remklauwen en het vervangen van de zuigers ( 57mm v 60mm)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gompy58
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

Mag ik bij deze even intappen bij hen die kennis van v70 remmen hebben ? :-)

Ik heb een compleet set remklauwen (4 stuks) overgenomen van iemand die een v70n 2.3 T5 ( 2000/2001?)uit elkaar heeft getrokken. Ging om het blok. Op deze 2.3 zaten voor 305mm schijven.

Het idee was om op mijn gemak deze klauwen te reviseren met nieuwe rubbers, zuigers etc. en ze dan in 1 keer te swappen voor mijn v70n.

Het doel is een v70 2.0T 5cil uit 2007. Hier zitten ook 305mm schijven op.

Bij het schoonmaken van de donnor klauwen heb ik de zuigers even opgemeten. Deze blijken 60mm te zijn. Volgens Skandix zou mijn uitvoering 57mm zuigers moeten hebben (?)

Overigens heb ik de hoofdremcilinder en rembooster ook meegekregen. Die hoofdremcilinder is iig visueel exact gelijk aan die van mijn v70 .


2 vragen:

1
Ik heb de aanname gedaan dat de klauwen van deze v70's gelijk zijn aan elkaar, beide 305mm schijven.
Is dit de verkeerde aanname en zijn deze niet uitwisselbaar ?

2
ALS ze zouden passen, maakt het dan uit of je klauwen hebt met 57mm zuigers of 60mm zuigers?


Hoop dat iemand mij verder kan helpen. De klauwen waren niet echt duur en op deze manier heb ik de minimale downtime als ik ze ga vervangen.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 743
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Zijn de remblokken identiek of verschillend?

Bij gelijke remblokken zal de pedaaldruk bij de T5 remklauwen iets kleiner zijn.

Voor je de T5 remklauwen reviseert eerst controleren of ze passen.
De kans bestaat dat de fusees van de auto's niet hetzelfde zijn. Dan passen de T5 remklauwen niet.

Voor je de nieuw zuigers bestelt eerst de oude inspecteren. Wanneer die roestvrij zijn hebben nieuwe zuigers weinig zin.
De afdichtingsrubbers wel vervangen. Gebruik Até remmenvet bij het monteren.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”