Met de 460 naar Tar [Kroatië, naast Porec] geweest. De 1.8 was wel lekker, vooral als je door bergachtig gebied rijd [eigenlijk al achterin Duitsland]. Ik heb niet echt een gemiddeld verbruik bijgehouden, mede omdat mijn tankmeter van geen kant klopt, maar ik gok op 1:13/1:14. Eigenlijk wel zuiniger als ik verwacht had. Enigste probleem wat ik in bijna 3500 kilometer heb gehad, is een luchtbelletje in het remsysteem. Na een heftige noodstop op de snelweg in Oostenrijk had ik een paar kilometer later nauwelijks remdruk meer. Op de eerste de beste parkeerplaats een poosje met de handrem zitten spelen, en zodoende loste het probleem zich weer op. Ik was wel blij dat ik er zelf 4 elektrische ramen ingezet had, luxeprobleem, maar het was erg handig in dat klimaat. Ook de door mij ingebouwde leeslampjes kwamen goed van pas, omdat we er op de kaart naartoe gereden zijn [TomTom hield op bij de Oostenrijkse grens, en om het makkelijker te maken maar vanaf Koblenz op de kaart verder gereden].
In de mooie landschappen moest ik natuurlijk wel even mijn pareltje knap op de foto zetten, enjoy:
Foto's van de Volvo 460
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28363
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik snap de relatie niet tussen de noodstop en de luchtbel in je remsysteem.
Verder zo te zien aan de foto's een zonnige vakantie gehad!
Verder zo te zien aan de foto's een zonnige vakantie gehad!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Dat was het zeker!lint schreef:Ik snap de relatie niet tussen de noodstop en de luchtbel in je remsysteem.
Verder zo te zien aan de foto's een zonnige vakantie gehad!
Het schijnt wel vaker voor te komen dat bij hoge buitentemperaturen en een noodstop waardoor het remsysteem flink heet wordt. Hoe of wat weet ik ook niet precies, maar ik ben blij dat ik er verder geen last van heb gehad.
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
kan ook zijn dat je remvloeistof wat te heet is geworden. Dan remt die ook minder. Is de temperatuur weer gedaald dan doet die het weer normaal.
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
oude remvloeistof dus met vocht erin wat gaat koken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 08.06.2012 - 22:20
Goeie auto's die 4xx!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
Poika, dat is denk ik ook de reden. Een klusje voor de winter, even de remvloeistof verversen.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31.05.2013 - 23:46
- Locatie: Leiden
De wielkasten zijn helaas al te ver heen. Aangezien ik meer waarde hechtte aan een auto met airco als in dit geval goede wielkasten heb ik deze gekocht. Ik heb inmiddels al een paar weken terug een setje nieuwe besteld, zodra ze op voorraad zijn komen ze mijn kant op. En inderdaad even aan de binnenkant net dat beetje extra aandacht geven.
Chevrolet Corvette, bj 1984, 5.7 liter 225 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk
Volvo 460, bj 1996, 1.8 liter 90 pk
Volvo S40, bj 2003, 1.8 liter 115 pk