Opstartscherm met Volvo embleem voor Volvo/Garmin portnav

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Ik heb half maart mijn Volvo V50 besteld. Ik heb daarbij het 'voetje' van de Volvo/Garmin portable navigatie bijbesteld. Deze wordt op het dashboard gezet en de stroom wordt netjes aangesloten.

Ik heb er niet het portable navigatie apparaat bijgenomen, omdat ik reeds een Garmin Nuvi 760 heb. Exact hetzelfde apparaat dus, echter dan rechtstreeks van Garmin, bij het aanzetten van het apparaat wordt dus een Garmin logo weergegeven en niet het Volvo embleem.

Je kan op het apparaat in principe elke foto als opstartscherm gebruiken, ik zou graag het officiële opstartscherm van het Volvo portable navigatie systeem gebruiken. Is er iemand die die beschikbaar heeft?
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Hoi nandelll. ik heb ook en Nuvi 760 met Volvo opstartscherm en wil je wel helpen maar ik zou niet weten hoe.
nandelll schreef:Ik heb half maart mijn Volvo V50 besteld. Ik heb daarbij het 'voetje' van de Volvo/Garmin portable navigatie bijbesteld. Deze wordt op het dashboard gezet en de stroom wordt netjes aangesloten.

Ik heb er niet het portable navigatie apparaat bijgenomen, omdat ik reeds een Garmin Nuvi 760 heb. Exact hetzelfde apparaat dus, echter dan rechtstreeks van Garmin, bij het aanzetten van het apparaat wordt dus een Garmin logo weergegeven en niet het Volvo embleem.

Je kan op het apparaat in principe elke foto als opstartscherm gebruiken, ik zou graag het officiële opstartscherm van het Volvo portable navigatie systeem gebruiken. Is er iemand die die beschikbaar heeft?
tonschaa
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24.09.2007 - 18:41

Hi Nandell, kun je mij vertellen wat dat voetje jou gekost heeft?
Ik heb zo`n Nuvi 760 besteld op m`n leaseauto, maar wil `m ook gaan gebruiken in m`n prive Volvo.
MY '06 XC70 D5 Ocean Race

Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Ik weet niet exact welk embleem er bij t opstarten verschijnt.
Wel zou ik als ik jou was eens op de volvo site rondsurfen (wellicht promofilmpjes zoeken). Daarbij kun je uiteraard ook afbeeldingen zoeken via www.google.nl

sterkte!
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Allen bedankt voor het meedenken!

De dealer bouwt de voet in, compleet met voeding/bedrading. Kost me 200 euro incl btw. De Nuvi zelf is voor 349 te koop bij o.a. Halfords. Je hebt dan de Garmin, dus zonder de 'extra's' die Volvo levert. Volvo doet er nog een eigen logo bij bij het opstarten en het gehele europese dealerbestand staat er al in. Het apparaat is verder geheel identiek.

Ik heb gemerkt dat de Volvo dealers zowieso al in het POI bestand van de Garmin staan, blijft over het Volvo opstartscherm.

Ik heb inmiddels een Volvo logo gegoogled en als foto in het geheugen van de Nuvi gezet. Daarbij aangegeven dat ik die foto wil zien bij het opstarten. Als ik de Nuvi aanzet zie ik eerst kort het Garmin logo, kort daarna gevolgd door het Volvo logo. Ziet er al met al netjes uit.

Nou de V50 zelf nog... die wordt over anderhalve maand geleverd.
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

@S60 magic: hoe bevalt de Nuvi in de auto? Is bijvoorbeeld de stem voldoende hard? En kan je vanuit de stoel goed bij het scherm om de bestemming etc in te geven?
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Hoi nandell, De navigatie bevalt prima stem is goed duidelijk (je kunt hem ook over de radioboxen laten spreken) en je kunt er redelijk bij het is een beetje rekken maar ik vind het niet storend. Je kunt je telefoon ook gewoon met de hand bedienen en BT bellen.
nandelll schreef:@S60 magic: hoe bevalt de Nuvi in de auto? Is bijvoorbeeld de stem voldoende hard? En kan je vanuit de stoel goed bij het scherm om de bestemming etc in te geven?
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Goed te horen dat het systeem bevalt! Op welke manier laat je de stem over de boxen klinken? Ik neem aan dat je bedoelt via de FM transmitter. Hoe is de kwaliteit daarvan? (ruis, radiozenders er doorheen, ...)
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Toets op volume en stel FM in bijvoorbeeld 104.5 zoek dan op je radio ook 104.5 en je navigatie zegt dan gereed voor navigatie. En je navigatie gaat over je boxen, je hebt wel een lichte ruis maar is niet echt storend.
nandelll schreef:Goed te horen dat het systeem bevalt! Op welke manier laat je de stem over de boxen klinken? Ik neem aan dat je bedoelt via de FM transmitter. Hoe is de kwaliteit daarvan? (ruis, radiozenders er doorheen, ...)
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

OK, bedankt voor de aanwijzing. Ik zal daar tzt (lees: als m'n auto over anderhalve maand wordt uitgeleverd...) mee gaan testen.
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Allstar
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.05.2008 - 17:21

Ik heb een paar volvo logo's met die resolutie gemaakt en ik zal eventjes voor je uitzoeken hoe je ze moet gebruiken :)
Allstar
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.05.2008 - 17:21

Hallo :)

Ik heb geen idee hoe het volvo opstartscherm eruit ziet, maar dit heb ik eventjes voor je in elkaar gezet.
Eentje met zwarte achtergrond en eentje met witte achtergrond :)
De resolutie is al aangepast voor de nuvi 760.

Tutorial:

1. Sla de afbeelding die je wilt gebruiken ergens op je PC op.(Boven de 75KB wordt afgeraden, deze plaatjes zijn allebij 55KB)
2. Sluit je Nuvi aan op de PC via de USB kabel en plaats de afbeelding in de map "JPG" in je nuvi
3. Koppel je Nuvi weer los
4. Op je Nuvi ga naar => Tools => Afbeeldingviewer => selecteer de afbeelding => Selecteer "Laat zien bij opstarten (linker bovenhoek) => Klik "JA" => Hij laat nu de afbeelding voor ongeveer 10 seconden zien
5. Nu kan je weer uit de afbeeldingviewer en klaar is Kees :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

\:D/

Bedankt!! Ik heb ze allebei op de Nuvi gezet en het logo met de zwarte achtergrond als opstartlogo ingesteld. Ziet er prima uit, nogmaals bedankt!
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Allstar
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 08.05.2008 - 17:21

Graag gedaan :)
Binnenkort: V50 2.0 Edition II, quartz leder, iPod aansluiting, hout-afwerking, Barents Blue Pearl.
Gebruikersavatar
Jefferson
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 22.02.2008 - 12:58
Locatie: Zonhoven

Misschien niet 100% on-topic.
Maar voor TomTom kan je de opstartschermen downloaden en installeren via TomTom HOME.
Volvo XC70 D5 Ocean Race - Electric Silver
Volvo V70 2.0D Momentum - Titanium Grey - Anthracite leder
Gebruikersavatar
nandelll
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:42
Locatie: Midden Nederland

Bij Garmin werkt dat niet via een 'home' applicatie. Je upload de foto's gewoon rechtstreeks naar de Garmin of een geheugenkaart. Vervolgens kan je in de Garmin de foto kiezen die je wilt gebruiken als opstartscherm.
V50 1.6D MY2009, Edition II, Matt Gold, Spartacus 17";, Off black leder, Nordic oak, diverse accesoires
Gebruikersavatar
YGS
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.01.2008 - 21:59
Contacteer:

Net ook even gedaan. Zwarte logo vind ik mooiste. Fluitje van een cent. Bedankt voor de moeite om het te maken en te beschrijven.
V40/S60-D5/S80-D5/XC60-D5/XC70-D5/XC90-T8
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Mooi,

zwarte direct gedownload en straks er effe opzetten.

Met een NUVI kan je om het even welke foto. of afbeelding, als opstartscherm gebruiken. Geen extra applicatie nodig..
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”