Bij mij zojuist deze recall ook uitgevoerd. In combinatie met de extra koelslang recall was het binnen 20 minuten klaar.
Vraag me idd af of het verwijderen van de gordelspanner echt niet zorgt voor juist minder veiligheid. Volgens de dealer zou de aanpassing juist beter zijn. Maar die gordelspanner zat er niet voor niets toch?
En wie weet waarom het alleen aan de bestuurderszijde aangepast wordt?
Zit het aan de passagierszijde sowieso al anders?
Terugroepactie 2,2 miljoen Volvo's ....
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Idd. En crashtesten zijn uitgevoerd met de gordelspanner. Komt het resultaat van de crashtest nog wel overeen met de werkelijkheid bij een vergelijkbare aanrijding als in de test.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Ik denk persoonlijk niet dat Volvo hun auto´s onveiliger gaat maken hiermee. Past niet echt bij hun imago.
De recal zal wel ter degen doordacht zijn.
Neemt niet weg dat het een rare actie is.
De recal zal wel ter degen doordacht zijn.
Neemt niet weg dat het een rare actie is.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3473
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat is een goede vraag. Mogelijk van niet. 2,2 miljoen auto's is natuurlijk best veel. Als het bijvoorbeeld 50 euro per auto kost, lopen de kosten richting de 100 miljoen. Maar zolang Volvo voldoet aan de wettelijke vereisten, is voldoende goed genoeg.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 22033
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die veronderstelde 50 euro wordt echt wel terug verdiend. Al is het maar door een onderhoudsbeurt een paar euro te verhogen, in welke vorm dan ook.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
- redikim
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 23:14
- Locatie: Noord Brabant
zie bijlage voor de toelichting die Volvo geeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Ik lees nu hier wat voor een aanpassing Volvo heeft bedacht voor de terugroepactie.
En ik verbaas me er eigenlijk over dat er niet meer weerstand hier tegen is?
Ze vervangen een heupgordel spanner voor een vast aansluiting. Iets waar een auto ooit mee verkocht is als extra veiligheid word eruit gehaald en een weerstand terug geplaatst.
Ik zie het als, er is een probleem met uw xenon verlichting en als terugroepactie plaatsen we een halogeenlamp aangezien testen uitwijst dat er nog voldoende lichtopbrengst word gegarandeerd.
Bij aanschaf van een auto betaal je voor al die veiligheids systemen op een auto. En nu halen ze er 1 optie uit.
Krijg ik dan ook geld terug?
En ik verbaas me er eigenlijk over dat er niet meer weerstand hier tegen is?
Ze vervangen een heupgordel spanner voor een vast aansluiting. Iets waar een auto ooit mee verkocht is als extra veiligheid word eruit gehaald en een weerstand terug geplaatst.
Ik zie het als, er is een probleem met uw xenon verlichting en als terugroepactie plaatsen we een halogeenlamp aangezien testen uitwijst dat er nog voldoende lichtopbrengst word gegarandeerd.
Bij aanschaf van een auto betaal je voor al die veiligheids systemen op een auto. En nu halen ze er 1 optie uit.
Krijg ik dan ook geld terug?
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Dat snap ik, alleen persoonlijk vind ik dit onacceptabel om een gordel spanner te vervangen voor een vast punt.
Ik wil iets gelijkwaardigs terug. Of ben ik dan een zeikerd?
Ik wil iets gelijkwaardigs terug. Of ben ik dan een zeikerd?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41611
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Toelichting op het verwijderen van de heupgordelspanner.Yamy_Daffy schreef: ↑18.04.2021 - 21:03 Dat snap ik, alleen persoonlijk vind ik dit onacceptabel om een gordel spanner te vervangen voor een vast punt.
Ik wil iets gelijkwaardigs terug. Of ben ik dan een zeikerd?
QBR 10029
Het verwijderen van de heupgordelspanner heeft geen invloed op de veiligheid van de bestuurder en passagier door nieuwe inzichten en nieuwe meetmethoden in het Volvo Safety Centre.
Het oorspronkelijke doel van de heupgordelspanner was een optimale balans verzorgen tussen de voorwaartse beweging van de heup en de torso in nauwe samenwerking met de airbag tijdens een frontale botsing.
Recente crashtest studies,met veel geavanceerder crashtest dummy’s, tonen echter aan dat er geen toegevoegde waarde is van de heupgordelspanner op de nog altijd aanwezige gordelspanner in de B-stijl.
Het vervangen van de heupgordelspanner door een vaste verbinding heeft derhalve geen negatieve gevolgen voor de veiligheid van inzittenden en de auto voldoet ook nog steeds aan alle eisen en normen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Dat had ik al gelezen inderdaad.Ben schreef: ↑18.04.2021 - 21:05Toelichting op het verwijderen van de heupgordelspanner.Yamy_Daffy schreef: ↑18.04.2021 - 21:03 Dat snap ik, alleen persoonlijk vind ik dit onacceptabel om een gordel spanner te vervangen voor een vast punt.
Ik wil iets gelijkwaardigs terug. Of ben ik dan een zeikerd?
QBR 10029
Het verwijderen van de heupgordelspanner heeft geen invloed op de veiligheid van de bestuurder en passagier door nieuwe inzichten en nieuwe meetmethoden in het Volvo Safety Centre.
Het oorspronkelijke doel van de heupgordelspanner was een optimale balans verzorgen tussen de voorwaartse beweging van de heup en de torso in nauwe samenwerking met de airbag tijdens een frontale botsing.
Recente crashtest studies,met veel geavanceerder crashtest dummy’s, tonen echter aan dat er geen toegevoegde waarde is van de heupgordelspanner op de nog altijd aanwezige gordelspanner in de B-stijl.
Het vervangen van de heupgordelspanner door een vaste verbinding heeft derhalve geen negatieve gevolgen voor de veiligheid van inzittenden en de auto voldoet ook nog steeds aan alle eisen en normen.
Dus door nieuwe inzichten en nieuwe meetmethoden in het Volvo Safety Centre. Mag Volvo een goedkope oplossing verzinnen en mij met een vaste gordelpunt de weg opsturen.
Met andere woorden ik heb voor een dubbele gordelspanner betaald en er word er 1 verwijderd door de zuinigheid van Volvo.
Als er een terugroepactie komt voor me Xenon verlichting dan krijg ik er een halogeen lamp voor terug? want die geeft ook genoeg licht.
En wat als de gordelspanner in de B-stijl nu eens weigert? dan had de gordelspanner in de heup mij nog redding kunnen bieden!?
Er is een mogelijk defect in de gordelspan installatie van de heup, dan wil ik er een goed werkende gordelspanner voor terug. En geen andere goedkope oplossing. Dan had ik net zo goed een Dacia kunnen kopen.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41611
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Tja, zo ken ik er nog wel een paar.
Je kunt je blinde darm ook weg laten halen zonder dat je kwaliteit van leven minder wordt.
Is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat ding zit er wel maar je hebt 'm niet nodig.
Ben je minder als je geen blinde darm meer hebt ?
Maar terug on topic:
Je kunt die spanner natuurlijk ook gewoon niet laten weghalen.
Je kunt je blinde darm ook weg laten halen zonder dat je kwaliteit van leven minder wordt.
Is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat ding zit er wel maar je hebt 'm niet nodig.
Ben je minder als je geen blinde darm meer hebt ?
Maar terug on topic:
Je kunt die spanner natuurlijk ook gewoon niet laten weghalen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24410
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als die halogeenlamp doorontwikkeld is en nu evenredig lichtbeeld geeft als de xenon? Vind de vergelijking zeer vergezocht. Ze zetten niet de gordel van een amazone erin, maar een nieuwe unit.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Beetje dubbel.
"door nieuwe inzichten en nieuwe meetmethoden in het Volvo Safety Centre"
Ik lees dat als in een eerdere meetmethode hadden we hem wel nodig/ had het wel een toegevoegde veiligheidsfunctie, maar omdat de meetmethode is gewijzigd halen we toch net de vereiste veiligheid en hebben we de extra veiligheid niet meer benodigd voor o.a. het aantal sterren. Dus je gaat wel een heel klein stapje terug op veiligheid, het is alleen niet terug te zien in de nieuwe meet methode.
"door nieuwe inzichten en nieuwe meetmethoden in het Volvo Safety Centre"
Ik lees dat als in een eerdere meetmethode hadden we hem wel nodig/ had het wel een toegevoegde veiligheidsfunctie, maar omdat de meetmethode is gewijzigd halen we toch net de vereiste veiligheid en hebben we de extra veiligheid niet meer benodigd voor o.a. het aantal sterren. Dus je gaat wel een heel klein stapje terug op veiligheid, het is alleen niet terug te zien in de nieuwe meet methode.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Ik interpreteer het anders: door de nieuwe meetmethoden kunnen ze beter meten wat ze willen meten, en blijkt de heupgordelspanner niks toe te voegen. Een prima oplossing.
Dan natuurlijk wel de hamvraag: iemand een idee of de nieuwe generatie Volvo's nu zonder heupgordelspanner geleverd worden?
Dan natuurlijk wel de hamvraag: iemand een idee of de nieuwe generatie Volvo's nu zonder heupgordelspanner geleverd worden?
Volvo V70 2.5T Momentum 2008
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Ja, de reactie van MU lijjkt me wel logisch toe, er is -denk ik- wel “iets” wat deze terugroepactie getriggered heeft maar dat zal wel niet naar buiten komen.
ik laat het maar maken; toen ik mijn auto paar week geleden kocht zag ik dit als item in het RDW rapport, de vorige eigenaar (lease) heeft het in elk geval niet laten herstellen.
In dit forum of andere zag ik ook wat commentaren over verzekering en aansprakelijjkheid als je het NIET laat maken.. Dat zette me ook een beetje aan het denken.
Het kost mij weinig tijd/moeite in elk geval; een kort bezoekje aan de dealer(waar ik toch al heen moet om de rubber strip voor de achterklep + zo’n klein touchup flesje verf in de juiste kleur op te halen), wat goede koffie drinken in die luxe hoek daar en weer foetsie. Ik ben vrij op maandagen tegenwoordig, dus een ritje die kant op is zo gedaan.
Vanochtend belde Broekhuis Harderwijk dat ze heel graag dit wilden herstellen (vast voor de cijfertjes oid) en dan combineer ik het wel met die onderdeeltjes op te halen. Als mijn kar maar redelijk veilig is ben ik al tevreden. (En dit zou dan in positieve zin bijdragen aan die veiligheid.)
Daarnaast scheelt het wellicht weer iets als ik hem verkoop over een aantal jaren, dan zie je die dikke letters TERUGROEPACTIE tenminste niet meer in het RDW rapport.
ik laat het maar maken; toen ik mijn auto paar week geleden kocht zag ik dit als item in het RDW rapport, de vorige eigenaar (lease) heeft het in elk geval niet laten herstellen.
In dit forum of andere zag ik ook wat commentaren over verzekering en aansprakelijjkheid als je het NIET laat maken.. Dat zette me ook een beetje aan het denken.
Het kost mij weinig tijd/moeite in elk geval; een kort bezoekje aan de dealer(waar ik toch al heen moet om de rubber strip voor de achterklep + zo’n klein touchup flesje verf in de juiste kleur op te halen), wat goede koffie drinken in die luxe hoek daar en weer foetsie. Ik ben vrij op maandagen tegenwoordig, dus een ritje die kant op is zo gedaan.
Vanochtend belde Broekhuis Harderwijk dat ze heel graag dit wilden herstellen (vast voor de cijfertjes oid) en dan combineer ik het wel met die onderdeeltjes op te halen. Als mijn kar maar redelijk veilig is ben ik al tevreden. (En dit zou dan in positieve zin bijdragen aan die veiligheid.)
Daarnaast scheelt het wellicht weer iets als ik hem verkoop over een aantal jaren, dan zie je die dikke letters TERUGROEPACTIE tenminste niet meer in het RDW rapport.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Laat dan gelijk ook 1 long, 1 nier 1 arm een beenBen schreef: ↑19.04.2021 - 09:07 Tja, zo ken ik er nog wel een paar.
Je kunt je blinde darm ook weg laten halen zonder dat je kwaliteit van leven minder wordt.
Is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat ding zit er wel maar je hebt 'm niet nodig.
Ben je minder als je geen blinde darm meer hebt ?
Maar terug on topic:
Je kunt die spanner natuurlijk ook gewoon niet laten weghalen.
oog en oor weg halen? Die heb je ook dubbel. En met voortschrijdend inzicht leef je net zo lang.
Ik vind het apart dat mensen zo klakkeloos alles accepteren wat een merk voor schrijft. Ze halen er een optie uit en komen ineens met nieuwe meet gegevens zodat ze goedkoper uit zijn met een terugroepactie en mensen slikken het als zoete koek.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41611
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Maar de hamvraag is natuurlijk, laat je 'm weghalen of niet ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70