En we gaan weer verder! Met koplampwissers ditmaal
Motortjes plus leidingen uit een donor-440, wisserbladen/armen zaten daar echter niet meer op dus voorlopig even van een 850 "geleend"...
Gelijk een oliepeil+temp-sensor en een luchttemp-sensor uit een 480 gehaald (de oliedrukgever zit toch echt te lastig weggestopt bij een turbo :s), een nieuwe stoelverwarmingsschakelaar plus bekabeling maar bovenal de kabelboom (portieren plus cabine) van de elektrische ramen ph.II. Eindelijk van die kroonsteentjes af
De liefde voor een oude simpele 440
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Accu wel, olie niet (daarvoor was die ronde sensor die we van die 480 niet los konden krijgen).
Oliedruk slaat nu dus nog vol uit (ivm alleen schakelaar, geen drukgever); de voltmeter is wel werkend. Voor de voltmeter heb ik de geschakelde plus en aarde afgetapt van de radio als ik me goed herinner en de dashboardverlichtingsdimmer (rheostaat) van het klokje.
Oliedruk slaat nu dus nog vol uit (ivm alleen schakelaar, geen drukgever); de voltmeter is wel werkend. Voor de voltmeter heb ik de geschakelde plus en aarde afgetapt van de radio als ik me goed herinner en de dashboardverlichtingsdimmer (rheostaat) van het klokje.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Zit er achter het Volvoplaatje (links) iets? Loopt de 'printplaat' van de andere meters door?
Heb zelf ook zo`n oliedruk -en accumeter, maar met turbometer. Daarin wilde ik een ecometer (?) in stoppen, maar die printplaat loopt volgens mij in de weg :?
Komt zo`n meter zoals jij die hebt vaak voor? Ik heb ze tot nu toe nog niet gezien.
Heb zelf ook zo`n oliedruk -en accumeter, maar met turbometer. Daarin wilde ik een ecometer (?) in stoppen, maar die printplaat loopt volgens mij in de weg :?
Komt zo`n meter zoals jij die hebt vaak voor? Ik heb ze tot nu toe nog niet gezien.
Zark3 schreef:Accu wel, olie niet (daarvoor was die ronde sensor die we van die 480 niet los konden krijgen).
Oliedruk slaat nu dus nog vol uit (ivm alleen schakelaar, geen drukgever); de voltmeter is wel werkend. Voor de voltmeter heb ik de geschakelde plus en aarde afgetapt van de radio als ik me goed herinner en de dashboardverlichtingsdimmer (rheostaat) van het klokje.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Die van mij komt uit een 480 (non-turbo) en is dan ook keihard met twee schroeven door de zijkant gemonteerd Achter het logo zit alleen lege ruimte, maar de printplaat (meer achterplaat, veel logica zit er niet in anders dan distributie van 12V en massa) aan de achterzijde loopt wel over de breedte door. De printplaat van de achterzijde kun je gewoon eraf schroeven, alle meters kun je dan loshalen en herverdelen.
Waarom de economy-meter niet direct past is waarschijnlijk omdat die neem ik aan van een 440 afkomstig is en ze daar een ander (hoger) slot in de middenconsole hebben gebruikt als ik me goed herinner (en daarmee de wijzerplaten groter hebben gemaakt). Als het losse metertje er fysiek inpast moet het werken (wijzerplaat evt. gewoon met de schaar te lijf gaan), anders even kijken hoeveel je veilig van het metertje af kunt dremelen zonder iets vitaals te raken. Met wat geluk krijg je hem dan precies klein genoeg.
Waarom de economy-meter niet direct past is waarschijnlijk omdat die neem ik aan van een 440 afkomstig is en ze daar een ander (hoger) slot in de middenconsole hebben gebruikt als ik me goed herinner (en daarmee de wijzerplaten groter hebben gemaakt). Als het losse metertje er fysiek inpast moet het werken (wijzerplaat evt. gewoon met de schaar te lijf gaan), anders even kijken hoeveel je veilig van het metertje af kunt dremelen zonder iets vitaals te raken. Met wat geluk krijg je hem dan precies klein genoeg.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Het klopt dat ie groter is. Wijzerplaat kan geknipt worden (zie quote hieronder)
Zal binnenkort weer eens kijken.
Zal binnenkort weer eens kijken.
rene en erica schreef:is heel eenvoudig:het materiaal waar de
schaalverdeling van is gemaakt is er zacht.met een eenvoudige huis tuin en keuken schaar knip je hem op de juiste maat.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
@Zark.
Het word een mooie auto zo.
En het vordert aardig zo dacht ik.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Alleen met dit weer heb je er geen zin in om te doen he.
Ik niet tenminste, moet nog steeds de onderlip eronder schroeven.
Het word een mooie auto zo.
En het vordert aardig zo dacht ik.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Alleen met dit weer heb je er geen zin in om te doen he.
Ik niet tenminste, moet nog steeds de onderlip eronder schroeven.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik heb er nu ook geen zin in buiten. Heb een hoop al klaar liggen in de schuur voor wanneer het weer warmer wordt:
- Uitlaat vanaf de kat
- Schakelstangbusjes
- Koplampwissers
- Raamgeleider LV vervangen
- Elektrische linkerbuitenspiegel
- Kabel voor de leeslampjes achter
- Motorruimteverlichting
- Oliepeil+temp-sensor
- Luchttemp-sensor
- Cruise control afmonteren
- Hallgever monteren op de tellerbak
- Handgreep bestuurdersdeur met sleutelgatverlichting
- Houdertje voor het Guard I statuspaneel
Nog genoeg te doen dus!
Daarna:
- Deurrubbers en raamgeleiderubbers
- Kleppen stellen
- Elektrische antenne
- Oliedrukgever
- Raambediening passagier met icoon
- Alternatieve sproeiers
- Reflectorplaat achter
- Achterruitwisser
- Kofferklepriem
- Tweede opbergvakje kofferbak (rechterzijde)
- Stabilisatiestang achteras
- Dorpelstickers/instaplijsten
- Hoogteverstelling passagiersstoel
- Lederen stuurwiel (480? palm beach/daytona?)
- Hoogteverstelling stuur
- Hoogteverstelling koplampen (evt. elektrisch)
- Elektrische ramen achterzijde
- Handzender + relais Guard II
- Hellingshoeksensor
- Infocenter
- Schijfremmen rondom met ABS/TRACS
- Schuif/kanteldak
- Turbo-blok
- Onderblok 2.0
- Kompressor
Plannen, plannen, plannen...
- Uitlaat vanaf de kat
- Schakelstangbusjes
- Koplampwissers
- Raamgeleider LV vervangen
- Elektrische linkerbuitenspiegel
- Kabel voor de leeslampjes achter
- Motorruimteverlichting
- Oliepeil+temp-sensor
- Luchttemp-sensor
- Cruise control afmonteren
- Hallgever monteren op de tellerbak
- Handgreep bestuurdersdeur met sleutelgatverlichting
- Houdertje voor het Guard I statuspaneel
Nog genoeg te doen dus!
Daarna:
- Deurrubbers en raamgeleiderubbers
- Kleppen stellen
- Elektrische antenne
- Oliedrukgever
- Raambediening passagier met icoon
- Alternatieve sproeiers
- Reflectorplaat achter
- Achterruitwisser
- Kofferklepriem
- Tweede opbergvakje kofferbak (rechterzijde)
- Stabilisatiestang achteras
- Dorpelstickers/instaplijsten
- Hoogteverstelling passagiersstoel
- Lederen stuurwiel (480? palm beach/daytona?)
- Hoogteverstelling stuur
- Hoogteverstelling koplampen (evt. elektrisch)
- Elektrische ramen achterzijde
- Handzender + relais Guard II
- Hellingshoeksensor
- Infocenter
- Schijfremmen rondom met ABS/TRACS
- Schuif/kanteldak
- Turbo-blok
- Onderblok 2.0
- Kompressor
Plannen, plannen, plannen...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Achterbumper?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Laten we die inderdaad niet vergeten We spreken nog wel een keer af wanneer de sneeuw weg is!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Goed idee...aardig lijstje trouwens
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ja ik moet nog een flink aantal keertjes terug om dat alles af te vinken
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Volgende keer wil ik in ieder geval het volgende ophalen:
- Deurrubbers en raamgeleiderubbers
- Elektrische antenne
- Raambediening passagier met icoon
- Reflectorplaat achter
- Stabilisatiestang achteras
- Alternatieve sproeiers
En als het er toevallig is ook:
- Oliedrukgever
- Achterruitwisser
- Kofferklepriem
- Tweede opbergvakje kofferbak (rechterzijde)
- Dorpelstickers/instaplijsten
- Hoogteverstelling passagiersstoel
- Lederen stuurwiel (480? palm beach/daytona?)
- Hoogteverstelling koplampen (evt. elektrisch)
- Elektrische ramen achterzijde
- Handzender + relais Guard II
- Hellingshoeksensor
- Infocenter
- Deurrubbers en raamgeleiderubbers
- Elektrische antenne
- Raambediening passagier met icoon
- Reflectorplaat achter
- Stabilisatiestang achteras
- Alternatieve sproeiers
En als het er toevallig is ook:
- Oliedrukgever
- Achterruitwisser
- Kofferklepriem
- Tweede opbergvakje kofferbak (rechterzijde)
- Dorpelstickers/instaplijsten
- Hoogteverstelling passagiersstoel
- Lederen stuurwiel (480? palm beach/daytona?)
- Hoogteverstelling koplampen (evt. elektrisch)
- Elektrische ramen achterzijde
- Handzender + relais Guard II
- Hellingshoeksensor
- Infocenter
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik ga trouwens proberen of ik het infocenter om de tuin kan leiden door niet een E-bak te monteren maar een hallgever op de klokkenwinkel (en dus mijn M-bak voorlopig aanhouden)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Yes!!! Het is gelukt. Ik heb de economy-meter kunnen omruilen met de turbometer Alleen verlichting werkt nog niet, maar het werd aardig koud in de auto.
Bedankt Zark, rene en erica voor de tips!
Bedankt Zark, rene en erica voor de tips!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
@zark ik heb hier nog een dakraam liggen orgineel volvo. ik wilde deze vervangen maar aangezien ik hem nu niet in ga bouwen en ook niet in de nieuwe is het misschien een optie voor jou.
compleet elektrisch.
laat maar wat weten
compleet elektrisch.
laat maar wat weten
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
@zark,
Ik zie op jou lijstje staan dat je een linkerbuitenspiegel hebt, ik heb hier nog een rechter liggen.
Alleen de kleur van het kapje is groen.
Maar je mag hem zo op komen halen.
Laat het maar weten.
Veel succes nog met je lijst(tje) afvinken.
ps. Ben je planner van beroep of projectontwikkelaar haha??, ziet er goed uit allemaal.
Ik zie op jou lijstje staan dat je een linkerbuitenspiegel hebt, ik heb hier nog een rechter liggen.
Alleen de kleur van het kapje is groen.
Maar je mag hem zo op komen halen.
Laat het maar weten.
Veel succes nog met je lijst(tje) afvinken.
ps. Ben je planner van beroep of projectontwikkelaar haha??, ziet er goed uit allemaal.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
@timo, klinkt heel verleidelijk maar ik bouw hem liever zelf uit uit een donor zodat ik 100% zeker weet hoe alle aansluitpunten zitten, welke maat bouten etc. etc. Met zagen in het dak ga ik liever niet gokken
@hofmeijer, mijn rechterbuitenspiegel werkt nog gewoon goed (de verstelling van de linker is een beetje lam) dus ik heb hem niet nodig, mag je iemand anders blij mee maken!
Wanneer het weer iets beter is en de "voorraadstapel" is verwerkt zal ik weer eens nieuwe foto's plaatsen maar dan van voor tot achteren alle leuke details!
@hofmeijer, mijn rechterbuitenspiegel werkt nog gewoon goed (de verstelling van de linker is een beetje lam) dus ik heb hem niet nodig, mag je iemand anders blij mee maken!
Wanneer het weer iets beter is en de "voorraadstapel" is verwerkt zal ik weer eens nieuwe foto's plaatsen maar dan van voor tot achteren alle leuke details!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
ik heb hier ook van de dealer de inbouw handleiding liggen en als ik er niet uit kwam mocht ik gewoon bellen. goede gasten daar. ook heb ik nog foto's vanuit de donor auto met alle bevestigingspunten erop. ik kan ze je ook sturen als je dat wilt
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dat maakt het interessanter, zie PM
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)