Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Knap hoor, 7 jaar oud, 4 ton gelopen en buiten 4 nieuwe banden, olielekkage en een paar nieuwe schokbrekers gewoon nog zeer strak.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Prachtbak en een mooi voorbeeld van een degelijke Volvo. Wel opvallend dat de berijder kennelijk niet echt van poetsen houdt.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die bladeren op de parafan…dat kan gewoon niet.
Daarnaast, eens in de zoveel tijd gaat de motorkap open en krijgt al het plastic ook een wasbeurt.
Daarnaast, eens in de zoveel tijd gaat de motorkap open en krijgt al het plastic ook een wasbeurt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Zat ook met smart te wachten wanneer de bladeren weggehaald werden maar nee. Als je int bos woont kan het uiteraard van slechts 1 dag zijn en ben je dr snel klaar mee natuurlijk.
Maargoed ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
Zonde maar wel eerlijk en laat zien dat het ook gemaakt is voor mensen die nergens naar kijken oftewel andere interesses hebben
Persoonlijk zou ik voor zo'n test de boel grondig checken en poetsen .
Die olie kan natuurlijk ook van boven gemorst zijn ziet er tamelijk vers uit.
Maargoed ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
Zonde maar wel eerlijk en laat zien dat het ook gemaakt is voor mensen die nergens naar kijken oftewel andere interesses hebben
Persoonlijk zou ik voor zo'n test de boel grondig checken en poetsen .
Die olie kan natuurlijk ook van boven gemorst zijn ziet er tamelijk vers uit.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Blijft een mooie auto met een zalige 6 cylinder.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik doe zelfs meer km per jaar maar omdat het mijn werkplaats i, probeer ik die juist wel proper te houden(elke week een wasje aan de buitenkant & om de 2 weken eens zuigen, doe ik (net als mijn vrouw) tegen mijn zinredracer schreef: ↑02.01.2023 - 19:46 Zat ook met smart te wachten wanneer de bladeren weggehaald werden maar nee. Als je int bos woont kan het uiteraard van slechts 1 dag zijn en ben je dr snel klaar mee natuurlijk.
Maargoed ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
Zonde maar wel eerlijk en laat zien dat het ook gemaakt is voor mensen die nergens naar kijken oftewel andere interesses hebben
Persoonlijk zou ik voor zo'n test de boel grondig checken en poetsen .
Die olie kan natuurlijk ook van boven gemorst zijn ziet er tamelijk vers uit.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3393
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Leuk, een S60, het model waarin beide spruiten rijles in hebben gehad. Was wel een getunede VEA D4.
Het is niet voor niets dus dat de S60/V60 hoog in de TÜV lijstjes eindigt. T6 blok is net als de D5 onverwoestbaar. Ohlin schokdempers gaan 4 ton mee, dat is wel even wat anders dan de standaarddempers. 50k per jaar rijden met een niet heel zuinige benzine auto vind ik eerlijk gezegd ook wel grappig. Geld moet rollen, blijkbaar .
Het is niet voor niets dus dat de S60/V60 hoog in de TÜV lijstjes eindigt. T6 blok is net als de D5 onverwoestbaar. Ohlin schokdempers gaan 4 ton mee, dat is wel even wat anders dan de standaarddempers. 50k per jaar rijden met een niet heel zuinige benzine auto vind ik eerlijk gezegd ook wel grappig. Geld moet rollen, blijkbaar .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
in het geval van de stofzuiger ben je sneller klaar als je frequenter kuist
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vroeger was Klokje rond pas als de teller weer op 000000 ging.
Ik zie nu soms dat al bij 300.000 van Klokje rond wordt gesproken.
De term is zwaar gedevalueerd.
Ik zie nu soms dat al bij 300.000 van Klokje rond wordt gesproken.
De term is zwaar gedevalueerd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14
Maar vroeger had dat klokje een cijfer minder
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vroeger toen de boten van hout waren en de mannen van staal.
Politie een veldwachter was en poesje met DT werd geschreven.
Kun je nagaan dat het tegenwoordig bijzonder is dat een Volvo 4 ton draait met 351pk terwijl hij vroeger net van zijn eerste olie af was.....
Wel 1 van de laatste Volvo blokken, ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat we het met de VEA niet gaan mee maken.
Politie een veldwachter was en poesje met DT werd geschreven.
Kun je nagaan dat het tegenwoordig bijzonder is dat een Volvo 4 ton draait met 351pk terwijl hij vroeger net van zijn eerste olie af was.....
Wel 1 van de laatste Volvo blokken, ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat we het met de VEA niet gaan mee maken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik heb weet van hoge kmstanden met de VEA blokken(zowel diesel als benzine over de 400.000km met niet veel meer dan normaal onderhoud)diesel01 schreef: ↑03.01.2023 - 15:29 Vroeger toen de boten van hout waren en de mannen van staal.
Politie een veldwachter was en poesje met DT werd geschreven.
Kun je nagaan dat het tegenwoordig bijzonder is dat een Volvo 4 ton draait met 351pk terwijl hij vroeger net van zijn eerste olie af was.....
Wel 1 van de laatste Volvo blokken, ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat we het met de VEA niet gaan mee maken.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2836
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Leuk filmpje! Wel een feestje om daarin 50k km per jaar te doen.
Ook het vermelden waard: een 30k euro aan onderhoud.
Elk jaar 2 standaardbeurten van +- 500 euro per stuk gemiddeld, dan is er +- 22k euro aan ander onderhoud uitgevoerd (banden, remmen, uitlaatdelen, ophanging als slijtagedelen, wat was de rest? Iemand inzicht in het Autoweek artikel met kosten voor specifiek onderhoud?)
Ik heb het idee dat tegenwoordig alles wat minder hufterproof is dan vroeger, niet alleen bij Volvo.
Ontwikkeling van downsizen betekent simpelweg minder overdimensionering. Want die gaat ten koste van de efficiëntie.
Zolang je je VEA blok netjes behandelt zal het wel loslopen. Veel trappen betekent een groter risico dan voorheen.
Zoiets.
Ook het vermelden waard: een 30k euro aan onderhoud.
Elk jaar 2 standaardbeurten van +- 500 euro per stuk gemiddeld, dan is er +- 22k euro aan ander onderhoud uitgevoerd (banden, remmen, uitlaatdelen, ophanging als slijtagedelen, wat was de rest? Iemand inzicht in het Autoweek artikel met kosten voor specifiek onderhoud?)
Ik heb het idee dat tegenwoordig alles wat minder hufterproof is dan vroeger, niet alleen bij Volvo.
Ontwikkeling van downsizen betekent simpelweg minder overdimensionering. Want die gaat ten koste van de efficiëntie.
Zolang je je VEA blok netjes behandelt zal het wel loslopen. Veel trappen betekent een groter risico dan voorheen.
Zoiets.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw had ook even gemist dat hij voor 30k onderhoud had gehad!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Afhankelijk van de leverancier al snel 8-12K aan banden bij deze incourante maat.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik ook, maar even relativerend: 30K op 410K kilometers = afgerond 7,5 cent per kilometer en dat voor een high performance auto. Vind ik zo slecht nog niet.... Mijn toenmalige XC90 D5 kostte me ruim 10 cent. En banden zullen het denk ik een 30K volhouden, praat je inderdaad zo maar over minimaal 10 setjes.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2836
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ik zeg dus ook niet dat het slecht is, ik heb er zelfs in mijn reactie geen oordeel over...Gouwe schreef: ↑05.01.2023 - 14:48 Ik ook, maar even relativerend: 30K op 410K kilometers = afgerond 7,5 cent per kilometer en dat voor een high performance auto. Vind ik zo slecht nog niet.... Mijn toenmalige XC90 D5 kostte me ruim 10 cent. En banden zullen het denk ik een 30K volhouden, praat je inderdaad zo maar over minimaal 10 setjes.
Ben dus gewoon benieuwd waar die 12k euro (voor het gemak: 30K minus 8K aan beurten minus 10K aan banden) aan gespendeerd is.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27852
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Tegenwoordig is een auto meer een wegwerp product dan gebouwd voor de eeuwigheid.
In deze rubriek zijn zelfs al auto's met minder dan 2 ton op de teller voorbij gekomen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D