Trekhaak onder V60 laten zetten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peet&Il
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 05.09.2023 - 21:05
Locatie: Hoofddorp

Ik ga komende zomer, en misschien ook al in het voorjaar een paar dagen, met de Volvo en caravan op vakantie.
Mijn huidige Volvo heb ik pas 3 maanden, en gekocht zonder trekhaak. (V60 3.0 T6 AWD Summum MET Four C!)
Waar laat ik deze trekhaak het beste bevestigen?
Ik denk bij de Volvo dealer , i.v.m. de uitschakeling van de parkeersensoren als de stekker erin gaat van de caravan, toch?
Kan ik meteen mijn meldingen op dashboard naar Nederlands laten omzetten. Die zijn nu Duits (Auto is import Oostenrijk)
Wat raden jullie aan?
nu: V60 3.0 T6 AWD Summum
nu: C30 2.4 Momentum
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3027
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dealer
want er komt nogal wat bij kijken qua modules en inlezen en......
PepijnZ
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 18.05.2013 - 12:29

Ik heb het zelf gedaan en daarmee wat kosten uitgespaard. Heb best lang gezocht naar alle mogelijkheden, temeer om kosten te besparen.
Uiteindelijk was voor mij het resultaat: alle onderdelen origineel gekocht en nader hand software laten programmeren bij de dealer. Daarmee een paar euro uitgespaard, maar ik zou idd ook de dealer adviseren.
Het voordeel gaat overigens verder dan uitschakelen van parkeersensoren. Als de caravan gaat slingeren, vangt het remsysteem van de auto dat ook op (ESP). En ALS het nodig is, is dat mogelijk de redding van auto en caravan.

Je hebt trouwens wel een erg mooi model zeg. Dikke motor, mooi demper systeem, alle wielen aangedreven. Top!
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik heb bij een auto recycle bedrijf een originele Volvo afneembare trekhaak gekocht.
Kosten me toen 140 Euro. Die er zelf opgezet en door de dealer toen de software laten installeren.
Scheelde me bakken met geld en was een leuke bezigheid. Mits je dus klussen aan je auto leuk vind. 🤣
Gebruikersavatar
Peet&Il
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 05.09.2023 - 21:05
Locatie: Hoofddorp

Dank voor de reakties, en dank PepijnZ, het is inderdaad een mooie versie , ben er dan ook erg trots op!! Rijd werkelijk zo fantastisch!
Het is ook een doelbewuste keuze geweest, en een flinke zoektocht. Ik wilde echte Volvo motor, een geartronic , en mooie opties met niet
te veel kilometers op de teller. Nou dat is gelukt, hier is ie dan.

Ik heb zelf geen gelegenheid om de trekhaak er zelf onder te zetten, dus ga het laten doen bij de Volvo dealer Hedin Lijnden/Amsterdam.
nu: V60 3.0 T6 AWD Summum
nu: C30 2.4 Momentum
Gebruikersavatar
Peet&Il
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 05.09.2023 - 21:05
Locatie: Hoofddorp

Twee dagen geleden heb ik de trekhaak onder mijn V60 3.0 T6 AWD laten zetten door Volvo garage Automotive in Amsterdam (Lijnden)
Deze maakten geen ebkel probleem van het feit dat mijn V60 FOUR-C heeft, en zeiden dat dat er niets toe doet.
Tevens de meldingen op het dashboard naar Nederlands laten zetten.
Ben er blij mee!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nu: V60 3.0 T6 AWD Summum
nu: C30 2.4 Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”