hallo,
Ik heb net van de automonteur te horen gekregen dat de gasklep of kleppen dat weet ik niet van onze volve s60 bifuel kapot is. Deze moet uiteraard gemaakt worden. Heeft iemand enig idee wat dat gaat kosten? (ik bedoel qua onderdelen niet de garagekosten)
alvast bedankt
groetjes Chantal
kapotte gasklep
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij de dealer koop je een ETM voor € 250,00 ex montage, BTW en software. Wel de oude daar inleveren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die van de beginjaren (V70N '00-'02) zijn inderdaad niet de beste gebleken. Ik heb hem ook al eens vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21
oke dan mogen we dus eigenlijk niet klagen:D
we krijgen ook al een nieuwe distributieriem met pomp e.d. dus dat wordt een duur geintje. gelukkig hebben we iemand die het voor ons doet en hoeven we hem niet naar de garage te brengen...
het olielampje begon te branden, dus was eerst bang dat het iets met de olie te maken had (heb al eens een een yaris in de soep laten lopen, omdat er niet genoeg olie op zat en dat gebeurt me (hopelijk) geen tweede keer.
Heb ook meteen de auto aan de kant gezet en de olie gecontroleerd, maar die was prima, zat vol tot zover het mocht. Ik neem aan omdat hij dan geen brandstof krijgt dat daarom het lampje ging branden.
vorig winter liep onze auto ook slecht op gas, dus misschien dat het al niet meer helemaal in orde was, hoewel ze volgens mij wel alles hebben gecontroleerd toen
we krijgen ook al een nieuwe distributieriem met pomp e.d. dus dat wordt een duur geintje. gelukkig hebben we iemand die het voor ons doet en hoeven we hem niet naar de garage te brengen...
het olielampje begon te branden, dus was eerst bang dat het iets met de olie te maken had (heb al eens een een yaris in de soep laten lopen, omdat er niet genoeg olie op zat en dat gebeurt me (hopelijk) geen tweede keer.
Heb ook meteen de auto aan de kant gezet en de olie gecontroleerd, maar die was prima, zat vol tot zover het mocht. Ik neem aan omdat hij dan geen brandstof krijgt dat daarom het lampje ging branden.
vorig winter liep onze auto ook slecht op gas, dus misschien dat het al niet meer helemaal in orde was, hoewel ze volgens mij wel alles hebben gecontroleerd toen
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hoe is je koelvloeistofpeil?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21
haha tnx;)Oceanracer schreef:Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
ik heb me er al op ingesteld dat het met distributieriem e.d. zeker 1000,- gaat kosten...komt natuurlijk nooit gelegen, maarjah dan moet je maar niet volvo gaan rijden, dan weet je dat de onderdelen etc duur zijn:D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
chantal01 schreef:haha tnx;)Oceanracer schreef:Om je weekend niet te vergallen, kunnen we beter niet gaan speculeren wat het allemaal wel niet kan zijn. Beter is het nu om af te wachten waar de monteur mee komt.
ik heb me er al op ingesteld dat het met distributieriem e.d. zeker 1000,- gaat kosten...komt natuurlijk nooit gelegen, maarjah dan moet je maar niet volvo gaan rijden, dan weet je dat de onderdelen etc duur zijn:D
Dure distributieriem wordt het dan, de monteur denkt dat het gasklephuis stuk is?,staan de kleppen niet te strak per ongeluk,dat kan ook nog!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21
naast de distributieriem wordt ook de pomp e.d allemaal vervangen, vandaar de hoge kosten:s
kunnen de kleppen ineens te strak gaan staan dan? ik weet dat hij afgelopen winter (wel dit jaar nog) ook iets heeft schoongemaakt m.b.t. de kleppen, omdat de auto heel veel ging zuipen en soms niet meer op gas wilde lopen...weet niet wat hij nu precies allemaal gecontroleerd heeft, maar hij werkt veel met volvo's dus zal dat moeten weten hoop ik:D
kunnen de kleppen ineens te strak gaan staan dan? ik weet dat hij afgelopen winter (wel dit jaar nog) ook iets heeft schoongemaakt m.b.t. de kleppen, omdat de auto heel veel ging zuipen en soms niet meer op gas wilde lopen...weet niet wat hij nu precies allemaal gecontroleerd heeft, maar hij werkt veel met volvo's dus zal dat moeten weten hoop ik:D
Voor de kleppen lees hier even, dit ooit onder "handleidingen" gemaakt: klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat): cilinderkop revisie
Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat): cilinderkop revisie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16.02.2012 - 16:21
heeej Alex,
bedankt, ik zal het aan hem meededelen:d
je hebt de vorige keer ook gereageerd op mijn topic en gaf toen idd ook aan dat het waarschijnlijk iets met de kleppen was geloof ik....misschien dat hij van het winter hier ook al wel last van heeft gehad?
bedankt, ik zal het aan hem meededelen:d
je hebt de vorige keer ook gereageerd op mijn topic en gaf toen idd ook aan dat het waarschijnlijk iets met de kleppen was geloof ik....misschien dat hij van het winter hier ook al wel last van heeft gehad?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Ik weet niet of dit het goede topic is.
Maar heb momenteel een Volvo S60 Bi-Fuel op het oog voor een familielid van mij.
Deze Volvo heeft erg veel gelopen, ver over de 4 ton, maar draait als een zonnetje en is van nieuw tot nu volledig Volvo dealer onderhouden.
Toen ik de auto bekeek onder de motorkap zag ik tot mijn verbazing dat er nog het oude type ETM in zit ondanks dat de S60 een modeljaar 2004 is.
Kan het zijn dat de oude types ETM toen nog werden toegepast speciaal voor de Bi-Fuel modellen? De ETM schijnt al een keer te zijn vernieuwd want deze ziet er nog zeer nieuw uit en heeft een lichtere metaalkleur dan de rest van de motor.
Maar heb momenteel een Volvo S60 Bi-Fuel op het oog voor een familielid van mij.
Deze Volvo heeft erg veel gelopen, ver over de 4 ton, maar draait als een zonnetje en is van nieuw tot nu volledig Volvo dealer onderhouden.
Toen ik de auto bekeek onder de motorkap zag ik tot mijn verbazing dat er nog het oude type ETM in zit ondanks dat de S60 een modeljaar 2004 is.
Kan het zijn dat de oude types ETM toen nog werden toegepast speciaal voor de Bi-Fuel modellen? De ETM schijnt al een keer te zijn vernieuwd want deze ziet er nog zeer nieuw uit en heeft een lichtere metaalkleur dan de rest van de motor.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Klopt, de bi-fuel had de oude Magneti Marelli gasklep nog...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38
Dankjewel voor het antwoord The Mechanic.The Mechanic schreef: Klopt, de bi-fuel had de oude Magneti Marelli gasklep nog...
De gasklep in deze Volvo met inmiddels meer dan 4 ton op de teller ziet er nog vrij nieuw uit. Lijkt me recent nog een keer vervangen.
Ik hoor verhalen dat deze ETM's ongeveer 2 ton meegaan dus dit zal dan de derde ETM zijn in deze Volvo.
De motor draait verder als een zonnetje.
Zijn er verder nog typische problemen waar je bij een Bi-fuel op moet letten?