D5 blaas >< fluit geluid

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Hallo vrienden

Sinds kort in het bezit van een D5 (75.000km). Ik besef wel dat je een mooi blaas geluidje hoort bij het optrekken, maar als de motor koud is en/of als het regent hoor ik meer een fluitgeluid (die niet zo mooi klinkt). Het gebeurt vooral in de 3 eerste versnellingen. Bij aankoop van de wagen heeft de garage nochtans een groot onderhoud gedaan :-x

Ik heb niet de indruk dat dit gebeurt bij andere D5's.

Het is meer zo'n 'typisch geluidje' dat je hoort bij vele oude Golf VW's als die optrekken.

Is dit normaal?

Vriendelijke groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Ben naar de garage geweest: Ze hebben zo'n een nieuw rubberen dikke buis geplaats (past aan de voorkant van de motor). Resultaat? Geen. Ze begrijpen het ook niet. Ik heb nu mijn wagen daar gelaten zodat ze morgen verder kunnen kijken.

Ik laat weten hoe het afloopt. Ik heb nog 3 dagen Volvo-garantie over...Wat een geluk zeg :razz:
Volvo V70 D5 2003
Guestuser

Wat hebben ze 'precies' vervangen, of weet je dit niet?
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Nee...Het is zo een dikke rubberen buis die vooraan uit de motor komt. Ik zal een fotootje trekken van het onderdeel als ik mijn wagen terug heb. Hopelijk morgen :|

Tot later
Volvo V70 D5 2003
Guestuser

Een van de turboslangen?

Om het makkelijk te zeggen: Zit vooraan op het blok en er zit een hoek van zo'n 90 graden in de slang. Een L op z'n kant gelegd zeg maar :D Kortste gedeelte van de slang met smalle opening en de langere kant met grotere opening ?
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Mooie beschrijving. Ik denk wel dat je gelijk hebt. Ze zeiden dat die moest vervangen worden omdat die originele rubberen slang te 'slap' was en daardoor willekeurige zuig en blaas bewegingen maakt.

Heeft wel niet geholpen door die te vervangen. Ze zeiden dat het waarchijnlijk de turbo niet is dan aangezien die, volgens de dealer, maar pas vanaf 2000 toeren in gang schiet. 'T geluidje hoor ik ook als ik bijvoorbeeld achteruit rij aan 5km/uur. En het is vooral als de motor koud is. Wagen is momenteel in de garage. Ik zal na vandaag al heel wat meer weten. Ik post opnieuw vanavond of deze namiddag.

Heb gelukkig een redelijke S60 gekregen als vervangwagen. Tot straks.
Volvo V70 D5 2003
Guestuser

Hopelijk vinden ze het probleem........vast wel :D

En als het die slang is kan ie inderdaad te slap zijn. Die wat origineel gemonteerd zijn destijds zijn niet echt bestand tegen olie. Hierdoor lossen ze als het ware op en zetten ze uit. Daar is nu wel een modificatie op natuurlijk.
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Ik heb de garage aan de lijn gehad. Ze hebben me verteld dat een groot aantal mechaniciens ermee gereden hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat het de turbo is :? . Ze zouden kunnen proberen om die te herstellen maar aangezien er nog fabrieksgarantie op zit zullen ze er een nieuwe insteken.

Is dit mogelijk? Als ze zelf zeggen dat de turbo maar aanslaat op 2000 toeren. Dat geluidje heb ik ook bij het koud 'traag' achteruit (onder de 2000 toeren) rijden. Hmm. Vertrouw het niet zo. Ik hoop dat ze gelijk hebben :cry:

Moet nog tot donderdag wachten verdomme. Ik had die wagen nog maar 1 week :evil:

Laat ons bidden
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Nog maar een week? :?
Krijg je dan geen raar gevoel over die auto?

Maar dat mooie blaas geluidje, is dat echt zo'n Volvo geluid?
Ik kan me nog herinneren van vroeger.
Als zo'n Volvo optrok, dat je echt zo'n mooi geluid hoorde.
Bijna grommend. :D
Ook als hij in z'n vrij stond en je gaf gas. Echt een mooi geluid!

Ik hoop dat ze je vervelende fluitgeluid er uit kunnen krijgen!
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Een raar gevoel...een beetje wel ja. Maar ja het zal kosteloos hersteld worden maar toch "grrr". Ik hoop gewoon dat het binnenkort niet iets anders zal zijn :-x

Ja ik had vroeger een 855 benzine. Die gromde heel mooi. Maar bij die D5's hoor je een zacht "space" geluidje gemixt met een grom hehe. Ik kreeg die wel een beetje te horen als ie warm was maar toch niet perfect. Bij mijn vader met zijn D5 is het zoals het moet. Bij koud was het geluid veel harder te horen.
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

YOOOHOOO. Eindelijk opgelost. Volledige nieuwe turbo :lol: . Zalig. By the way, heeft iemand een idee hoeveel het mij zou gekost hebben indien dit niet meer onder garantie was?
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Dat wil je niet weten. Voor je het weet zit je in de 4 cijfers.
Guestuser

Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat je met een ruil Turbo al sprak over een 1500 euro zoiets alleen voor het onderdeel.

Dan nog wat klein materiaal en het erop sleutelen..........'Pinnen of Contant, meneer?' :P
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Damn :roll: ...Zo duur? Wat een geluk zeg :shock: Ik voel echt een groot verschil. Ben heel tevreden. Nu voel ik tenminste dat er kracht is bij het optrekken 8)

Ik vroeg aan de garagist waarom dit al aan 75.000km kapot was. Hij zei dat ofwel 1) de vorige eigenaar heel veel gas heeft zitten geven of 2) een van de heel weinige uitzonderingen die een slechte turbo hebben :? . Ik hoop gewoon dat er door die versleten/kapotte turbo niks anders is beginnen verslijten in het motorgedeelte :cry: . Time will tell...

Gebeurt dit regelmatig bij andere D5's?

Hieronder 2 fotos

De turboslang die vervangen is
Afbeelding

De turbo zelf hieronder?
Afbeelding
Volvo V70 D5 2003
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”