Ook vakantie in Zweden gevierd !

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Plaats reactie
Gast

Woensdag 15-06 vertrokken voor vakantie naar Zweden, gisteren retour gekomen.
We hebben een rondreis gemaakt via Göteborg, Karlstad, Stockholm, Eksjö en Malmö.
In Göteborg (uiteraard) een bezoek gebracht aan Volvo.
Donderdag het museum bezocht, naast de dingen die ik een aantal jaren geleden gezien had, waren er ook een aantal nieuwe zaken. Alleen moeten ze iets doen aan het introductiefilmpje, deze is ook minstens 10 jaar oud. Een bijgewerkte versie zou beter zijn.
Volvo democentre, brand experience, factory tour en Volvo museum.
Volvo democentre, aangezien ik twijfel tussen een V60 D3 GT en V60 D5 GT enerzijds en tussen het standaard chassis en R-design chassis.
na het testrijden gaat de voorkeur toch uit naar D5 GT R-design.
D5 aangezien deze i.c.m. de GT minder nerveus is en stiller is (215 Pk D5). R-design, aangezien deze iets strakker rijdt in de bochten, zonder oncomfortabel te zijn.
Ik had de keus uit 23 auto's (zie foto's) om in te sturen. Ook nog even gereden in een XC90 D5 (205 Pk), maar dan zie je echt dat dit model een generatie ouder is. Dashboard doet wat ouder aan en de D5 maakte behoorlijk wat meer geluid dan in de V60/S60.
Daarna naar het brand experience centre, alles gehoord over milieu en veiligheidsfilosofie van Volvo. Trouwens gecombineerde rondleiding met een aantal mensen van Getrag. De nieuwe elektrische C30 stond er ook al (iemand van Getrag liet zich ontvallen dat zij de versnellingsbak leveren voor deze uitvoering). Tenslotte de factory tour. Blijft indrukwekkend om langs de huizenhoge persen, lasrobots en produktiemedewerkers te rijden, en te zien hoe er uit een rol plaatstaal een auto wordt gemaakt.
En natuurlijk toch even in de Volvo-merchandise shop rondgestruind. Het snoepwinkeltje voor de Volvo-liefhebber.
Dankzij het democentre is de keus voor de opvolger van de V50 gemaakt. Deze staat vanaf gisteren te koop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15373
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Mooi hoor! Dus een nieuwe V60 D5? Wanneer ga je hem bestellen?
Gast

zo gauw ik de V50 verkocht heb. Staat ondertussen op een aantal site's, NL en Duits te koop.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7655
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Geweldige foto's! Nog 3 weken en wij zijn er ook.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gast

Ja, was even zoeken - ik had totaal ongeveer 1000 foto's gemaakt.
Voordeel van digitaal is dat je op het zelfde moment, met een andere instelling, of uit een andere beeldhoek meerdere foto's maakt en daarna de mooiste eruitzoekt.
In de fabriek zag ik trouwens ook nog een aantal auto's onder een rood kleedje. Ik kon uiteraard niet zien wat dit was, maar ik heb zo'n idee dat dit wel eens wat nieuwe modellen zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9889
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Wat een mooi land is het toch. Deze tijd van het jaar ook erg fraai om te bezoeken. Wij gaan pas medio augustus.... Tja dan is het alweer een stuk sneller donker en koeler.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

In de fabriek zag ik trouwens ook nog een aantal auto's onder een rood kleedje. Ik kon uiteraard niet zien wat dit was, maar ik heb zo'n idee dat dit wel eens wat nieuwe modellen zouden kunnen zijn.
Ik vrees met grote vreze dat ik brutaal genoeg ben om even onder het kleedje te kijken.

Enniewee, ik wil die kant ook eens op. Ik moet dat dwangmatig eens met eigen ogen aanschouwen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gast

V70/2.4D/2003 schreef:Ik vrees met grote vreze dat ik brutaal genoeg ben om even onder het kleedje te kijken.
Dat gaat je helaas niet lukken, omdat je in een rijdend treintje zit, waar je niet uit kunt stappen.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9889
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

dbosker schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Ik vrees met grote vreze dat ik brutaal genoeg ben om even onder het kleedje te kijken.
Dat gaat je helaas niet lukken, omdat je in een rijdend treintje zit, waar je niet uit kunt stappen.
Kijk ook ff in het topic MMVDD. Ik heb daar wat in gepost mbt auto's onder een kleedje.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32872
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Gaaaf!! Sinds wanneer is dat proefrijden daar? Wist ik niet. Moet toch snel weer naar Zweden!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gast

Paul schreef:Gaaaf!! Sinds wanneer is dat proefrijden daar? Wist ik niet. Moet toch snel weer naar Zweden!
Is niet voor iedereen toegankelijk, moet via de dealer geregeld worden.
In mijn geval omdat ik twijfelde tussen D5 GT en D3 GT. Bij Volvo had men deze modellen naast elkaar staan, dus was het heel snel en gemakkelijk te vergelijken.
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”