Vorig jaar naar Spanje gereden en toen het boven de 25 graden werd stopte de airco ermee. Heel de weg naar Spanje gereden met ramen open, de terugweg naar Nederland ook en er zat net een nieuwe airco pomp in. Dit was garantie dus er ging thuis weer een nieuwe pomp in. Nog net een mooie dag in Nederland en die airco kapte er weer mee.
Inmiddels hebben we weer wat mooie dagen gehad en weer boven de 25 graden werkt de airco niet, hij blaast geen koude lucht. Maakt ratelend geluid bij gas geven en er komt een weeïge lucht uit. Ook hebben we een andere geur geroken. Ik dacht dat dit van de auto voor me was maar kennelijk was dit van onze auto.
De garage heeft inmiddels gevonden dat de krukaspoelie kapot is. Deze is krom. Met een föhn heeft hij zo goed mogelijk geprobeerd de krukaspoelie warm te krijgen en wat blijkt.... deze verschuift. Ook is het rubber niet goed meer, heeft ook haarscheurtjes en is gesmolten.
Volgens de garage zal dit het probleem moeten zijn. Dit stuur ook de airco motor aan.
Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Ik wil niet weer Frankrijk en Spanje doorkruisen met een kapotte airco.
Airco werkt niet boven 25 graden
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
De krukaspoelie drijft ook de dynamo aan dus als daarom de airco het niet doet, dan zal ook de dynamo problemen moeten geven. Beetje vreemd verhaal dus.
Ik zou eens langs een aircospecialist gaan voor een goede diagnose.
Ik zou eens langs een aircospecialist gaan voor een goede diagnose.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5799
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Je was mij voor.
Sowieso drijft de krukaspoelie ook constant de aircopoelie aan. Ware het niet dat de pomp dan wel of niet werkt. Afhankelijk of je de airco gebruikt.
Denk dus dat het eerder in de pomp zit ipv de poelie.
Sowieso drijft de krukaspoelie ook constant de aircopoelie aan. Ware het niet dat de pomp dan wel of niet werkt. Afhankelijk of je de airco gebruikt.
Denk dus dat het eerder in de pomp zit ipv de poelie.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04.07.2021 - 21:47
Inmiddels zitten er al 3 nieuwe airco pompen in in 1,5 jaar tijd, allemaal werkten ze niet als het buiten strandweer was.Urbexpeditie schreef: ↑07.07.2021 - 19:54 Je was mij voor.
Sowieso drijft de krukaspoelie ook constant de aircopoelie aan. Ware het niet dat de pomp dan wel of niet werkt. Afhankelijk of je de airco gebruikt.
Denk dus dat het eerder in de pomp zit ipv de poelie.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4741
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou dan heel gauw een airco specialist gaan opzoeken. Klinkt mij namelijk meer als een airco die er mee stopt omdat de hoge druk beveiliging ingrijpt. Hebben ze ook alle drie de keren de filter/droger vervangen? Wat voor auto heb je trouwens?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04.07.2021 - 21:47
Ik heb een Volvo V70 uit 2009. Ik weet niet of ze de filter / droger hebben vervangen. Moet dit?
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4741
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Een filter/droger vervangen is bij het vervangen van een compressor zeker aan te bevelen. Zou maar zo kunnen zijn dat die nu verstopt zit waardoor de druk in het systeem bij hogere temperaturen veel te hoog wordt met als gevolg dat de hoge druk beveiliging ingrijpt. Dat zou zo maar eens de reden kunnen zijn (ik zeg dus niet dat het ook zo is) dat jou airco het juist bij hogere temperaturen het niet doet.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Als je een v70 uit 2009 hebt zit je in het verkeerde subforum. Deze is voor de v70 N tot my 2007. Een 2009 is het nieuwere model. Welke motor heb je?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04.07.2021 - 21:47
Rippie V70 schreef: ↑09.07.2021 - 23:07 Als je een v70 uit 2009 hebt zit je in het verkeerde subforum. Deze is voor de v70 N tot my 2007. Een 2009 is het nieuwere model. Welke motor heb je?
Inderdaad ik zie het nu pas. Niet goed gelezen sorry. Motor is 2.5 ltr 5 cililinder, 200pk