En het zonnescherm zit er in!
* Opgerold (bevestiging: 2x schroefjes gewoon door de hoedenplank en haakjes ook gewoon geschroefd door een dun gaatje in de carosserie)
* En uitgerold
De liefde voor een oude simpele 440
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
nu nog zon .veel plezier er mee.
groet'n uut grunn
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Van de schoonouders van de buurvrouw... Heb ze nog een VF-sticker aangeboden maar helaas
Jammer alleen dat 'ie nogal schuin staat
En idd: veel scherm, weinig zon op het moment!
Jammer alleen dat 'ie nogal schuin staat
En idd: veel scherm, weinig zon op het moment!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Het oude interieur is gisteren opgehaald door forumlid Laurens dus die is weg. Laurens, de babyboekjes zijn heel erg in de smaak gevallen, hartstikke bedankt daarvoor!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De komende tijd ben ik trouwens wat minder bezig met de Volvo, ik kon gisteren een Saab 9000 ophalen en die ga ik eerst maar eens APK-waardig krijgen
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Inmiddels heeft het Zweedse zusje van de 440 haar APK gekregen en is er voor de eerste liefde een nieuw speeltje in huis: Isofix beugels. Ik ga het toch proberen, maar dan niet met gelaste beugels maar met beugels uit een S/V40 die over de bevestigingsbouten van de gordels geplaatst worden. Afwachten of het gaat passen...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Grmpf, mompel en grom! Donderdagnacht op de A9 klinkt het alsof er een handje knikkers in de motorruimte wordt gegooid. Ik denk eerst nog van goh wat een grind hier ineens. Dit nog (ruim) voor Akersloot. Ik rijd echter vrolijk door. Vervolgens sta ik stil bij de rotonde Kooimeer voor het stoplicht en merk ik dat onder de 2000 toeren de auto enorm trilt dus begint langzaam te dagen dat het geen grind is geweest maar iets met de eigen auto...
Nog een aantal kilometer later op bestemming aangekomen (en heel voorzichtig rijdend) kijk ik onder de motorkap en zie niets bijzonders qua schade of qua loszitten. Toch maar de ANWB bellen voor een check.
In de tussentijd beginnen bij mij de tandwieltjes langzaam te draaien: knikkers klinkt misschien als kogellager... het zal toch niet??
De ANWB bevestigt echter inderdaad mijn vrees: spanrol distributie aan gort! Gelukkig is de riem er niet afgelopen (kleppen meteen krom) maar bleef de riem haken omdat de spanrol niet afgebroken was maar geknikt zat. Een geluk bij een ongeluk dus. Waar anderen binnen een paar meter stil staan met een kromme cylinderkop hebben wij nog 20 km kunnen rijden naar bestemming. Gelukkig maar want met een baby op de achterbank wil je niet op de linkerbaan uitvallen :S
Enfin, Volvo weggesleept, ik meegereden in de veronderstelling 'even' een auto op te halen in nabijgelegen Alkmaar, dat werd overigens Heemskerk, daarna vrouw en baby ophalen terug in het noorden en daarna naar huis. Half twee thuis en een paar uur later weer door Meyra gewekt worden voordat ik naar werk ga...
Vrijdag pas na vijven eindelijk de Volvo terugbezorgd gekregen van Logicx (gelukkig hield Mohamed de garage wat langer open om op mijn auto te wachten) dus maandag kan er vervangen worden en hopen we er zonder kleerscheuren af te zijn gekomen. Duim voor me ajb!!
Nog een aantal kilometer later op bestemming aangekomen (en heel voorzichtig rijdend) kijk ik onder de motorkap en zie niets bijzonders qua schade of qua loszitten. Toch maar de ANWB bellen voor een check.
In de tussentijd beginnen bij mij de tandwieltjes langzaam te draaien: knikkers klinkt misschien als kogellager... het zal toch niet??
De ANWB bevestigt echter inderdaad mijn vrees: spanrol distributie aan gort! Gelukkig is de riem er niet afgelopen (kleppen meteen krom) maar bleef de riem haken omdat de spanrol niet afgebroken was maar geknikt zat. Een geluk bij een ongeluk dus. Waar anderen binnen een paar meter stil staan met een kromme cylinderkop hebben wij nog 20 km kunnen rijden naar bestemming. Gelukkig maar want met een baby op de achterbank wil je niet op de linkerbaan uitvallen :S
Enfin, Volvo weggesleept, ik meegereden in de veronderstelling 'even' een auto op te halen in nabijgelegen Alkmaar, dat werd overigens Heemskerk, daarna vrouw en baby ophalen terug in het noorden en daarna naar huis. Half twee thuis en een paar uur later weer door Meyra gewekt worden voordat ik naar werk ga...
Vrijdag pas na vijven eindelijk de Volvo terugbezorgd gekregen van Logicx (gelukkig hield Mohamed de garage wat langer open om op mijn auto te wachten) dus maandag kan er vervangen worden en hopen we er zonder kleerscheuren af te zijn gekomen. Duim voor me ajb!!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
aaah mooi verhaal! je hebt geluk gehad. wees maar blij met je Volvo!
enig idee hoe dat kan, die spanrol? wanneer voor't laatst vervangen?
enig idee hoe dat kan, die spanrol? wanneer voor't laatst vervangen?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Distributie was in oktober 2007 vervangen (professioneel dus daar geen twijfel over) dus helaas, domweg een productiefoutje te pakken. Twee jaar en 50 dkm is natuurlijk zeer ruim binnen de grenzen wat dat betreft...
Inmiddels gebeld door de garage en voor €150 zit alles er nieuw omheen
Met een sisser afgelopen dus!
Inmiddels gebeld door de garage en voor €150 zit alles er nieuw omheen
Met een sisser afgelopen dus!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Ik ben vandaag voor het eerst in redelijk wat tijd naar een sloperij geweest en niet zonder resultaat kan ik zeggen!
* CRUISE CONTROL VOOR B18U !!! (compleet systeem: hendel, kabelboom, regelkastje, vacuumbalg/pomp, gaskabelbediening - heeft nog wel wat uurtjes gekost om die eruit te krijgen...)
* Complete tellerbak met mechanische aandrijving maar met de hallgever van de cruise control erop
* Handgreep bestuurdersdeur met sleutelgatverlichting
* Rubberen (winter)matten
* Klepje om van de nis bij de antenne een opbergvakje te maken
* Houdertje voor het Guard I statuspaneel (4-serie heeft andere kromming A-stijl dan 7/8/9-serie)
* Motorkap-slotvanger met ingebouwde deurschakelaar
* Elektrische ramen (LV+RV)
* Elektrische linkerbuitenspiegel
* Kabel voor de leeslampjes achter (eindelijk van de kroonsteentjes af...)
* Speakerroostertjes achterzijde met Volvo-logo
* Diverse plasticjes, plugjes en schroefjes
Voor reserve (hoe bedoel je decadent...)
* Verlichte handgrepen/leeslampjes achter
* Guard basic-relais (keyless entry 400-serie)
* Guard I-relais
* CRUISE CONTROL VOOR B18U !!! (compleet systeem: hendel, kabelboom, regelkastje, vacuumbalg/pomp, gaskabelbediening - heeft nog wel wat uurtjes gekost om die eruit te krijgen...)
* Complete tellerbak met mechanische aandrijving maar met de hallgever van de cruise control erop
* Handgreep bestuurdersdeur met sleutelgatverlichting
* Rubberen (winter)matten
* Klepje om van de nis bij de antenne een opbergvakje te maken
* Houdertje voor het Guard I statuspaneel (4-serie heeft andere kromming A-stijl dan 7/8/9-serie)
* Motorkap-slotvanger met ingebouwde deurschakelaar
* Elektrische ramen (LV+RV)
* Elektrische linkerbuitenspiegel
* Kabel voor de leeslampjes achter (eindelijk van de kroonsteentjes af...)
* Speakerroostertjes achterzijde met Volvo-logo
* Diverse plasticjes, plugjes en schroefjes
Voor reserve (hoe bedoel je decadent...)
* Verlichte handgrepen/leeslampjes achter
* Guard basic-relais (keyless entry 400-serie)
* Guard I-relais
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
klinkt als een jackpot
groet'n uut grunn
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
pff wat voorn goudmijnsloperijen heb jij in de buurt man pff nice... mocht je nog een keer voor weinig een middenarmsteun kunnen regelen die van mij ziet er nie meer uit wel orginele haha
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Er zat een middenarmsteun in die wagen... Heb hem niet meegenomen.
Ding was van een multi-velours interieur, geen leer.
Ding was van een multi-velours interieur, geen leer.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
mm,
heb leer haha maar goed bezig
ga zo door
heb leer haha maar goed bezig
ga zo door
1986 Volvo 340 1.4 variomatic 3deurs geruild
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
1994 Fiat uno 1.5 sxie overleden RIP
1991 Mazda 323f 1.6 16v
1994 Volvo 440 2.0liter
2006 Fiat Grande Punto1.4 sport
1996 Fiat Cinquecento Sporting Abarth 1,2 mpi
1998 Fiat Seicento Sporting Abarth
1998 Honda Cbr 600f
1999 Honda Cbr 600f
2006 Volvo V50 2.0d Summum R-design
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Vandaag heeft hij nieuwe remblokjes gekregen en is de remvloeistof geheel ververst. Van gitzwart naar bijna doorzichtig Hij remt weer als nieuw
Ook benzinefilter maar gelijk vervangen, was ook al heel lang niet meer gebeurd...
Met een beetje geluk morgenmiddag paar dingetjes alvast in de auto inbouwen, eens zien of daar nog tijd voor gaat zijn.
Ook benzinefilter maar gelijk vervangen, was ook al heel lang niet meer gebeurd...
Met een beetje geluk morgenmiddag paar dingetjes alvast in de auto inbouwen, eens zien of daar nog tijd voor gaat zijn.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Inmiddels ingebouwd:
* Motorkapslotvanger met alarm-aansluiting
* Vacuumbalg voor de cruise control met de kabel richting de gasklep
* Cruise control-hendel (voorpret...)
* Raammotor rechts vervangen
* Spiegelafdekplaatje rechts
* Glaasjes van de leeslampjes achter vervangen voor helder glas
* Opbergvakje antenne-nis
Dit wordt nog wel eens wat zo met deze auto... Volgende stap sleutelgatverlichting!
* Motorkapslotvanger met alarm-aansluiting
* Vacuumbalg voor de cruise control met de kabel richting de gasklep
* Cruise control-hendel (voorpret...)
* Raammotor rechts vervangen
* Spiegelafdekplaatje rechts
* Glaasjes van de leeslampjes achter vervangen voor helder glas
* Opbergvakje antenne-nis
Dit wordt nog wel eens wat zo met deze auto... Volgende stap sleutelgatverlichting!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Je ben aardig aan het sleutelen.
Wanneer maak je de cruisecontrol af?
Wanneer maak je de cruisecontrol af?
S60 2.4 AUT
S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Wanneer ik weer eens tijd heb
Hoeft op zich niet zoveel voor te gebeuren:
- gaatjes boren in plaatje bij gasklep om tweede gaskabel te monteren
- vacuumpomp monteren
- kabelboom doorvoeren en aansluiten
- tellerbak vervangen of hallgever monteren op huidige tellerbak
- nieuwe vacuumslangetjes en pedaalkleppen bestellen en monteren
Sleutelgatverlichting is ook niet bijster ingewikkeld: handgreep monteren (2 schroeven), cylinder wisselen (1 schroef) en bekabeling fabriceren.
Hoeft op zich niet zoveel voor te gebeuren:
- gaatjes boren in plaatje bij gasklep om tweede gaskabel te monteren
- vacuumpomp monteren
- kabelboom doorvoeren en aansluiten
- tellerbak vervangen of hallgever monteren op huidige tellerbak
- nieuwe vacuumslangetjes en pedaalkleppen bestellen en monteren
Sleutelgatverlichting is ook niet bijster ingewikkeld: handgreep monteren (2 schroeven), cylinder wisselen (1 schroef) en bekabeling fabriceren.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Alvast aangeschaft, maar gaat niet binnen een paar weken gemonteerd zijn: schakelstangbusjes. In versnelling heeft de pook bijna evenveel horizontale speling als in vrij en dasniegoehe?
Rekeningen om eigenlijk wel vrolijk van te worden:
1x 3452550 - BUS - € 3,25
1x 30690387 - BUS - € 2,60
2x 3472712 - BUS - € 1,40
2x 3452489 - O-RING - € 1,85
Plus een voorverwarmingsslang [3459679] (de mijne heeft ooit besloten zichzelf van de aardbodem te doen verdwijnen), ook niet duur voor € 18,20
Rekeningen om eigenlijk wel vrolijk van te worden:
1x 3452550 - BUS - € 3,25
1x 30690387 - BUS - € 2,60
2x 3472712 - BUS - € 1,40
2x 3452489 - O-RING - € 1,85
Plus een voorverwarmingsslang [3459679] (de mijne heeft ooit besloten zichzelf van de aardbodem te doen verdwijnen), ook niet duur voor € 18,20
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)