Uitrusting niveau nieuwe V70

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13822
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

De V70 D5 geartronic sport edition zoals ik hem met huidige opties heb kost met model 2008 wel 12000,= meer. ( Als ik goed ben geinformeerd door dealer )
Praten we wel over totaal +/- 69000,= euro model 2008.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740

en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Jij dan waarschijnlijk niet gezien de hoge eisen die jij stelt aan je vaders auto, maar mensen die het zelf allemaal moeten gaan betalen mogelijk wel, en die bepalen dan weer of Volvo´s inschatting van deze variant een juiste was.
Ik weet wel degelijk waarover ik praat, ik heb ondanks mijn jonge leeftijd al meer ervaring in de autowereld dan menig ander op dit forum...maar dat terzijde. Ik vind, en dat blijf ik vinden, dat zaken als een lederen stuur, cruise control en een bagagerolhoes standaard horen te zijn in dit segment auto's. De bekende Duitse merken wordt altijd verweten kale basisuitvoeringen aan te bieden, maar Volvo spant momenteel toch echt de kroon... Het contrast met de Edition uitvoeringen op de uitloop V70 is daarbij ook buitenproportioneel, dit is negatief voor je klantenbinding (deze komen na 2, 3 jaar erachter dat ze nimmer voor het toen betaalde bedrag een enigzins complete auto kunnen kopen) als voor de restwaardes. Neemt niet weg dat het volgens mij wel weer een verkooptopper gaat worden, omdat de ingetogen klasse is gebleven.

Thom
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:
Jij dan waarschijnlijk niet gezien de hoge eisen die jij stelt aan je vaders auto, maar mensen die het zelf allemaal moeten gaan betalen mogelijk wel, en die bepalen dan weer of Volvo´s inschatting van deze variant een juiste was.
Ik weet wel degelijk waarover ik praat, ik heb ondanks mijn jonge leeftijd al meer ervaring in de autowereld dan menig ander op dit forum...maar dat terzijde. Ik vind, en dat blijf ik vinden, dat zaken als een lederen stuur, cruise control en een bagagerolhoes standaard horen te zijn in dit segment auto's. De bekende Duitse merken wordt altijd verweten kale basisuitvoeringen aan te bieden, maar Volvo spant momenteel toch echt de kroon... Het contrast met de Edition uitvoeringen op de uitloop V70 is daarbij ook buitenproportioneel, dit is negatief voor je klantenbinding (deze komen na 2, 3 jaar erachter dat ze nimmer voor het toen betaalde bedrag een enigzins complete auto kunnen kopen) als voor de restwaardes. Neemt niet weg dat het volgens mij wel weer een verkooptopper gaat worden, omdat de ingetogen klasse is gebleven.
De base V50 is nog steeds een uitstekend verkochte auto, en dat zonder o.a. het leder stuur, lichtmetalen velgen en met verder een relatief "karige" uitrustingsnivo, de nieuwe V70 valt op zich wel mee qua uitrustingsnivo en de stap naar het Kineticpakket is slechts een kleine, als Kinetic heeft hij alles wel wat jij vind dat een V70 zou moeten hebben, alleen wordt door Volvo aan de klant de keuze gelaten.
Volvo kent deze manier van uitfaseren al heel wat jaren en het werkt ook al even zovele jaren uitstekend met zelfs een erg grote klantenbinding.
Ik hoor je nog wel eens als je het zelf allemaal moet gaan betalen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13822
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

In de basis rij ik volvo om zijn hoge veiligheidsnivo, kooi, wihps enz enz.

en inderdaad is dit uitloopmodel zeer prettig geprijsd gezien zijn uitrustingsnivo. Tja en darom heb ik een V70 2007 gekozen geen 2008 model.
Maar inderdaad het blijft adembenemend veel geld en ik hoop er ok zes jaar in te rijden.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740

en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Hans oet Twent schreef:
bart simpson schreef:
Hans oet Twent schreef:SBV,
Wel ik heb toch sterk de indruk dat de huidge V70 meer been ruimte achterin heeft dan de S60. Bij de S60 kan geen mens meer achter mij zitten. In de V70 een klein mens kan er nog prima zitten....
De wielbasis scheelt 4 cm tussen een S60 en een V70, dat is ook je verschil in beenruimte.
Bart dat kan net genoeg zijn toch?
Als Bart bedoelt dat det de oude v70 4CM meer ruimte heeft dan de huidige s60. Zal dat betekenen dat de nieuwe V70 nog een stuk meer ruimte achterin heeft. Heb op de autorai in de nieuwe V70 gezeten achterin, en daar zit je vorstelijk. Echt super veel been- hoofdruimte. Stond echt even raar te kijken toen de gene voor mij 1.89 bleek te zijn. Ik kan me voorstellen dat je minder luxe aan boord neemt en voor de ruimte kiest. Al kan ik me ook aansluiten bij de opmerking over een lederen stuur en cruise control. Maar, iedereen zoekt iets anders in een auto. Vandaar dat volvo ook deze keuze geeft aan de consument! (ps. geef toe dat ik af en toe ook erg weinig ruimte heb in mijn V50!)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

drowel schreef:
Hans oet Twent schreef:
bart simpson schreef:De wielbasis scheelt 4 cm tussen een S60 en een V70, dat is ook je verschil in beenruimte.
Bart dat kan net genoeg zijn toch?
Als Bart bedoelt dat det de oude v70 4CM meer ruimte heeft dan de huidige s60. Zal dat betekenen dat de nieuwe V70 nog een stuk meer ruimte achterin heeft.
De wielbases zijn respectievelijk:
S60/384 = 272 cm
V70/285 = 277 cm
V70/135 = 282 cm
De V70's zouden dus zonder enige twijfel (veel) meer ruimte moeten bieden dan de S60.
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

v70/285? waar staan die getallen voor? welke is de oude en welke de nieuwe (neem aan de grote is de niuwe?)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

drowel schreef:v70/285? waar staan die getallen voor? welke is de oude en welke de nieuwe (neem aan de grote is de niuwe?)
Het zijn de namen die Volvo intern hanteerd, en met de 3e generatie V70 op komst hou je ze er goed mee uit elkaar.
V70/875 1997/2000
V70/285 2000/2007
V70/135 2007-
en zo ook de XC70
XC70/876 1998/2000
XC70/295 2000/2007
XC70/136 2007-
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Oke, op die manier. Handig om te weten! :) Bedankt Bart!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”