Waarom valt mijn auto de hele tijd uit?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Dag allemaal,

Ik stapte net in m'n 460 en startte te de auto. Niks aan de hand gewoon zoals normaal. Toen opeens begon de auto heel erg te schokken als ik gewoon vol m'n gaspedaal in hield en als ik dan m'n koppeling in houdt valt ie gewoon uit. Ik zit zelf te denken aan bougie(kabels) en verdeelkap vervangen. Is mijn ingeving juist? Ik hoor het graag!

Groeten Frank
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 596
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Ik vermoed eerder dat jij naar de brandstof aanvoer moet kijken

Hij start toch dus bougiekabels en verdeelkap geven de spanning door
V60 cross country 2023 Silver Dawn
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Dat zou ook nog kunnen zijn. Er zit namelijk niet super veel brandstof meer in (bijna rode streepje). Maar dan zou er vooralsnog toch nog geen problemen moeten opleveren?
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 596
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Even bij tanken ....misschien probleem over.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
jitzzzze
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.11.2010 - 10:55

Bijna rood streepje? Dan is je tank gewoon leeg.
Volvo 440 GL 1.8i (1993) - 230.000Km
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ik heb er nou wat benzine in gegooid en het gaat beter. Dat wil zeggen dat ie niet meer uitvalt maar hij reageert heel traag en schokkeriger als ik m'n gas pedaal in druk... Is er dan niet iets wat vervangen moet worden?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Lijkt erop dat het benzine filter, die zit rechts voor de tank onder de auto, vervangen moet worden. Die kan verstopt zijn gaan zitten omdat je de tank zover leeg hebt gereden.
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Oké dan zullen we die binnenkort ook maar eens vervangen!
Bedankt voor de tip!
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Het probleem is er weer. Tijd terug op de snelweg voelde ik dat die weer begon te "verzuipen" en ja hoor, hij sloeg weer af. ANWB gebeld, uurtje gewacht en toen deed de auto het gewoon weer naar behoren. Nu vandaag weer, moest terug schakelen naar z'n 2 en reed in lage toeren en weer sloeg die af. Auto langs de kant gezet, toen wilde die wel starten maar sloeg meteen af. Even gewacht, toen met heel veel moeite de auto aan de praat kunnen houden en naar huis gereden. Nu heeft ie net een uur stil gestaan en slaat ie niet af als de auto stationair loopt maar een keer vol gas geven en hij slaat af. Precies hetzelfde als ik weg wil gaan rijden.

De vraag is nu, wat is het beste stappenplan om dit probleem te verhelpen?
Benzinefilter is te proberen, wat nog meer?
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Begin dan bij het goedkoopste, de benzine filter...je kan em altijd terug plaatsen als deze optisch niet vervuild is.

Dat zou ik ik doen als stappen plan.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Daar ben ik weer... Heb het probleem nog eens even aangekeken en kom uit op het volgende (na bij andere topics te hebben gekeken).

- het maakt niet uit of het warm/koud/nat of geen nat weer is, het probleem ontstaat vanuit het niets
- het probleem ontstaat pas nadat ik een aantal kilometer heb gereden
- als ik de auto even laat draaien en met het gas ga spelen valt ie uit. Dit gebeurt dan 2 á 3 keer om hem vervolgens met moeite aan te houden, niet veel later kan ik gewoon weer weg rijden en is het probleem voor even weer verholpen
- mijn auto loopt als er geen problemen voordoen 1000 toeren stationair, terwijl ik lees dat 800/900 toeren gebruikelijker is (wellicht dat dit iets te maken heeft met het probleem?)
- ook loopt de auto wat moeilijker als ik de airco aanzet, m.a.w. ik voel wat hevigere stootjes...

Ik zat te denken aan het volgende:
- benzinefilter
- stappenmotor
- spanningsregelaar?

Graag jullie mening!
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Kijk de slangetjes maar eens goed na bij t koolstoffilter. Daar vergaan ze ook, en dan krijg je ook last van een iets verhoogd toerental. Verder natuurlijk alle slangetjes checken die vanaf het inlaatspruitstuk lopen
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Ik zou eens beginnen met bezinefilter vervangen. Is het dan nog kun ke andere dingen gaan opzoeken.
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Dit lijkt heel erg op mijn probleem. Kan jij na het uitvallen wel gelijk starten of gaat dit soms niet en soms heel moeizaam? Is het probleem al opgelost?
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

frank460 schreef:Oké dan zullen we die binnenkort ook maar eens vervangen!
Bedankt voor de tip!
Valt het anderen ook op dat dit bericht en dit topic al meer dan een jaar oud is??

TS, waar hebben we het over. In juni 2011 is je al geadviseerd om het brandstoffilter te vervangen. 2 tientjes en nog geen half uur sleutelen, kan gewoon op straat. Waarom heb je dat niet gewoon gedaan?
Nu een jaar later is er schijnbaar nog niets gebeurd. Onderhoud jij je auto uberhaupt wel?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Wiebee
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 07.12.2011 - 11:58
Locatie: Muiden

Volgens mij is het een jaar weggeweest en is het weer terug, als ik het goed begrijp? Maar mijn auto start slecht tot niet, ook al zit er net een nieuwe accu in die gewoon goed functioneert, kan dit ook het benzinefilter zijn?
frank460
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
Locatie: Rotterdam

Ik snap je reactie maar ik onderhoud m'n auto zeker wel... Het probleem is gewoon dat het zich soms een half uur voor doet en dan is het weer voor een aantal duizend kilometer weg.
Gezien ik de laatste tijd weinig tijd heb gehad heb ik deze nog steeds niet kunnen vervangen. Maar als ik deze heb vervangen kan ik nog steeds niet checken of het wel is opgelost, of toch wel?!
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

ik heb het met m'n 480 ook een poos gehad. op de meest rare momenten niet willen starten, afslaan en soms zomaar 2 weken geen last. om gek van te worden en zonder regelmaat of duidelijk aanwijsbare reden. toen iedere stekker die ik zag losgehaalt, schoongemaakt en ingespoten. nooit meer last gehad. is wellicht het proberen waard,
groet'n uut grunn
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”