RichieB schreef: ↑28.12.2020 - 21:00
De Ford Kuga is dan ook geen EV. Hybride (plug-in of niet) doen al een tijdje niet meer mee.
Zolang een Full EV (Hoe goed ook en op zich ook zeer praktisch bruikbaar.) nog tekort schiet op het gebied van caravan trekken is voor veel mensen een Plug In Hybride een voorlopige goede tussenoplossing. Woon-werk op elektra en vakantie op benzine.
En ja er zijn EV's die een zware caravan mogen trekken en ja er zijn snellaadpalen langs de route du soleil etc. Maar er zijn landen waar, ondanks dat het snel gaat met de laadinfrastructuur, dit nog altijd niet makkelijk is. Daar is een hybrid makkelijker. Daar is vloeibare brandstof nog altijd beter verkrijgbaar.
Ik vind een verbruik bij voldoende stekkeren van 2.5l/100km anders heel netjes voor een T8.
Zou voor mij perfect zijn, 36km enkele reis elektrisch naar kantoor, daar weer stekkeren en elektrisch weer terug.
Voor langere ritten toch de fossiele brandstof....
Maar goed ik doe mijn naam eer aan en blijf voorlopig lekker dieselen....900km op een tank.
Buiten de randstad speelt die flauwekul veel minder
diesel01 schreef: ↑28.12.2020 - 22:33
Ik vind een verbruik bij voldoende stekkeren van 2.5l/100km anders heel netjes voor een T8.
Zou voor mij perfect zijn, 36km enkele reis elektrisch naar kantoor, daar weer stekkeren en elektrisch weer terug.
Voor langere ritten toch de fossiele brandstof....
Maar goed ik doe mijn naam eer aan en blijf voorlopig lekker dieselen....900km op een tank.
Buiten de randstad speelt die flauwekul veel minder
Precies. Dat zou voor jou (en mij) een goede opvolger zijn.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
DB200 schreef: ↑01.01.2021 - 13:10
Volgens mij dwalen we af van het topic, de P2.
niet helemaal rijbereik van de p2 is bij koud weer echt erg laag net als de xc40 p8 en andere evs je hebt maar zo 4 kW nodig per uur om het spul een beetje warm te houden dan ben je een procent of 15 a 20 van je accu alleen al kwijt voor cerwarmeb
DB200 schreef: ↑01.01.2021 - 13:10
Volgens mij dwalen we af van het topic, de P2.
niet helemaal rijbereik van de p2 is bij koud weer echt erg laag net als de xc40 p8 en andere evs je hebt maar zo 4 kW nodig per uur om het spul een beetje warm te houden dan ben je een procent of 15 a 20 van je accu alleen al kwijt voor cerwarmeb
De range van onze Tesla en de Fiat 500e lopen ook enorm terug in de winter. En vooral bij kortere ritten tot 10/20km. Dit gedrag wat je in de P2 en P8 ziet, zie je dus ook bij andere EV’s zonder warmtepomp.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Je kunt dat temperatuur-range-probleem beperken door je EV, indien mogelijk natuurlijk, binnen te zetten. Garagebox of thuis als er ruimte is iets timmeren. Maar ergens denk ik dat men daar al over heeft nagedacht ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Het probleem is niet zozeer de temperatuur van de EV als je wegrijdt (daar heb je voorverwarmen voor, kost je geen range als hij aan de stekker zit) maar het verbruik onderweg. Bij de P2/P8 heeft dat vooral te maken met aërodynamica.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef: ↑01.01.2021 - 18:11
Het probleem is niet zozeer de temperatuur van de EV als je wegrijdt (daar heb je voorverwarmen voor, kost je geen range als hij aan de stekker zit) maar het verbruik onderweg. Bij de P2/P8 heeft dat vooral te maken met aërodynamica.
Klopt Richard. Alleen weten sommige mensen niet dat voorverwarmen onder de 10 graden sowieso essentieel is in een EV.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Dat voorverwarmen, dat geldt "natuurlijk" voor het interieur maar wordt ook de accu verwarmd? Mijn kennis gaat zover dat een koude accu minder energie kan leveren dan eentje die kamertemperatuur heeft.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Je merkt het inderdaad enorm als je een keer niet de auto voorverwarmd aan de stekker, en daarna de P2 goed warm wilt hebben.
Vorige week met 0 graden ingestapt en even op en neer met de kachel & stoel- en stuurverwarming lekker vol aan een rit van 130 km ternauwernood gehaald met <10% over bij terugkomst. (80% op de CC op de snelweg 100km/h)...
Elke rit aan de stekker eerst laten voorverwarmen onder de 10 graden C is een raadzaam advies.
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Polestar 2. Wat een heerlijke auto om te rijden. Maar er is een groot probleem. Wij zijn een gezin met twee tieners en wij passen er niet met zijn vieren in. Ik ben zelf een bescheiden 1,80m lang en ik kan niet achterin zitten. Ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Onze zoon is langer dan ik, dus die zou er zeker niet in passen. Jammer, jammer, jammer.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Ja, het is een Chinese auto. Ze hebben niet echt rekening gehouden met de maten van de Europeanen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Peter-V50 schreef: ↑14.02.2021 - 10:14
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Polestar 2. Wat een heerlijke auto om te rijden. Maar er is een groot probleem. Wij zijn een gezin met twee tieners en wij passen er niet met zijn vieren in. Ik ben zelf een bescheiden 1,80m lang en ik kan niet achterin zitten. Ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Onze zoon is langer dan ik, dus die zou er zeker niet in passen. Jammer, jammer, jammer.
Daarom ben ik ook voor de XC40 P8 gegaan, dan past het wel! En hij rijdt eveneens als een scheermes.
V480-S60 schreef: ↑02.01.2021 - 21:20
Dat voorverwarmen betreft idd ook de Hoog voltage accu.
Dat de accu voorverwarmd zou worden zou wel moeten, maar dat werkt (nog?) niet, althans niet volgens mensen die er verstand van hebben. Diezelfde mensen hebben het verzoek ingelegd bij Polestar om het te realiseren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.