Hallo iedereen.
Als alles goed gaat wordt ik volgende week eigenaar van m'n eerste auto, een prachtige V70.
Ik wil er graag lang mee rijden en hem in goede staat houden, maar helaas moet ik hem 's nachts en in het weekend wel buiten laten staan.
Gezien het klimaat waar we in leven en het feit dat ze bij ons in de winter zout rondstrooien, zou ik mijn wagen dus graag beschermen tegen roest.
Nu heb ik verschillende dingen gelezen, maar ik vind veelal tegenstrijdige informatie. Zijn er onder jullie die hier ervaring mee hebben? Producten of methodes die jullie kunnen aanraden?
Onderstel beschermen tegen roest?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Ik weet van het W124 forum, en verdere fora van oude Benzen, dat een Dinitrol behandeling goed werkt tegen roest.
Zie bijv. http://klasseklassiek.nl/dinitrol-antir ... -garantie/
Nu staan oude benzen bekend om roestgevoeligheid, bij Volvo's is dit denk ik veel minder.
Wanneer je je auto en onderzijde regelmatig schoon spuit na een rit in de pekel, en de koets regelmatig in de was of lakverzegeling zet, voorkom je denk ik al veel roestproblemen.
Zie bijv. http://klasseklassiek.nl/dinitrol-antir ... -garantie/
Nu staan oude benzen bekend om roestgevoeligheid, bij Volvo's is dit denk ik veel minder.
Wanneer je je auto en onderzijde regelmatig schoon spuit na een rit in de pekel, en de koets regelmatig in de was of lakverzegeling zet, voorkom je denk ik al veel roestproblemen.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tectyl cq Dinitrol is goed spul (iig voor je auto).
Voor een Volvo denk ik wat overbodig.
Voor een Volvo denk ik wat overbodig.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17
Bedankt allemaal! Ik ga die dinitrol even bekijken, maar als ik het goed begrijp is het dus geen dringende noodzaak.
De Volvo die ik maandag oppik is normaal roestvrij, ik was vooral bezorgt in roest dat zich zou vormen door hem lange tijd buiten langs de straat te parkeren.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6989
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nee, is overbodige luxe
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik durf nog wel te beweren dat Volvo's uit het Ford tijdperk ietsje minder de tand des tijds kunnen doorstaan. Had ooit een 16 jaar oude V70 met enkel roest op de krik-punten. Nu een 15 jaar jongen model met overal en nergens beginnend roest. Ook op plekken waar je zelfs niet komt als je door een bussluis rijdt…
Beetje zoals deze:
Met de V90 en nieuwe nog geen ervaring.
Beetje zoals deze:
Met de V90 en nieuwe nog geen ervaring.
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Ik deel deze ervaring, ik heb diverse 850's en classics V70, geen roest te bekennen, de modellen 10 jaar later welke in heb ( o.a. V70R 2003 en V70 2.4 T5 2006) zien veel meer roest op plekken waar dat niet zou mogen...Jelmer de Jong schreef: ↑12.11.2019 - 21:10 Ik durf nog wel te beweren dat Volvo's uit het Ford tijdperk ietsje minder de tand des tijds kunnen doorstaan. Had ooit een 16 jaar oude V70 met enkel roest op de krik-punten. Nu een 15 jaar jongen model met overal en nergens beginnend roest. Ook op plekken waar je zelfs niet komt als je door een bussluis rijdt…
Beetje zoals deze:
Met de V90 en nieuwe nog geen ervaring.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17
In mijn geval gaat het om een V70 uit het Ford tijdperk (2006), dus toch best in de gaten houden dan?
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Over het algemeen valt het wel mee, mijn beide wagens komen uit een wat ongunstiger land, Zwitserland dan wel de UK, dus daar hebben ze wel iets meer water & zout te verduren gehad.
Een bodembehandeling is interessant als je de intentie hebt er 5+ jaren mee te gaan rijden, en het enigszins een begerenswaardige uitvoering is.
Ik heb het bij mijn classic V70 ook laten doen, tezamen met nog vele andere zaken, een hertaxatie is dan ook de moeite i.c.m. all-risk verzekering (mijn V70 van 1998 is bijv. nu all risk op €29.750 verzekerd de komende 3 jaar).
Een bodembehandeling is interessant als je de intentie hebt er 5+ jaren mee te gaan rijden, en het enigszins een begerenswaardige uitvoering is.
Ik heb het bij mijn classic V70 ook laten doen, tezamen met nog vele andere zaken, een hertaxatie is dan ook de moeite i.c.m. all-risk verzekering (mijn V70 van 1998 is bijv. nu all risk op €29.750 verzekerd de komende 3 jaar).
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12.11.2019 - 16:17
Mijn huidige intentie, mits ik niet van werk of woning moet veranderen, is om er mee te gaan rijden tot 2028. Op dat punt veranderen de emissie-regels in mijn stad voor de zoveelste keer, en mag de wagen nog net binnen. Eens dat niet meer zo zal zijn, vermoed ik dat de restwaarde ook sterk zal dalen.
Het gaat om een V70 R dus die zijn wel enigszins begerenswaardig en het zou zonde zijn om die te laten wegroesten vind ik persoonlijk.