Philken schreef: ↑03.11.2023 - 16:34
snel de conversie gemaakt naar mijn jaarkm(niet realistisch, als ik 400km rij op een dag kan ik geen 55% op electriciteit rijden)
Ging om mijn situatie. Maar om er even verder op in te gaan.
De nieuwere modellen maken overigens bijna het dubbele actie radius. Als je (zoals je schrijft) 400Km/dag rijd 50 weken (zonder weekenden en 2 weken vakantie) kom ik op 100.000Km/jaar?
Philken schreef: ↑03.11.2023 - 16:34
electriciteit snellader: 7500kwh x 0,6€= 4500€(prijs tankstation hier in de buurt)
totaal: 8550€/50.000km
Volgens mij kun je niet snelladen met de V60. Ik betaal als ik gewoon thuis zou laden €0,35ct (alles incl) als ik over mijn quota zou gaan. Maar dat is het mooie met de hybrid. Je rijd gewoon verder op benzine. Zal ergens rond de 1:16 zijn. Reken zelf uit hoevaak je meer als die km's maakt.
Denk dat je realistisch moet kijken wat je echt rijd.Thuis laden scheeld (gezien je 60ct/km) bijna de helft!
Philken schreef: ↑03.11.2023 - 16:34
thuisladen wanneer de zon schijnt, kan ik niet wegens op de baan, dus daarom prijs snellaadstation)
Snap ik en denk dat jezelf gewoon de rekensom moet maken.
Philken schreef: ↑03.11.2023 - 16:34
50.000km/jaar x6l/100kmx1.8€/L= 5400€ (gemiddeld verbruik bij mij is 5.82L/100km over 157000km)
Ik denk dat je redelijk met een fluwelen voet rijd en knap hoor. Ik kijk even hoe ik met mijn Laguna rijd of reed want ik rijd hem nog (ja ik weet het , is andere motor maar toch enigszins vergelijkbaar. 2.0 Diesel met 207pk/450Nm)
Denk dat ik het een BEETJE mag vergelijken. Hier rijd ik met mijn rijstijl gemiddeld 8 liter op 100km. Als ik lange afstanden rijd gaat dit omlaag naar 5.5 liter op de 100km.
Het hoge verbruik komt meestal om de hoek kijken bij afstanden onder de 80 km, en daar is waar ik nu een beetje van profiteer.
Toen ik de V60 kocht ging ik dus meer uit van 1:12 tot 1:15 gemiddeld. Voor mij dus een leuke meevaller.
Het heeft ook wel veel te maken met chauffeur. En langere afstanden met "snelladen" kom je op andere getallen uit.