Hi Allen,
Mijn eerste post en hopelijk ook de gateway voor mij in de volvowereld!
Ik ga morgen kijken naar een 2e hands VOLVO V60 PLUG IN HYBRID 2015 D6 met 2.4 motor met 300.000 op de teller. Ik ben zelf alleen maar leasbakken gewend, dus een getal boven de 200.000 geeft mij al een beetje angstzweet.
Details over de wagen:
- standaard dingen zoals stoelverwarming, zonnedak, parkeersensoren en trekhaak (vast nog meer, maar dat zie ik zaterdag wel)
- elk jaar ong 30k mee gereden en elke jaar een beurt gehad bij de dealer (boekje erbij)
- lak prima in orde op een plekje na, verder ziet de wagen er net uit
- overkoop van 1e eigenaar
- 1000km geleden een beurt gehad en hierbij ook de riem vervangen en automaatolie ververst
vraagprijs: 8500 euro
Ik laat me adviseren door een vriend die er veel verstand van heeft (werkt zelf ook bij een garage) en deze geeft aan dat het een goede prijs is voor wat je krijgt; "deze bakken gingen of meteen kapot, of gaan makkelijk tot de 500.000km".
Omdat ik hier zelf echt weinig verstand van heb en niet over 3 jaar met een auto met alleen schrootwaarde te staan, vroeg ik mij af of er mensen zijn die al ervaring hebben met dit model met zoveel KMs. Ze zijn nog niet zo oud, dus zelf kon ik er niet veel vinden. Ik rij trouwens zelf rond de 40.000 per jaar.
Opinie / ervaring voor aankoop v60 plugin hybrid nodig
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De V60 D6 is echt een top auto, heb er zelf ca. 120K mee gereden maar was niet vlekkeloos als het gaat om storingen. ISG en ERAD zijn denk wik wel onder controle en vast al vervangen.
Belangrijkste storing waar jij nog mee te maken zou kunnen krijgen is de airco pomp. Vraag dus vooral na wanneer deze vervangen is en door wie. Is dat niet door een dealer gebeurd en korter dan 1 jaar geleden, dan zou ik de auto laten staan. Is de pomp nog helemaal niet vervangen dan moet je er wel rekening mee houden dat je een grotere kans hebt dat die binnen de 100-150K alsnog gaat komen. De airco pomp voor deze auto kost je zo 2500 euro (en volgens mij nog steeds alleen via de Volvo dealer te doen, voordeel is dan wel dat je levenslange garantie krijgt). Verder heeft een vader van een forumlid hier eentje met ruim 500K op de teller (gehad?) waar aan het eind problemen met de automaat ontstonden. Die 500K moet dus wel haalbaar zijn. Maar 40K per jaar en dan zit je na drie jaar dus op de 420K+. Houd er rekening mee dat je dan zo 7500 euro hebt afgeschreven en ook voor dat bedrag aan rekeningen hebt gehad voor het onderhoud. Dit jaar nog 50% korting op de MRB, volgend jaar nog 25% en dan is het over en betaal je rond de 550 euro denk ik per kwartaal.
Ik weet dat mijn oude D6 ook nog steeds rond rijdt en die is zeker ruim over de 300K. Al met al nogmaals een top auto waar je heel veel plezier aan kunt beleven! Succes morgen.
Belangrijkste storing waar jij nog mee te maken zou kunnen krijgen is de airco pomp. Vraag dus vooral na wanneer deze vervangen is en door wie. Is dat niet door een dealer gebeurd en korter dan 1 jaar geleden, dan zou ik de auto laten staan. Is de pomp nog helemaal niet vervangen dan moet je er wel rekening mee houden dat je een grotere kans hebt dat die binnen de 100-150K alsnog gaat komen. De airco pomp voor deze auto kost je zo 2500 euro (en volgens mij nog steeds alleen via de Volvo dealer te doen, voordeel is dan wel dat je levenslange garantie krijgt). Verder heeft een vader van een forumlid hier eentje met ruim 500K op de teller (gehad?) waar aan het eind problemen met de automaat ontstonden. Die 500K moet dus wel haalbaar zijn. Maar 40K per jaar en dan zit je na drie jaar dus op de 420K+. Houd er rekening mee dat je dan zo 7500 euro hebt afgeschreven en ook voor dat bedrag aan rekeningen hebt gehad voor het onderhoud. Dit jaar nog 50% korting op de MRB, volgend jaar nog 25% en dan is het over en betaal je rond de 550 euro denk ik per kwartaal.
Ik weet dat mijn oude D6 ook nog steeds rond rijdt en die is zeker ruim over de 300K. Al met al nogmaals een top auto waar je heel veel plezier aan kunt beleven! Succes morgen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22.03.2024 - 09:05
ik heb hem uiteindelijk gekocht! topbak voor die prijs! Hier en daar wat kleine dingetjes die ik zelf kan (na navraag op t forum natuurlijk!)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd en we verwachten hier natuurlijk wel een paar kiekjes van deze mooie bolide!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Hou de batterij in de gaten.. Die van ons werd boven de 300.000km snel minder. Dan is de auto eigenlijk niet meer interessant in NL.