XC90 import met garantie

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
berryvolvo66
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12.04.2022 - 13:25

Beste leden,

Ik ben aan het kijken naar een xc90 T8 hybride elektrisch/ benzine na bouwjaar 2021 import of eventueel binnenland. Ik vraag mij af hoe het zit met de volvo garantie als je het vanuit de buitenland importeerd. Hebben jullie ervaring mee?

Ik twjfel nog ook erg over de ERAD systeem van Volvo is dit nou echt een knelpunt wat vaak voorbij komt? Ik bedoel de nieuwe modellen volvo xc90 t8 mag je hopen dat het allemaal verbeterd is na al die jaren heen?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Fabrieksgarantie van Volvo is in heel Europa 24 maanden geldig. Daarnaast zal Volvo NL samen met de dealer ook gewoon coulance geven op een import auto (weet ik uit ervaring), wel handig is als de auto gewoon dealer onderhouden is. In Duitsland koop je volgens mij nog steeds een Volvo met garantie die dan ook in NL geldig is (heeft mijn schoonvader jaren terug gedaan). Ik geloof best dat de ERAD problemen kunnen geven (verhalen genoeg ook hier), maar denk zelf dat je vooral de problemen op het internet en het forum hier leest. Als het goed gaat hoor je niets. Mijn subjectieve beleving is dat het vaker goed gaat dan fout. Mijn T8 heeft inmiddels 250K op de teller en ik rijd nog met de originele ERAD. Ik denk dat bouwjaar geen issue is bij het wel of niet problemen geven van de ERAD, want ik lees hier ook verhalen van auto's uit 2019/2020. Geen idee ook of Volvo hier modificaties op heeft doorgevoerd (want dat zou idd een teken zijn dat er een "probleem" is geweest).
Kortom mijn advies zou zijn: zoek de voor jou mooiste uit (hou geld achter de hand voor reparaties, zoals met elke auto die je tweedehands koopt) en ga vooral genieten van de zoektocht en het rijden daarna.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

mocht je een gebruikte kopen met (dealer)garantie in het buitenland, realiseer je dan dat het best een gedoe kan geven. De betreffende leverancier kan vragen of je er voor terug komt.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
SandyBee
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
Locatie: Nijmegen

Gouwe schreef: 08.06.2023 - 08:15 Fabrieksgarantie van Volvo is in heel Europa 24 maanden geldig.
Dit geld voor ook voor gebruike VOLVO SELEKT auto's. Mocht het een VOLVO USED CAR zijn dan is het al weer gauw 12 maanden.
Deze volvo garantie is inderdaad over heel europa (mocht je dus op vakantie in de knoei komen mag hij ook daar onder garantie gerepareerd worden).
Walter schreef: 08.06.2023 - 08:34 De betreffende leverancier kan vragen of je er voor terug komt.
Dit klopt helemaal wat Walter zegt. Vaak kom je achter die 'garantie dingetjes' pas als je hem een dag of 5 hebt.
Het gaat hier dan niet om garantie werk maar kleine dingetjes zoals een krakend paneeltje (was bij mij het geval) of iets wat niet goed vast zit.
Als jij naar een NLe dealer gaat dan moet daar kosten gemaakt worden die niet bij het Volvo Concern verhaalt kunnen worden, dus doet de verkoper dat liever met zijn eigen personeel want die betaald hij toch al zelf.

Ik ben toen zelf ook wat gaan kijken in zweden, specifiek naar volvoselekt via deze link;
https://selekt.volvocars.se/sv/volvo/xc90/

let dan even op de wisselkoers, die veranderd met de dag.
Mocht je hem in duitsland zoeken zal je dat probleem niet hebben, al vond ik dat de prijzen daar niet zo belachelijk veel scheelde met die in NL.
Laatst gewijzigd door SandyBee op 08.06.2023 - 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

SandyBee schreef: 08.06.2023 - 09:10 Dit geld voor VOLVO SELEKT auto's. Mocht het een VOLVO USED CAR zijn dan is het al weer gauw 12 maanden.
Ook dit kan per land verschillen! Als je in Nederland een auto koopt met Volvo Selekt is het in heel europa geldig, maar andersom is dat lang niet altijd zo.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
SandyBee
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
Locatie: Nijmegen

Henry82 schreef: 08.06.2023 - 09:12 Ook dit kan per land verschillen! Als je in Nederland een auto koopt met Volvo Selekt is het in heel europa geldig, maar andersom is dat lang niet altijd zo.
Heb je een bron?
In de garantie voorwaarden lees ik hier niets over:
https://www.buitenweg.nl/uploads/images ... 02023).pdf

"
Deze garantie is geldig in Europa in de volgende gebieden: Nederland, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina,
Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland,
IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Noorwegen,
Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije,
Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland."
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik probeer de Selekt voorwaarden van oa. Duitsland en België te vinden, maar die lijken nergens zichtbaar te zijn. Ik dacht zeker te weten dat iig België hele andere voorwaarden heeft, dat de Selekt dekking alleen beperkt is tot het land of de verkopende dealer zelf, en niet Europees. Maar die hou je tegoed, want ik kan het nog even niet vinden.

Wat je linkt betreft, dat klopt. Dat bedoelde ik ook, als je in Nederland een auto koopt met Volvo Selekt heb je gewoon keurig in heel europa garantie.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
SandyBee
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
Locatie: Nijmegen

Henry82 schreef: 08.06.2023 - 09:51 Ik probeer de Selekt voorwaarden van oa. Duitsland en België te vinden
Ik zie nu zelfs dat ze in belgië 36 maanden garantie geven op Volvo Selekt.
Lekker hoor. die laatste 12 maanden kunnen dan misschien wel Belgium Only zijn?
Ik lijkt het ook niet te kunnen vinden..

Ik blijf dus zeggen dat het gewoon 24maanden geheel europa is..
Van de andere kant zou ik (mocht TS straks echt op zoek gaan en iets gevonden hebben) even een korte check doen.
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik zie in België ook auto's van 2017 geadverteerd staan met Selekt garantie, en in dezelfde advertentie dat een Selekt auto altijd jonger is dan 5 jaar.
Die check zou ik zeker doen, zijn wel hele belangrijke dingen.

Wel vreemd dat die voorwaarden nergens te vinden zijn, of het ligt aan mijn google kunsten ;)
Zweden, Frankrijk, Duitsland en België geprobeerd, maar niks te zien.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40884
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Henry82 schreef: 08.06.2023 - 10:17 Wel vreemd dat die voorwaarden nergens te vinden zijn, of het ligt aan mijn google kunsten ;)
Zweden, Frankrijk, Duitsland en België geprobeerd, maar niks te zien.
Voor Duitsland: https://www.volvocars.com/de/l/beratung ... uchtwagen/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1396
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ja die had ik ook gevonden, maar echt volledige voorwaarden zijn niet te vinden. Vooral de dekking (lokaal, nationaal of europees) is niet te vinden
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”