wiellager weer stuk ?

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49

Het was gewoon voor het volgende. De twee achterste lagers zijn misschien iets meer dan een jaar geleden vervangen.

Hoorde terug links achter een klopend geluid bij het afdraaien. Auto opgekrikt, wiel had een beetje speling :( , wiel (centrale moer) vastgezet en het leek inorde. Toerke gaan doen, auto terug opgekrikt en je raad het nooit terug speling en centrale moer terug los. Krijg de moer niet vaster gezet.

Wat kan de oorzaak zijn ? Wiellagers terug stuk ? Normaal zet ik de centrale moer goed handvast vast met een gewone dopsleutel maar als je dit met een slagmoersleutel doet op hoeveel kilo zet je die dan ?

Ik weet het niet meer en zit met de handen in mijn haar. HELP HELP :cry: :cry: !!!!!!!!

Alle tips van harte welkom :wink: .
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Je moet de moer borgen met een splitpen. Gewoon vast=vast. Levensgevaarlijk zo!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je mag die moer niet strak aandraaien, het lager draait anders binnen de kortste keren stuk. Het aanhaalmoment v.d. wielmoer is maar 10-14kg. Daarna draai je de moer eventueel iets losser (NOOIT strakker!) totdat de splitpen erin past. Controleer of het wiel mooi soepel draait zonder bijgeluiden.
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49

Boele schreef:Je moet de moer borgen met een splitpen. Gewoon vast=vast. Levensgevaarlijk zo!
Er zat een splitpen in. Had wiel eraf gehaald en toen zag ik al dat de rondel achter de moer los zat. Eens de splitpen verwijderd kon ik de moer met de hand losdraaien.
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.05.2009 - 21:49

Vanmorgen alles nog eens vastgezet en gecontroleerd. Na een toer van ongeveer 10 km, met enkele flinke bochten, alles weer nagezien en raar maar waar geen los achterwiel meer en geen rare geluiden van de achteras.

Voorlopig ben ik een gelukkig mens ! Ben benieuwd of het zo zal blijven, laten we hopen.

Dank aan iedereen voor de tips.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”