06 nummers dubbel

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Goedendag,

Ik heb mijn Volvo sinds kort en het volgende valt mij op:

Bij al mijn contacten staan de 06 nummers dubbel. Dat is lastig omdat het systeem bij Voice dus altijd vraagt "welke regel" ik wil. Ik heb ergens het vermoeden dat dat komt door mijn Whatsapp contacten? Hebben anderen dit ook? Telefoon is Nexus 6P met laatste Android versie.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12342
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

heb ik ook idd
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Ik niet... Met laatste android op OnePlus3
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Even in de instellingen van je telefoon rommelen. Onderstaande geldt voor Samsungtelefoons maar voor andere merken zal het niet veel anders zijn:
Ga hiervoor naar contacten. Rechtsboven, naast de zoekbalk, staan drie puntjes boven elkaar. Druk hierop en kies vervolgens 'Instellingen'.
Vervolgens op 'Weer te geven contacten'. Helemaal onderaan staat 'Aangepaste lijst' met daarnaast een tandwieltje. Als je op dit wieltje klikt, zie je een lijst met contactbronnen, zoals je telefoon, google-accounts etc maar ook Whatsapp, Messenger en Linkedin. Vink alle bronnen aan door op het pijltje naast de betreffebde bron te klikken en vervolgens alle rondjes aan te vinken. Echter, klik bij Whatsapp en sosrtgelijke programma's juist alles uit. Als je dit gedaan hebt, klik je op 'Gereed'. Als het goed is, moeten de dubbelingen nu verdwenen zijn.

Gezien het toestel van TS, vermoed ik dat hij de Contacten-app van Google gebruikt (kan ook op andere telefoons geïnstalleerd worden overigens). Hiervoor gaat het als volgt:
Contacten openen, vervolgens linksboven op de 3 horizontale streepjes drukken en 'Instellingen' kiezen. Daarna achtereenvolgens 'Zichtbare contacten' en 'Aangepast' kiezen. Je krijgt dan een lijst met contactbronnen te zien. Vink alle bronnen aan door op het pijltje naast de betreffebde bron te klikken en vervolgens alle rondjes aan te vinken. Echter, klik bij Whatsapp en sosrtgelijke programma's juist alles uit. Als je dit gedaan hebt, klik je op 'Opslaan'. Als het goed is, moeten de dubbelingen nu verdwenen zijn.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Thanks! Had al het vermoeden dat ik het daar ergens moest zoeken. ik test het vanmiddag even en laat het weten.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Het was wat gedoe en anders als beschreven maar het is gelukt.

Bij de laatste android versie is het niet voldoende om whatsapp uit te zetten bij de weergave.

Ook het verwijderen van whatsapp bij 'accounts' hielp niet, na enkele uren was hij weer tetug.

Oplossing: synchronisatie van whatsapp bij 'accounts' uitzetten. Vervolgens het account verwijderen. Dan zijn alle nummers weg. Vervolgens het account weer toevoegen maar synchronisatie uit laten staan.

Ik moest mijn telefoon even ontkoppelen van sync en weer toevoegen. Nu zie ik alleen nog enkele nummers.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Helaas, een dag later staan de whatsapp nummers er gewoon weer in en staat de sync aan. In ieder geval weet ik nu wel dat ik het in mijn telefoon moet zoeken. Bedankt voor de richting!
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”