Hallo forummers,
ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een paar maanden een 460 van 1996. Geen idee welke uitvoering, weet niet hoe ik daar achter kan komen.
Heeft de geijkte roestplekken, en de bekende gescheurde stoelzittingen, maar voor de rest echt een heerlijke auto, die alleen maar beter is geworden nadat ik de motor even een beurtje inclusief nieuwe distributie heb gegeven.
Maar naar mijn mening klopt de verlichting niet. Op stand nul gaat alles goed: alles uit op contact uit en stads-/dimlicht en seinen op contact aan. Op de stand erna heb ik netjes alleen stadslicht en seinen. Maar op de laatste stand heb ik ook alleen stadslicht, dus geen dimlicht maar wel weer grootlicht. Ook mijn mistachterlicht werkt alleen op deze stand, zoals het hoort. Maar waarom werkt mijn dimlicht hier niet? Iemand een idee? Het zal toch niet dubbel gezekerd zijn?
Verlichting 460
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar het klopt dus wel dat het dimlicht op de laatste stand hoort te branden? Het zou raar zijn, mistlampen aan en stadslicht [niet logisch].
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Is dus geen kapotte schakelaar. Gisteren werkte alles ineens weer wel naar behoren. Een los contact dus, net zoals ik met de watertemperatuur meter heb. Zijn weer leuke klusjes om op te sporen...
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Ik heb daar zelf ook al aan zitten denken. Ook omdat ik in korte tijd al 5 controlelampjes van het dashboard heb moeten vervangen. Het zijn allemaal geen big issues, maar ik wil het gewoon in orde hebben en zo lang als het kan met de 460 blijven rijden. Heerlijk veel auto met weinig gewicht en lage kosten.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
- Locatie: Tilburg
Even een multimeter op gooien. Staat de auto uit dan is het 12 volt ongeveer, kan iets meer of iets minder zijn en als ie draait moet het ongeveer 14 volt zijn.
En je hebt compleet gelijk dat het heerlijke auto's zijn. Misschien dat ik hem na mijn vakantie ook blijf rijden als dagelijkse auto.
En je hebt compleet gelijk dat het heerlijke auto's zijn. Misschien dat ik hem na mijn vakantie ook blijf rijden als dagelijkse auto.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Volvo 440 1.8i
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Ik heb vandaag een andere schakelaar geprobeerd en dat lost niet het probleem op. Het is best vervelend dat je eigenlijk niet met mistlicht kan rijden [omdat ik dan alleen stadslicht vóór heb, beetje weinig licht]. Ik weet zeker dat toen ik de wagen een half jaar geleden kocht het werkte, en nadat het stuk was gegaan het ook nog 1 keer wel heeft gewerkt. Volgende stap waar ik aan denk is een relais. Die zitten er ook nog tussen toch? Iemand een idee of dat het zou kunnen zijn of dat er uberhaupt een relais tussen zit?
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Relais gevonden, en vervangen en.... geen resultaat. Begint toch een erg lastig verhaal te worden zo ben ik bang.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Controleer de massa aansluitingen eens:
1) van accu naar frame
2) onder dashboard, vanuit binnenzijde boven tegen top van schutboard. klinkt raar, maar gewoon vanuit koppelingspedaal naar boven kijken, daar zitten ergens een stuk of 6-8 kabels op frame gemonteerd. Schoonmaken en zorg dat ze goed vastzitten
1) van accu naar frame
2) onder dashboard, vanuit binnenzijde boven tegen top van schutboard. klinkt raar, maar gewoon vanuit koppelingspedaal naar boven kijken, daar zitten ergens een stuk of 6-8 kabels op frame gemonteerd. Schoonmaken en zorg dat ze goed vastzitten
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Accuspanning is goed.
Massa van accu naar chassis ook, anders zou ik meerdere problemen hebben.
Ik ga die massapunten onder het dash eens bekijken. Maar als dat het probleem zou zijn, zou dat betekenen dat de koplampen dubbele bedrading hebben?
Massa van accu naar chassis ook, anders zou ik meerdere problemen hebben.
Ik ga die massapunten onder het dash eens bekijken. Maar als dat het probleem zou zijn, zou dat betekenen dat de koplampen dubbele bedrading hebben?
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als massa's niet goed zijn krijg je allerlei gekke dingen, kijk maar eens hoeveel aanhangers niet lekkere verlichting hebben. Stroom gaat dan teruglopen door circuits die je je niet kunt voorstellen
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.