Ach, vorig jaar een hype om nog 4% bijtelling over de hele aankoop te krijgen. Nu weer een eindejaarsrally om 4% tot 50k te pakken op met name T3 (heel knap overigens hoe Tesla dat doet, >400 auto's per dag als ik de berichten mag geloven). Dat gaat volgend jaar ook wel weer verder met de 8% bijtelling auto's. En dan is het aanbod groter dan nu. Tegen de tijd dat de bijtelling van EV's ook 22% wordt gaan we het echte vergelijk zien. Of we EV's nou omarmen of niet, ze gaan er in grote aantallen komen.
Wat me wel zorgen baart is dat we straks in de file gaan staan bij de chargers. Ik merk de laatste tijd dat de T3 rijders massaal naar FastNed gaan. Ik denk dat we goed moeten kijken naar Noorwegen en hoe zij daar met de stations omgaan.
“Elektrische auto meest verkocht”
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Alles voor de bijtelling...
Hier eerst een V60 PIH wat echt een drama was en nu volgens mij ook niet meer verkocht wordt.
Nu een M3 die rijdt als geen enkele auto die ik tot nu toe gehad hebt.
Echt wat een rij eigenschappen!
Na 4 jaar weer met plezier in een auto stappen.
Blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Hier eerst een V60 PIH wat echt een drama was en nu volgens mij ook niet meer verkocht wordt.
Nu een M3 die rijdt als geen enkele auto die ik tot nu toe gehad hebt.
Echt wat een rij eigenschappen!
Na 4 jaar weer met plezier in een auto stappen.
Blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
In mijn ogen is overproductie ook verstoren van de markt. En daar zijn alle automakers schuldig aan. Nergens voor nodig dat we zoveel nieuwe auto's bouwen.
Hoe doen ze dat dan? Ben wel benieuwd.XC30 schreef:Wat me wel zorgen baart is dat we straks in de file gaan staan bij de chargers. Ik merk de laatste tijd dat de T3 rijders massaal naar FastNed gaan. Ik denk dat we goed moeten kijken naar Noorwegen en hoe zij daar met de stations omgaan.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28379
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Voor een acceptabele prijs zie ik een elektrische auto met wel een redelijke actieradius als een toekomstig alternatief voor de auto met verbrandingsmotor Ik ben ook wel benieuwd naar de toekomst van de waterstof techniek.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Bijtelling op een M3 is ook een stuk leuker (voor de overheid).Millimetervreter. schreef: Alles voor de bijtelling...
Hier eerst een V60 PIH wat echt een drama was en nu volgens mij ook niet meer verkocht wordt.
Nu een M3 die rijdt als geen enkele auto die ik tot nu toe gehad hebt.
Echt wat een rij eigenschappen!
Na 4 jaar weer met plezier in een auto stappen.
Blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Maar Plug in wordt niet meer verkocht omdat dat type V60 niet meer gemaakt wordt. Dus goed gezien
Daar en tegen worden er heel veel T8 Twin Engines verkocht.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Doc R
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05
Vorig jaar in Parijs in een model3 gezeten, dit jaar in Frankfurt de Polestar2 mogen bewonderen. Aantal elementen iets kwetsbaar uitgevoerd bij de Polestar, heel veel herkenning voor Volvo rijders. Wil je een rijdende iPad, neem de tesla. Wil je een fijne zitpositie, wacht op de Polestar.
Uiteindelijk rijden we over 15 jaar op waterstof....
Uiteindelijk rijden we over 15 jaar op waterstof....
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3398
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
M3 = Model 3 of BMW M3?
Wat ik knap vindt aan Tesla is de ICT: updates zonder dat je naar de garage moet, oude modellen die nog steeds van updates kunnen worden voorzien, dat soort zaken. Daar staat tegenover dat Tesla zijn klanten gebruikt als Beta testers.
Wat ik knap vindt aan Tesla is de ICT: updates zonder dat je naar de garage moet, oude modellen die nog steeds van updates kunnen worden voorzien, dat soort zaken. Daar staat tegenover dat Tesla zijn klanten gebruikt als Beta testers.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Oom van mijn vrouw heeft een model X. Hij gaat als hij weg moet meestal eerst even kijken of hij 'start'. Regelmatig moet hij dan eerst een reboot of andere soort schop voor den bibs geven, daar heeft 'ie dan tijd voor voordat hij echt weg moet
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12348
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
https://automotive-online.nl/management ... len-tekort
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/46 ... langer-aan
doe er je voordeel mee...
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/46 ... langer-aan
doe er je voordeel mee...
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
He Walter dat was bij mij de vraag bij mijn V60 ook 4 jaar langWalter schreef: Oom van mijn vrouw heeft een model X. Hij gaat als hij weg moet meestal eerst even kijken of hij 'start'. Regelmatig moet hij dan eerst een reboot of andere soort schop voor den bibs geven, daar heeft 'ie dan tijd voor voordat hij echt weg moet
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hahahaha
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Waterstof als primaire brandstof voor de auto gaat minimaal de eerste 20 jaar niets worden. Veel te duur om waterstof te maken. De omzetting van elektriciteit naar waterstof gaat met een rendement van ±75 procent, de omzetting van waterstof terug naar elektriciteit met ±55 procent. Zo verlies je onderweg ±60 procent van de origineel opgewekte stroom en moet je op b.v. zee 2,5 keer zoveel windenergie opwekken om toch dezelfde kilowatturen aan land te krijgen. Daarnaast zijn de kosten van een waterstof tank zeer hoog, simpelweg omdat de tank tegen hele hogr druk bestand moet zijn.
Electrische wagens zijn dus 4x zo efficient als waterstof auto's, en dan vergeet ik voor het gemak ook nog de transport kosten van waterstof naar pompstation.....
Electrische wagens zijn dus 4x zo efficient als waterstof auto's, en dan vergeet ik voor het gemak ook nog de transport kosten van waterstof naar pompstation.....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Texels
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44
Mij ook een raadsel waarom sommige mensen nog in waterstof "geloven".Marc Apeldoorn schreef: Waterstof als primaire brandstof voor de auto gaat minimaal de eerste 20 jaar niets worden. Veel te duur om waterstof te maken. De omzetting van elektriciteit naar waterstof gaat met een rendement van ±75 procent, de omzetting van waterstof terug naar elektriciteit met ±55 procent. Zo verlies je onderweg ±60 procent van de origineel opgewekte stroom en moet je op b.v. zee 2,5 keer zoveel windenergie opwekken om toch dezelfde kilowatturen aan land te krijgen. Daarnaast zijn de kosten van een waterstof tank zeer hoog, simpelweg omdat de tank tegen hele hogr druk bestand moet zijn.
Electrische wagens zijn dus 4x zo efficient als waterstof auto's, en dan vergeet ik voor het gemak ook nog de transport kosten van waterstof naar pompstation.....
AutoBild heeft het vorig jaar ook uitgerekend: in de huidige Duitse energie mix stoot een waterstof auto 2 x zoveel CO2 uit als een EV
Iedere waterstof auto die nu op de markt is wordt met groot verlies verkocht
Nergens ter wereld ligt een waterstof infrastructuur
De gehele waterstof aandrijflijn neemt veel ruimte in en is complex
Volgens jaar zullen veel Tesla Superchargers zijn omgebouwd naar de snelste versie. Dan kan een Model 3 bijvoorbeeld 200 km laden in 10 minuten
Kijk, dat begint er op te lijken!
Een half uur bij zo'n station staan, dat is (terecht) voor veel mensen niet handig / prettig. Maar na 10 minuten weer verder kunnen, dat zal voor velen acceptabel zijn denk ik
(Waterstof lijkt mij wel geschikt voor grote schepen, die vervuilen nu kolossaal veel, maar blijven dankzij fout lobbywerk en nog foutere politici buiten schot)
- Texels
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44
Alleen in landen met fiscale voordelen verkopen die T8 modellenPaul schreef:Bijtelling op een M3 is ook een stuk leuker (voor de overheid).Millimetervreter. schreef: Alles voor de bijtelling...
Hier eerst een V60 PIH wat echt een drama was en nu volgens mij ook niet meer verkocht wordt.
Nu een M3 die rijdt als geen enkele auto die ik tot nu toe gehad hebt.
Echt wat een rij eigenschappen!
Na 4 jaar weer met plezier in een auto stappen.
Blij dat ik de overstap gemaakt heb.
Maar Plug in wordt niet meer verkocht omdat dat type V60 niet meer gemaakt wordt. Dus goed gezien
Daar en tegen worden er heel veel T8 Twin Engines verkocht.
Duitsers bijvoorbeeld kopen liever een XC90 D5, die kost vanaf 65.000 euro
De T8 in Duitsland vanaf 84.000 euro, en die zuipt op de Autobahn (Het is en goede reisauto, maar te duur in aanschaf en dorstig op de lange afstand). Tweede hands ook meer risico dan een diesel denk ik, dus ze zullen wel geexporteerd worden / mega afschrijving
Ook wereldwijd hebben veel plugins het moeilijk:
www.insideevs.com/news/373589/global-ev ... gust-2019/
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3398
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik rijd ook liever een D5. Heerlijk zo'n diesel. Zuinig en schoon.Duitsers bijvoorbeeld kopen liever een XC90 D5
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"