Ik zet het uit totdat de motor op temperatuur is. Dat gaat sneller als hij niet telkens uitvalt bij een stoplicht, en lijkt me ook niet zo goed voor een koude motor. Heb het eerste stoplicht op 150m van m'n deur, de motor draait dan nog maar erg kort...
Ik vind de vertraging van de automatische bak "gevaarlijker" dan het s/s. Echt gevaarlijk is het niet, maar soms wel een beetje storend, de reactiesnelheid zou best wat beter en soepeler mogen zijn.
Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’
- MrBubbles
- 2nd Gear member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 21.05.2019 - 02:08
- Locatie: Houten
Ik had het wel verwacht van OGA244, heeft veel van dit soort opmerkingen, is inderdaad erg vervelend en niet een opbouwende kritiek.
Aflevertijd 8 januari 2024
De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.
Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
De V60. Core, B3 , Automaat .735 Silver Dawn, 17″ 5-Y-Spaaks,R7D0 City , Lighting, 645 Full-ledkoplampen, 879 Geavanc. interieurverlichting, 016 Mistlichten, 065 koplampreinigingsinst., Driver Assist, 132 Intellisafe Assist, 603 Intellisafe Surr.(April 2023 met BLIS), Climate, 752 , 011, 869 Stuurverwarming, , 790 Park Assist Camera, , 691, achter en voor , Driver Awareness, 179 , Trekhaak 13 Polig inklapbaar.
Wie mein sgrijfvouten fint mag se houwe
-
- 4th Gear member
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik kan er dus niets mee, maar hij zet bij mij de motor de eerste paar minuten echt niet uit.Fulaks schreef: ↑22.04.2024 - 11:30 Ik zet het uit totdat de motor op temperatuur is. Dat gaat sneller als hij niet telkens uitvalt bij een stoplicht, en lijkt me ook niet zo goed voor een koude motor. Heb het eerste stoplicht op 150m van m'n deur, de motor draait dan nog maar erg kort...
Ik vind de vertraging van de automatische bak "gevaarlijker" dan het s/s. Echt gevaarlijk is het niet, maar soms wel een beetje storend, de reactiesnelheid zou best wat beter en soepeler mogen zijn.
Tenzij het 20 of 25 graden is, maar bv gisteren doet ie dat na 3km stad dus niet.
Als je echt zsm moet versnellen werkt de kickdown gewoon het best meteen vol intrappen. Anders loop je het risico op "twijfel" van de bak. In Eco en dynamic gaat het bij mij het best op comfort is de bak het vaagst, maargoed 7dct.
-V60 B4 7dct R design wit
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb in mijn garage een ontvochtiger draaien, de uitgeblazen lucht is een beetje lauw, het is er zo'n 20 °C. Dus motor slaat bij actief s/s af bij het eerste licht en dat wil ik niet.wasbeer2006 schreef: ↑23.04.2024 - 13:44 hij zet bij mij de motor de eerste paar minuten echt niet uit.
Tenzij het 20 of 25 graden is, maar bv gisteren doet ie dat na 3km stad dus niet.
Heb geen 7dct, maar een 8GT.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ja dat kan wel een reden zijn natuurlijk een mooie geconditioneerde ruimte
Ook wel lekker.
Ik vind het ook irritant hoor. Fijner als je het gewoon zelf kan bepalen.
Ook wel lekker.
Ik vind het ook irritant hoor. Fijner als je het gewoon zelf kan bepalen.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Inkoopactie opstarten?rkr schreef: ↑28.04.2024 - 20:43 Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
Kun je daarmee startstop uitschakelen?
Als ISA ook uit kan, is het win/win!!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Russische software, lijkt me top
Van het inparkeren snap ik. Maar dat is ook niet te omzijlen tenzij je iets met GPS gaat doen of een bepaalde stuuruitslag.
Over de hele linie levert S/S gewoon wel iets op. Dat het slimmer kan ben ik met je eens.
Ik neem aan dat de stekker hybrids hier geen last van hebben? Dan rijd ie electrisch achteruit of niet??
Van het inparkeren snap ik. Maar dat is ook niet te omzijlen tenzij je iets met GPS gaat doen of een bepaalde stuuruitslag.
Over de hele linie levert S/S gewoon wel iets op. Dat het slimmer kan ben ik met je eens.
Ik neem aan dat de stekker hybrids hier geen last van hebben? Dan rijd ie electrisch achteruit of niet??
-V60 B4 7dct R design wit
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ik heb ons ‘Russische kastje’ uit onze V70 (MY15) hier nog liggen (weet ff niet of die zo in een ander V70 werkt). S/S instelling wordt onthouden, achterklep ook te sluiten met sleutel en alle deuren tegelijk ontgrendeld bij openen van binnenuit. Mag tegen zacht prijsje weg .rkr schreef: ↑28.04.2024 - 20:43 Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
(Heb nog wat meer V70 accessoires liggen die nog op MP moeten…)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening.
Suc6 hoor.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening.
Suc6 hoor.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Wij hebben dezelfde auto Flevodirk, alleen heb ik de handbak en jij, dacht ik, de automaat. Bij een handbak speelt het s/s-probleem veel minder: of met ingetrapte koppeling het groene licht afwachten (doe ik) of met één handeling op de middenconsole s/s uitzetten voor de rest van de rit. En omdat ik van het ‘ingetrapte koppelingspedaal-gilde’ ben, mis ik deze omzeilmogelijkheid node als ik in de V60 automaat (2019) van mijn zoon rijd.flevodirk schreef: ↑01.05.2024 - 21:47 Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening.
Suc6 hoor.
Nu vraag ik mij af of het kastje van Jers3n ook zijn werk doet in een auto uit 2019. Van dit modem schijnt ook een 4.0 versie te bestaan. Weet even niet wat het verschil is met een vroegere versie van het’Russisch kastje’.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ik vermoed dat deze niet wekt op jouw S60, maar ik heb deze module: “Module v4.1 - Start/Stop function disable and remote close tailgate on VOLVO.” in maart 2021 via eBay aangeschaft, verkoper was Evgeny Kosourov. Maar ik kan daar nu niet meteen meer iets van vinden.
De link uit mijn bestelbevestiging werkt ook niet meer.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ik zie wel dat de link naar Evgeny’s Dropbox met instructie-/installatiemanual(s) nog wel werkt:
https://www.dropbox.com/sh/7kv8t0gfvnzn ... uJfRa?dl=0
Ook nog een filmpje op YouTube van versie 4.0 (Ik heb dus versie 4.1):
https://www.dropbox.com/sh/7kv8t0gfvnzn ... uJfRa?dl=0
Ook nog een filmpje op YouTube van versie 4.0 (Ik heb dus versie 4.1):
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Ik heb ook die 4.0 versie. Gewoon in de OBD geprikt met dat kabeltje en kastje achter het tapijt, daar zie je niks van.rkr schreef: ↑03.05.2024 - 20:31Wij hebben dezelfde auto Flevodirk, alleen heb ik de handbak en jij, dacht ik, de automaat. Bij een handbak speelt het s/s-probleem veel minder: of met ingetrapte koppeling het groene licht afwachten (doe ik) of met één handeling op de middenconsole s/s uitzetten voor de rest van de rit. En omdat ik van het ‘ingetrapte koppelingspedaal-gilde’ ben, mis ik deze omzeilmogelijkheid node als ik in de V60 automaat (2019) van mijn zoon rijd.flevodirk schreef: ↑01.05.2024 - 21:47 Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening.
Suc6 hoor.
Nu vraag ik mij af of het kastje van Jers3n ook zijn werk doet in een auto uit 2019. Van dit modem schijnt ook een 4.0 versie te bestaan. Weet even niet wat het verschil is met een vroegere versie van het’Russisch kastje’.
Bij mijn GT / Automaat is het S/S inderdaad erg aanwezig en voor mij; irritant. Bij parkeren dus, zodra je van D naar R ging de motor uit en binnen een seconde weer aan, etc. Dit is ook niet fijn voor de startmotor, ik kan me niet voorstellen dat die lang meegaat. Mijn auto is nu 7 jaar, dan komen dat soort zaken aan de beurt als je niet uit kijkt.
Voor de eerlijkheid: S/S was reeds uitgezet door Rica bij mijn auto, ik heb dat kastje gekocht voor de kofferklep en de central lock. Ik kon het overnemen van een forumlid hier voor een bijzonder schappelijke prijs en ik geniet er dus van bij elke rit.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Voor mij was bij de V70 ook de S/S en centrale vergrendeling de hoofdreden van aanschaf, achterklep sluiten met sleutel was een fijne bijkomstigheid. En idd. vooral het uitschakelen van de motor bij switchen tussen D en R vond ik erg storend, bij wat langere ritten was de S/S prima, maar bij een lokalere rit met meer de stad is het bij alle verkeerslichten continue motor uit en weer starten. Vraag me af of het systeem ook op zo vaak starten berekend is.
Wat dat betreft is S/S met de huidige B5 een verademing, was er wat huiverig voor, maar totaal anders (logisch ook) en gewoon niet storend.
Wat dat betreft is S/S met de huidige B5 een verademing, was er wat huiverig voor, maar totaal anders (logisch ook) en gewoon niet storend.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Uit de mijn handleiding van module 4.1, zie ook de dropbox-link:
“Module compatibility with the following VOLVO:
1. XC70 MY2008-MY2017
2. V70 MY2008-MY2017
3. XC60 MY2013-MY2018
4. V60, S60 all cars with Start/Stop function.
5. V40, V40CC all cars with Start/Stop function. The module operates in cars which
are without a disable button Start/Stop on the central panel (it was added in the version
of the module 4.1).”
Maar bovenstaande S60/V60 zal vermoedelijk niet het nieuwe (huidige) model zijn. Geen idee wanneer/in welk jaar deze handleiding opgesteld is.
“Module compatibility with the following VOLVO:
1. XC70 MY2008-MY2017
2. V70 MY2008-MY2017
3. XC60 MY2013-MY2018
4. V60, S60 all cars with Start/Stop function.
5. V40, V40CC all cars with Start/Stop function. The module operates in cars which
are without a disable button Start/Stop on the central panel (it was added in the version
of the module 4.1).”
Maar bovenstaande S60/V60 zal vermoedelijk niet het nieuwe (huidige) model zijn. Geen idee wanneer/in welk jaar deze handleiding opgesteld is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
En dit kan allemaal niet met VIDA?
Zie ook VDASH genoemd maar op het forum weinig over te vinden. Dure oplossingen om de 180 km/h limiet eraf te laten halen terwijl zij er mee adverteren op d5t5?
VDASH offers the following features:
Removal of the 180 km/h (112 mph) speed limit on MY2021 and newer models (maximum speed 250 km/h or 155 mph)
Diagnostics – reading / deleting DTC error codes
Detection of odometer tampering with 99% accuracy (for P1, P2, P3, SPA, CMA)
Resetting service intervals - SRI
Changing the language of the onboard computer and radio
Engine performance enhancement through engine control unit software updates
Vehicle configuration adjustments (disabling STOP/START, enabling video playback while driving, activating independent heating, cruise control, onboard computer, changing region from USA to EU, etc.)
Decoding PIN for CEM and ECM units
Adding / removing ignition keys and remote controls
Pairing SCL and SCU units
Copying / cloning electronic modules
Injector coding
Live data logging
Reading READINESS codes
Managing vehicle service history
Monitoring upcoming technical inspections
Printing protocols from service sessions
Maintaining a driving logbook in combination with VDD – VDASH Dongle
Supported vehicles - typically all vehicles from 1999 to the present, excluding the S/V40 first generation from 1996:
Zie ook VDASH genoemd maar op het forum weinig over te vinden. Dure oplossingen om de 180 km/h limiet eraf te laten halen terwijl zij er mee adverteren op d5t5?
VDASH offers the following features:
Removal of the 180 km/h (112 mph) speed limit on MY2021 and newer models (maximum speed 250 km/h or 155 mph)
Diagnostics – reading / deleting DTC error codes
Detection of odometer tampering with 99% accuracy (for P1, P2, P3, SPA, CMA)
Resetting service intervals - SRI
Changing the language of the onboard computer and radio
Engine performance enhancement through engine control unit software updates
Vehicle configuration adjustments (disabling STOP/START, enabling video playback while driving, activating independent heating, cruise control, onboard computer, changing region from USA to EU, etc.)
Decoding PIN for CEM and ECM units
Adding / removing ignition keys and remote controls
Pairing SCL and SCU units
Copying / cloning electronic modules
Injector coding
Live data logging
Reading READINESS codes
Managing vehicle service history
Monitoring upcoming technical inspections
Printing protocols from service sessions
Maintaining a driving logbook in combination with VDD – VDASH Dongle
Supported vehicles - typically all vehicles from 1999 to the present, excluding the S/V40 first generation from 1996: