteltjes. Verder weet ik uit ervaring dat er in korting weinig tot geen verschil tussen de diverse merken bestaat en heeft ieder merk ketel op z'n tijd onderhoud nodig.

Als ik dit terug lees lijkt het of ik Vaillant de beste ketel vind, maar zo is het NIET bedoeld.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”