Geintegreerde Volvo telefoon

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Hallo

Ik heb een vraagje ivm met de geintegreerde telefoon die in mijn V70 zit. Elke keer als er iemand naar mij belt en ik neem op dan komt het geluid uit de telefoonhoorn ipv de speakers. Om verder het gesprek te voeren in 'handfree' mode moet ik naar het menu gaan en daar handfree kiezen. Dit is toch niet logisch. Als de volgende persoon mij belt dan blijft de telefoon wel in 'handfree' mode. Maar als ik de motor stop, sleutel uit het contact doe en 10 minuten later weer vertrek dan is ie terug overgeschakeld op de hoorn ipv de speakers. Bij mijn vader die een XC70 heeft werkt het wel op de speakers de 1e keer zonder dat hij naar het menu moet gaan.

Wordt dit bepaald door de software van de telefoon? Is het misschien mogelijk dat de vorige eigenaar gevraagd heeft aan Volvo om dit te veranderen? Is wel redelijk irritant.

Vriendelijke groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Dat laatste is goed mogelijk. Het verdient aanbeveling om bij een dealer een softwareupdate te doen van de telefoon, misschien helpt dat.

Vóór dat je dat doet, kun je ook eens menuoptie 5.1 proberen (fabrieksinstelling herstellen).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40894
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zit die telefoonhoorn goed in de houder? Als hij niet goed vastzit gaat het zoals jij beschrijft.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Ik denk ook dat het de software is bij onze niet geintregreerde carkit word er automatisch opgenomen na ongeveer drie keer overgaan misschien is het bij jou gewoon ingestelt dat het wat langer duurd en dat de telefoon pas na bv 5x automatisch word opgenomen
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Ik ben eens naar de garage geweest. Ze begrijpen er zelfs niets van. Ze zeggen dat het de software niet is :roll: Ik heb eens de fabrielsinstellingen opgeladen samen met hen en rarara dan ging het wel. 10 minuutjes later weer niet meer... Ze gaan een nieuw stuk bestellen maar ze wisten niet zeker of het met dit nieuw stuk opgelost ging zijn. Wat weet ik niet meer. Gelukkig onder garantie.

Ik laat weten hoe het afloopt.
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Opgelost. Ze hebben er een nieuwe softwareplaat ingestoken. Werkt goed nu. :)
Volvo V70 D5 2003
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”