Volvo doet er weer een schepje bovenop en is daarmee Scania weer voorbij: 750pk en een koppel van 3550Nm.
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=6348&catId=1
FH16 700PK. En nog een stpje verder. 750 pk en 3550Nm.
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Jagen doe je in het bos...
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8465
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had van de week iemand van Wagenborg Nedlift in de bus, die vertelde dat die monsters tijdens het echte zwaar transport 1 op 1 lopen.
Gewoon het idee dat ze alles eruit gooien wat ze hebben, mooi toch
Gewoon het idee dat ze alles eruit gooien wat ze hebben, mooi toch
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik zou wel eens een stukje willen sturen met zo'n gevaarte.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Vandaag het kleine broertje van die 750 pk op ons terrein gezien, de eerder genoemde FH16 700pk met een Euro oplegger erachter en maar 16 ton lading erin. Beetje overkill.
Oh ja, hij was helaas in het paarsblauw.
Oh ja, hij was helaas in het paarsblauw.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
moet je naar de landmacht opendagen gaan, maar was volgens mij een DAF.V70/2.4D/2003 schreef:Ik zou wel eens een stukje willen sturen met zo'n gevaarte.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Zwager heeft zo een ding gekocht (8x4 zwaartransport).
Dealert gaf aan dat die zwaarste versie's eigenlijk voor de eigenrijders zijn.
Verder is er eigenlijk geen markt voor.
Zelfs bedrijven als mamoet rijden zelden met 500 Pk.
En die trekken zowat altijd 100 ton plus.
Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Dealert gaf aan dat die zwaarste versie's eigenlijk voor de eigenrijders zijn.
Verder is er eigenlijk geen markt voor.
Zelfs bedrijven als mamoet rijden zelden met 500 Pk.
En die trekken zowat altijd 100 ton plus.
Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Is inderdaad zo.V70 classic schreef:dealer gaf aan dat die zwaarste versie's eigenlijk voor de eigenrijders zijn.
Verder is er eigenlijk geen markt voor.
Bij ons rijden er voornamelijk bloemen verkoopwagens met 510 pk.
Is voornamelijk lucht wat ze vervoeren. Maar ja, hoe groter, hoe mooier.
Als er zo weinig vraag naar is ga je je toch afvragen waarom er zoveel aan ontwikkeling in gestoken wordt.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Het is van oudsher een strijd tussen Volvo en Scania. Af en toe zit MAN er inderdaad tussen, zoals met de F90 met een 18,3L V10 met dubbele turbo van 460pk (wat overigens origineel een mercedes-blok is) en nu met de TGX met 680pk V8.V70 classic schreef:Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Volvo was destijds met de F16 (465pk) de eerste met 4 kleppen per cilinder. En sowieso de enige, die dergelijke hoge vermogens haalt uit een 6-cilinder lijnmotor, waar de rest met een V8 komt. Reken even mee: 750pk uit een 16L 6-cilinder, da's 125pk per cilinder... Daarmee is Volvo de enige (al sinds de FH16 600), die meer dan 100pk per cilinder haalt! (Scania zit nu op dik 91pk/cilinder; 730pk, 16,4L V8 )
Ik zou er overigens ook best mee op stap willen, maar dan wel in een LZV uitvoering met een tonnetje of 60.
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
En dan?crosskabouter schreef:Het is van oudsher een strijd tussen Volvo en Scania. Af en toe zit MAN er inderdaad tussen, zoals met de F90 met een 18,3L V10 met dubbele turbo van 460pk (wat overigens origineel een mercedes-blok is) en nu met de TGX met 680pk V8.V70 classic schreef:Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Volvo was destijds met de F16 (465pk) de eerste met 4 kleppen per cilinder. En sowieso de enige, die dergelijke hoge vermogens haalt uit een 6-cilinder lijnmotor, waar de rest met een V8 komt. Reken even mee: 750pk uit een 16L 6-cilinder, da's 125pk per cilinder... Daarmee is Volvo de enige (al sinds de FH16 600), die meer dan 100pk per cilinder haalt! (Scania zit nu op dik 91pk/cilinder; 730pk, 16,4L V8 )
Ik zou er overigens ook best mee op stap willen, maar dan wel in een LZV uitvoering met een tonnetje of 60.
zit je na een paar kilometer aan de 90 keurig in het rijtje tussen de 320 exemplaren.
Verder is dat LZT niet zo bijzonder.
Voor het mooie werk moet je ergens anders zijn.
denk v/d vlist, van wieren, mammoet ed.
Of bij het plaatselijke grondverzet.
Is wat leuker dan die lijndienstjes rijden.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat ligt eraan als je van vet, grond en bagger houdt wellicht..V70 classic schreef:En dan?crosskabouter schreef:Het is van oudsher een strijd tussen Volvo en Scania. Af en toe zit MAN er inderdaad tussen, zoals met de F90 met een 18,3L V10 met dubbele turbo van 460pk (wat overigens origineel een mercedes-blok is) en nu met de TGX met 680pk V8.V70 classic schreef:Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Volvo was destijds met de F16 (465pk) de eerste met 4 kleppen per cilinder. En sowieso de enige, die dergelijke hoge vermogens haalt uit een 6-cilinder lijnmotor, waar de rest met een V8 komt. Reken even mee: 750pk uit een 16L 6-cilinder, da's 125pk per cilinder... Daarmee is Volvo de enige (al sinds de FH16 600), die meer dan 100pk per cilinder haalt! (Scania zit nu op dik 91pk/cilinder; 730pk, 16,4L V8 )
Ik zou er overigens ook best mee op stap willen, maar dan wel in een LZV uitvoering met een tonnetje of 60.
zit je na een paar kilometer aan de 90 keurig in het rijtje tussen de 320 exemplaren.
Verder is dat LZT niet zo bijzonder.
Voor het mooie werk moet je ergens anders zijn.
denk v/d vlist, van wieren, mammoet ed.
Of bij het plaatselijke grondverzet.
Is wat leuker dan die lijndienstjes rijden.
Ik was meer van het internationale werk, vet vrije spijkerbroek, RL en Van Bommel.
Hele stukken Frankrijk gezien, leuk werk alleen jammer dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten.
In het buitenland kunnen ook buiten het bewuste rijtje nog km's gemaakt worden, om van de leuke eettentjes nog maar te zwijgen...
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Indeed LOLdiesel01 schreef:Dat ligt eraan als je van vet, grond en bagger houdt wellicht..V70 classic schreef:En dan?crosskabouter schreef: Het is van oudsher een strijd tussen Volvo en Scania. Af en toe zit MAN er inderdaad tussen, zoals met de F90 met een 18,3L V10 met dubbele turbo van 460pk (wat overigens origineel een mercedes-blok is) en nu met de TGX met 680pk V8.
Volvo was destijds met de F16 (465pk) de eerste met 4 kleppen per cilinder. En sowieso de enige, die dergelijke hoge vermogens haalt uit een 6-cilinder lijnmotor, waar de rest met een V8 komt. Reken even mee: 750pk uit een 16L 6-cilinder, da's 125pk per cilinder... Daarmee is Volvo de enige (al sinds de FH16 600), die meer dan 100pk per cilinder haalt! (Scania zit nu op dik 91pk/cilinder; 730pk, 16,4L V8 )
Ik zou er overigens ook best mee op stap willen, maar dan wel in een LZV uitvoering met een tonnetje of 60.
zit je na een paar kilometer aan de 90 keurig in het rijtje tussen de 320 exemplaren.
Verder is dat LZT niet zo bijzonder.
Voor het mooie werk moet je ergens anders zijn.
denk v/d vlist, van wieren, mammoet ed.
Of bij het plaatselijke grondverzet.
Is wat leuker dan die lijndienstjes rijden.
Ik was meer van het internationale werk, vet vrije spijkerbroek, RL en Van Bommel.
Hele stukken Frankrijk gezien, leuk werk alleen jammer dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten.
In het buitenland kunnen ook buiten het bewuste rijtje nog km's gemaakt worden, om van de leuke eettentjes nog maar te zwijgen...
Heb je helemaal gelijk in.
Ik moest meestal in die vette broek materiaal terug halen als het stuk was (ging overgens alleen brandschoon die auto's in).
Dan kon de vaste chauffeur diepladerwerk er ook niets meer mee.
Verder was ik geen chauffeur.
Was vaak wel leuk werk, midden in de nacht vaststaan tussen fout geparkeerde auto's als je weer eens een 3.5 m breed was.
Niet leuk voor vast werk maar voor mij brak het de week lekker.
Maar veel Pk 's is net als voor personen auto's niet nodig maar wel makkelijk.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
85 is hard zat; Ja, 320 de 270ers zijn er allemaal uit, nog wel en verdwaalde 310.V70 classic schreef:En dan?
zit je na een paar kilometer aan de 90 keurig in het rijtje tussen de 320 exemplaren.
Ach, het is weer 4,5m meer, dan ik nu heb; zonder allerlei ontheffingen of begeleiding.Verder is dat LZT niet zo bijzonder.
Het werk wat ik nu heb is ook mooi, we vervoeren alleen te weinig Volvo's. En een Globetrotter XL past niet.Voor het mooie werk moet je ergens anders zijn.
denk v/d vlist, van wieren, mammoet ed.
Of bij het plaatselijke grondverzet.
Da's net welke lijndienst je hebt, maar inderdaad doe mij maar het 'wilde' werk.Is wat leuker dan die lijndienstjes rijden.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01.01.2009 - 14:57
Mammoet rijdt inmiddels voor het zware werk ook al met trekkers met een vermogen van 500 plus. Denk hier bij aan de MB Titans (Titan 600) en de MAN (TGA 660 bij voorbeeld). Vaak nog uitgevoerd met extra oliekoelers, etc. Met deze wagens rijden ze transformators bijvoorbeeld van 400 ton, etc. Binnen dit zware segment zijn MAN en MB (Titan) absoluut marktleider. Op gepaste afstand gevolgd door Scania.V70 classic schreef:Zwager heeft zo een ding gekocht (8x4 zwaartransport).
dealer gaf aan dat die zwaarste versie's eigenlijk voor de eigenrijders zijn.
Verder is er eigenlijk geen markt voor.
Zelfs bedrijven als mamoet rijden zelden met 500 Pk.
En die trekken zowat altijd 100 ton plus.
Man zit trouwens al lang in deze vermogens klasse.
Voor het minder zware transport (ballast transport en dieplader o.a.) gebruikt men 400 pk plus trekkers. Waarvan de meeste ook van MAN en MB zijn. Daarnaast rijden ze ook nog met een aantal DAF's en Volvo's maar niet heel veel.
Bij Mammoet Road Cargo rijden ze met alle merken waarvan heel veel charters.
Volvo s60 2.4 140 pk
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
De hoge vermogens zie je inderdaad helaas weinig. Er komen bij ons veel Volvo's aan de zaak(2 van de vaste transporteurs hebben ze lopen). Maar zijn meest 400PK exemplaren enkele lopen op naar de 460-480 en afentoe een verdwaalde 500 plus. En als ik geluk heb dan komt deze wagen op bezoek:
(nee dan bedoel ik niet de wagen OP de dieplader)
(nee dan bedoel ik niet de wagen OP de dieplader)
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30.06.2008 - 18:39
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Laarne
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Vergelijkingstest tussen de oude F16 (470pk) en de nieuwe FH16 (750pk):
Jagen doe je in het bos...
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Leuk filmpje.
Het geeft weer hoe de techniek vooruit gaat ook in de truckwereld.
De I-shift heb ik ook gereden en is een prima automatische bak.
De ergonomie was bij Volvotrucks prima voor elkaar, kanttekening was het te zachte bed ik heb daar nooit goed op kunnen liggen en dat is toch erg belangrijk als je, zoals in mijn geval, de hele week van huis was.
Dat was bij een Nederlandse truckbouwer beter voor elkaar..
Het geeft weer hoe de techniek vooruit gaat ook in de truckwereld.
De I-shift heb ik ook gereden en is een prima automatische bak.
De ergonomie was bij Volvotrucks prima voor elkaar, kanttekening was het te zachte bed ik heb daar nooit goed op kunnen liggen en dat is toch erg belangrijk als je, zoals in mijn geval, de hele week van huis was.
Dat was bij een Nederlandse truckbouwer beter voor elkaar..
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8465
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Leuke vergelijking dit. Mooi hoe hij die andere vrachtauto's rustig voorbij rijdt berg opwaarts. Doet me denken aan een volle gelede bus waarmee ik de ijtunnel door moest, busje ging erin met 85 maar kwam eruit met 60-65.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19906
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Voor de aanleg van een een spoortraject in Luxembourg moest ik ooit eens een volle vracht buizen vervoeren.JeroenSpock schreef:Leuke vergelijking dit. Mooi hoe hij die andere vrachtauto's rustig voorbij rijdt berg opwaarts. Doet me denken aan een volle gelede bus waarmee ik de ijtunnel door moest, busje ging erin met 85 maar kwam eruit met 60-65.
Hoogeveen via Maastricht-Luik-Luxembourg, 25 ton lading met een maximum massa van 45 ton.
De eerste klim net na Luik met 15km/h boven gekomen een spannend moment is wanneer er terug geschakeld moet worden van de hoge groep naar laag.
Trouwens met dit soort gewichten liever naar boven dan naar beneden zeker als er alleen een motorrem tot de beschikking is ipv een retarder..
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]