Spanningsregelaar bleek verrot te zijn. Gelijk vervangen voor een elektronisch exemplaar. Nu keurig 13,9 bij stationair!
De deurpanelen zijn inmiddels ook gemonteerd. Een hele klus om ze er netjes op te krijgen. Er is een minimaal kleurverschil tussen de deurplaten en de armsteun, dit valt eigenlijk alleen erg op bij het maken van een foto met flitser..
Omdat ik graag een carkit voor mijn iPhone wil in de 1800, heb ik er een gekocht van Carcomm. Deze laadt de telefoon bij en ik kan er ook nog eens muziek mee afspelen via de speakers. Omdat ik een net steuntje wil, hebben we het geheel bekleed met kunstleer.
Ik had een tijdelijke M41 versnellingsbak met Overdrive gemonteerd. De staat ervan was onbekend. Na een rondje rijden bleek de bak goed te functioneren echter lekt hij wel flink olie! Niet zo'n probleem. Dit weekend weer de originele versnellingsbak gemonteerd. Deze heb ik laten reviseren. Na een testrondje bleek echter dat de cardanas tegen de onderkant slaat! Bakrubber blijkt dus niet stevig genoeg te zijn. Vandaag maar even vervangen. Of toch maar gelijk een van een 164 monteren?
Opknappen van mijn 1800E
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Uiteindelijk het versnellingsbak vervangen voor een dikker exemplaar, hierna geen problemen meer gehad!
Inmiddels voor de eerste APK-keuring geweest. Wat kleine punten, veel electra deed het plotseling niet meer waaronder koplampen, ruitensproeier en toeter. Bleek een los draadje van een relais te zijn..
Verder bleek dat de handremkabel te dicht op de uitlaat zat, hiervoor een katrol gemaakt welke van een raammechanisme van een Amazon afkomstig is. Werkt perfect!
Twee stuurkogels preventief vervangen, direct opnieuw uitgelijnd. Stuurt nu ontzettend strak! Morgen voor de herkeuring en dan hopen dat alles in orde is!
Inmiddels zijn de stoelen opnieuw bekleed. Erg mooi geworden!
Alle grote dingen zijn nu in principe af! Nog wat finetuning werk waaronder het maken van een verstelbare panhardstang. Hij drukt hem net iets te ver naar links waardoor mn linkerachterwiel (dankzij de brede velg!) aanloopt. Is niet de bedoeling bij een nieuw gespoten auto!
Nu alleen nog wat problemen met de ontsteking. De nieuwe vlammenwerper is na een kwartier waarschijnlijk al overleden. Werd gloeiend heet waarna hij niet meer vonkte. Schijnt te komen door het gebruiken van 'goedkope' Brezan kabels ipv de veel prijzigere Koolstofkernkabels. (geen idee hoe dat te controlere valt zonder hem open te knippen.)
Gelukkig wil Tinustechniek hem terugnemen en testen/doormeten of het een fabricagefout is..
Wordt vervolgd!
Inmiddels voor de eerste APK-keuring geweest. Wat kleine punten, veel electra deed het plotseling niet meer waaronder koplampen, ruitensproeier en toeter. Bleek een los draadje van een relais te zijn..
Verder bleek dat de handremkabel te dicht op de uitlaat zat, hiervoor een katrol gemaakt welke van een raammechanisme van een Amazon afkomstig is. Werkt perfect!
Twee stuurkogels preventief vervangen, direct opnieuw uitgelijnd. Stuurt nu ontzettend strak! Morgen voor de herkeuring en dan hopen dat alles in orde is!
Inmiddels zijn de stoelen opnieuw bekleed. Erg mooi geworden!
Alle grote dingen zijn nu in principe af! Nog wat finetuning werk waaronder het maken van een verstelbare panhardstang. Hij drukt hem net iets te ver naar links waardoor mn linkerachterwiel (dankzij de brede velg!) aanloopt. Is niet de bedoeling bij een nieuw gespoten auto!
Nu alleen nog wat problemen met de ontsteking. De nieuwe vlammenwerper is na een kwartier waarschijnlijk al overleden. Werd gloeiend heet waarna hij niet meer vonkte. Schijnt te komen door het gebruiken van 'goedkope' Brezan kabels ipv de veel prijzigere Koolstofkernkabels. (geen idee hoe dat te controlere valt zonder hem open te knippen.)
Gelukkig wil Tinustechniek hem terugnemen en testen/doormeten of het een fabricagefout is..
Wordt vervolgd!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi resultaat
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Vooral de gordels!Exeres schreef:Die is echt fantastisch!! Ideaal voor een trouwpartij
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
Prachtige auto!
Geen problemen bij de keuring met de kleine nummerplaat?
Geen problemen bij de keuring met de kleine nummerplaat?
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972 (project)
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972 (project)
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Nou, het is een goed bevriende kennis. Dus hij doet er niet moeilijk over. Uiteraard wel de originele plaat bij me, zodat bij een eventuele steekproef hij met twee tie wraps 'degelijk' bevestigd kan worden.Ron 123gt schreef:Prachtige auto!
Geen problemen bij de keuring met de kleine nummerplaat?
Vandaag dus eindelijk APK erop gekregen! Nu lekker aan het sturen en wat kinder ziektes eruit halen.
Ontsteking is nog niet helemaal lekker. Komt deze week wel. Eerst maar eens een taxatie regelen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Vandaag een set Brisk (degene met meerdere elektrodes) bougies in de 1800 gezet. Tezamen met nieuwe verdelerkap, rotor en bobine (oude/nieuwe was doorgebrand, keurig een nieuwe gekregen van TinusTechniek.)
Loopt als een krant, start erg lastig! Bougies omgewisseld met de 'oude' NGK's starten lopen!
Toch zonde van die 60euro!
Loopt als een krant, start erg lastig! Bougies omgewisseld met de 'oude' NGK's starten lopen!
Toch zonde van die 60euro!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Heb reeds een vlammenwerper 50kv, siliconenkabels, dus zouden beste klappen moeten geven.B-lennium schreef:gewoon nieuwe ngk's kopen, sterke bobine en gaan
(niet te vergelijken met jouw constructie uiteraard )
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ben doorgaans een purist, maar moet bij deze P1800 bekennen dat hij erg smaakvol verbouwd is
Volvo for life
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Klopt, moet alleen nog even bij zonnig weer een foto van de zijkant maken en dan de juiste afmetingen zoeken;-)v700r schreef: Wel even je avatar aanpassen, Boele.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Vandaag samen met het autoschadeherstelbedrijf de spoiler gemonteerd.
Vind het zelf wel een erg mooie aanvulling op de auto.
En een 123 ontsteking gemonteerd na aanhoudende ontstekingsproblemen.
Vind het zelf wel een erg mooie aanvulling op de auto.
En een 123 ontsteking gemonteerd na aanhoudende ontstekingsproblemen.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Staat hem goed!
Maarre in de volksmond zit een 'taartschep' achterop en de 'sneeuwschuiver 'voorop.....
Maarre in de volksmond zit een 'taartschep' achterop en de 'sneeuwschuiver 'voorop.....
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik pas hem snel aan!;-)Hans oet Twent schreef:Staat hem goed!
Maarre in de volksmond zit een 'taartschep' achterop en de 'sneeuwschuiver 'voorop.....
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter