Auto week audi allroad

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Het is een bewuste keuze van Volvo om haar modellen lang mee te laten gaan. Dat bestendigt het beeld van Volvo dat de klant moet hebben als degelijk en duurzaam. Daardoor is de auto trouwens ook gewilder op de 2e hands markt.

Je kan als autoliefhebber misschien wel vaker nieuwe modelletjes wensen, maar die kan een gemiddelde autokoper toch niet allemaal aanschaffen. En dat moet je dan maar zoeken bij Japanners, dan rijd je na een jaar in een onherkenbare verouderde auto (als ie nieuw is, is ie alleen maar onherkenbaar...).

Het is juist een voordeel dat Volvo bewust lang van een model doet. In een oudere Volvo rijdt je niet voor gek en hij blijft heel erg lang stijlvol en redelijk waardevast.
Voor de fabriek is er dan een ogenschijnlijk nadeel van minder verkoop, omdat de modellen zo lang meegaan. Dat is toch niet zo, omdat Volvo op deze wijze een erg groot deel van behoudend ingestelde kopers aantrekt, zeg maar de degelijke zakenman, de nette bestuurder (van een organisatie), de man van het vrije beroep. Die mensen willen geen auto die al na een jaar bedaagd is. En elk jaar een andere auto kopen, vinden ze verspilling...
jammer dat je zo denk over japanse auto s,ik ben het niet met je eens.Honda doet vrij lang met haar modellen, en Toyota ook en ik denk dat daar best leuke modellen bij zitten:prelude,crx, type R s en de celica,de nieuwe avensis,yaris,mr2 enz enz enz :wink:
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Jeroen:
Das niet helemaal waar, volgens mij.
Een OOOO is toch nog weer net even beter in elkaar geschroefd, en heeft 6,8 en W12 cylinders.
Ook de VW Phaeton is verkrijgbaar met 6, 8 en 12 cylindertjes en heeft hetzelfde kwaliteitsniveau als Audi, althans volgens de TüV. Alleen de uitstraling en de prijsstelling is wat gewoner.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Das niet helemaal waar, volgens mij.
Een OOOO is toch nog weer net even beter in elkaar geschroefd, en heeft 6,8 en W12 cylinders.
Ook de VW Phaeton is verkrijgbaar met 6, 8 en 12 cylindertjes en heeft hetzelfde kwaliteitsniveau als Audi, althans volgens de TüV. Alleen de uitstraling en de prijsstelling is wat gewoner.[/quote]


.De phaeton is het stok paard van VW,het heeft nooit uit gekund deze te bouwen. Maar VW(Ferdinand Piech) zou de wereld laten zien wat men kan /kon.



:wink:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Ook de VW Phaeton is verkrijgbaar met 6, 8 en 12 cylindertjes en heeft hetzelfde kwaliteitsniveau als Audi, althans volgens de TüV. Alleen de uitstraling en de prijsstelling is wat gewoner.
Waar hebben we het over?
Audi heeft dit jaar gedaan: 69 stuks A8/S8
VW heeft dit jaar gedaan: 17 stuks Phaeton
En hoeveel dikke 12 cilinders zullen daar tussen zitten? waarschijnlijk een stuk of 8?
Nu is Nederland niet representatief voor dit type auto maar toch.
Triviaal feitje: er zijn 97 stuks Porsche Cayenne verkocht (voor de goede orde, op geel kenteken)
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Uit niks valt af te leiden dat ik aan de TüV twijfel. Het woord "althans" is geen beperkend woord in deze, het betekent: "in elk geval", dus een versterking van hetgeen gezegd is.

En jongens, lees effe het hele draadje na, want nu wordt de zaak toch een beetje buiten het oorspronkelijke verband gebracht. Zo wordt er langs elkaar heengepraat en dan gaat het op een soap lijken.
En dat is het laatste wat ik wil...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Uit niks valt af te leiden dat ik aan de TüV twijfel. Het woord "althans" is geen beperkend woord in deze, het betekent: "in elk geval", dus een versterking van hetgeen gezegd is.

En jongens, lees effe het hele draadje na, want nu wordt de zaak toch een beetje buiten het oorspronkelijke verband gebracht. Zo wordt er langs elkaar heengepraat en dan gaat het op een soap lijken.
En dat is het laatste wat ik wil...

Begint om 20.00 uur weer(GTST)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Uit niks valt af te leiden dat ik aan de TüV twijfel. Het woord "althans" is geen beperkend woord in deze, het betekent: "in elk geval", dus een versterking van hetgeen gezegd is.

En jongens, lees effe het hele draadje na, want nu wordt de zaak toch een beetje buiten het oorspronkelijke verband gebracht. Zo wordt er langs elkaar heengepraat en dan gaat het op een soap lijken.
En dat is het laatste wat ik wil...
Jorien van den Herik rijdt in een Phaeton, veel van zijn zakelijke relaties zeggen: "wat een mooie Passat heb jij toch" kwalitatief zal het allemaal best wel in orde zijn maar die uitstraling van een spruitje voor dat geld, nee, "kwaliteit" is dan toch meer dan een goed doortimmerde auto.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Jorien van den Herik rijdt in een Phaeton, veel van zijn zakelijke relaties zeggen: "wat een mooie Passat heb jij toch" kwalitatief zal het allemaal best wel in orde zijn maar die uitstraling van een spruitje voor dat geld, nee, "kwaliteit" is toch meer dan een goed doortimmerde auto.[/quote]




Als Meneer van den Herik in deze auto rijdt ,is dit de beste auto punt uit.
FEYENOORD :D
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

bart simpson schreef: Jorien van den Herik rijdt in een Phaeton, veel van zijn zakelijke relaties zeggen: "wat een mooie Passat heb jij toch" .
kijk : scoring points there
en een Volvo is ALTIJD een Volvo
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zo is dat!!

Om in stijl te rijden moeten ze gewoonweg een Volvo rijden en niet in een Phaetondinges of een Passatgeval.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Als je dan zelf rijdt, als directeur ofzo, rij dan een S60.
Als je gereden word, een S80.

Zelf zou ik voor de S60 gaan. :D
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Battlecruiser S80 schreef:Zo is dat!!

Om in stijl te rijden moeten ze gewoonweg een Volvo rijden en niet in een Phaetondinges of een Passatgeval.



BHA..... WAT ZIJN WE HET WEER EENS MET ELKAAR .:twisted:
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Afbeelding
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

:D
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

bart simpson schreef:...VW Audi Gruppe..
VAG = Volkswagen Aktien Gesellschaft....

(even klein foutje rechtzetten)

Maar de discussie is al gesloten begrijp ik?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Mooi man! Het lijken zo idd wel 2 clubjes.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

bart simpson schreef:Het was even zoeken, maar het goed of niet goed bezig zijn is aan de hand van concrete cijfers wat meer op feiten gebaseerd.
Audi totaal cumulatief t/m februari 2005, 3378 stuks
Volvo totaal cumulatief t/m februari 2005, 5126 stuks
De Audi Allroad staat daarin cumulatief met 19 stuks
(zelfde periode 2004 overigens 44 stuks)
XC 70 t/m februari 202 stuks (zelfde periode 2004, 284 stuks)
XC 90 t/m februari 475 stuks (zelfde periode 2004, 575 stuks)
Volgens mij blijkt hieruit dat de All Road voor Volvo geen bedreiging is.
Ik denk toch dat het in dit topic gaat over de nieuwe allroad en niet over de oude... Dus deze feiten kloppen wel maar zijn niet echt van toepassing hier omdat er gewoon nog geen feiten zijn om iets te bewijzen de nieuwe Allroad waarvanik denk dat die wel en grote concurrent van XC70 word moet gewoon nog op de markt komen...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart schreef:
bart simpson schreef:Het was even zoeken, maar het goed of niet goed bezig zijn is aan de hand van concrete cijfers wat meer op feiten gebaseerd.
Audi totaal cumulatief t/m februari 2005, 3378 stuks
Volvo totaal cumulatief t/m februari 2005, 5126 stuks
De Audi Allroad staat daarin cumulatief met 19 stuks
(zelfde periode 2004 overigens 44 stuks)
XC 70 t/m februari 202 stuks (zelfde periode 2004, 284 stuks)
XC 90 t/m februari 475 stuks (zelfde periode 2004, 575 stuks)
Volgens mij blijkt hieruit dat de All Road voor Volvo geen bedreiging is.
Ik denk toch dat het in dit topic gaat over de nieuwe allroad en niet over de oude... Dus deze feiten kloppen wel maar zijn niet echt van toepassing hier omdat er gewoon nog geen feiten zijn om iets te bewijzen de nieuwe Allroad waarvanik denk dat die wel en grote concurrent van XC70 word moet gewoon nog op de markt komen...
Wat ik bedoelde is dat de oude All Road geen potten brak en dat de nieuwe dat ook niet gaat doen.
Zowel de eerste generatie XC70 (1998/2000) als die van 2000/2004 en dan nu de ge-facelifte doen dat wel.
Volvo heeft de kopersgroep al tussen de deur en daar zit voor Audi nu net de kneep, al hun mooie technieken ten spijt.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”