Hallo iedereen, sinds de introductie van de 2e generatie XC90 is deze auto altijd al een droomauto voor mij geweest. Na eerder drie Volvo's te hebben gehad, waaronder een getunede 2009 V70 2.4d met 225 pk, een volledig uitgeruste 2016 XC70 D5 (die ik nooit had moeten verkopen ) en een volledig uitgeruste en prachtige 2017 V90 T5 Polestar, heb ik gisteren mijn vierde Volvo en tevens droomauto in ontvangst mogen nemen - de XC90 T8! Mijn XC90, een modeljaar 2020 met een 11,6 kWh accu, is uitgerust met onder andere gelamineerd glas, stoelventilatie met massagefunctie en een Bowers & Wilkins geluidssysteem, en heeft de prachtige kleur Denim Blue met een Amberkleurig interieur.
Ik ben ontzettend blij met mijn keuze voor de XC90 T8 en het voelt als de kroon op mijn Volvo-ervaringen. De afgelopen maanden heb ik dit forum veelvuldig doorzocht voor informatie en ik wil graag mijn dank uitspreken voor alle interessante bijdragen!
XC90 T8 - De tank is er!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zeer mooi, gave velgen ook trouwens.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Hele mooie bak en ik snap heel goed dat je hier heel blij mee bent. Ook ik heb in 2015 bij de introductie mijn vrouw aangekeken en gezegd: later koop ik er ook zo een.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- bluefreefun
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 20:38
- Locatie: Midden Limburg
Mooie bak, heel veel veilige kilometers gewenst. Geniet ervan!
2018 XC40 T5 AWD Geartronic R-Design Intro Edition
720 Inscription Bursting Blue metallic
720 Inscription Bursting Blue metallic
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Fraaie machine!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 19.10.2023 - 22:17
Prachtige auto, en de T8 .... je blijft grijnzen! Overweeg je, net als anderen en ik, ook de Polestar update? Prettiger schakelmomenten, niet echt meer PK (niet nodig) wel wat meer koppel (soms handig met een zware caravan in de bergen). Ik vind het in combi met de T8 eigenlijk dat Volvo het zelf zo had moeten afleveren, het maakt het af. Oh, en bij ons is het verbruik niet toe-, of afgenomen.
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
- Kick
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Amsterdam
Gefeliciteerd met de XC90! Daar ga je veel mooie ritten in maken
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Welkom en van harte met je aankoop, heel fraai! En bij een heel fijne dealer gekocht.
Ik kom ook van een V90 T5 en nu een XC60, rijdt toch wel erg lekker zo'n SUV (nooit gedacht dat een hoge wagen zo goed zou bevallen). Veel plezier ermee!
Ik kom ook van een V90 T5 en nu een XC60, rijdt toch wel erg lekker zo'n SUV (nooit gedacht dat een hoge wagen zo goed zou bevallen). Veel plezier ermee!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018 || Polestar Engineered
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Proficiat, je rijdt het vlaggenschip van Volvo. Wat meer kun je je nog wensen op gebied van luxe, comfort, kracht en snelheid.
Erg praktisch met de enorme binnenruimte.
Erg praktisch met de enorme binnenruimte.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- K75RT
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04.09.2017 - 13:28
Bedankt allemaal voor de aardige woorden! Dit weekend heb ik al bijna 500 km gereden en de auto rijdt heerlijk! Verbruik met een lege accu viel mij reuze mee op terugweg van Den Bosch naar Amsterdam (7,5L per 100km zonder elektra gebruik).
Polestar zat er al op door de vorige eigenaar, ik heb er wel een stickertje bij laten zettenLupo Volvo schreef: ↑07.04.2024 - 10:33 Prachtige auto, en de T8 .... je blijft grijnzen! Overweeg je, net als anderen en ik, ook de Polestar update? Prettiger schakelmomenten, niet echt meer PK (niet nodig) wel wat meer koppel (soms handig met een zware caravan in de bergen). Ik vind het in combi met de T8 eigenlijk dat Volvo het zelf zo had moeten afleveren, het maakt het af. Oh, en bij ons is het verbruik niet toe-, of afgenomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Tip: zorg er voor dat je de accu nooit helemaal 100% leegrijdt om te voorkomen dat de ICE de accu gaat lopen bijladen. Dat is mega inefficiënt namelijk. Je kunt daarvoor de hold knop gebruiken (naar rechts swipen en dan hold kiezen).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb destijds toen ik mijn D6 kocht een cursus van Maaskant kado gekregen van Volvo. Belangrijkste take away om zo zuinig mogelijk te rijden was: veel eerder van het gas af dan je gewend was met een ICE. Massa gebruiken om uit te rollen.
Verder heb ik mijn persoonlijke profiel ingesteld op Pure (met aangepast airco, sturen, vering, etc). Ergo ik rijdt dus nooit in de hybride modus.
Ik bepaal op basis van de rit (afstand en kan ik bij de klant laden etc) of ik de hold knop gebruik en wanneer. Maar in beginsel rijd ik in Pure door het dorp, de provinciale weg op en dan schakel ik Hold in en richting de eindbestemming dus omgekeerd.
Verder heb ik mijn persoonlijke profiel ingesteld op Pure (met aangepast airco, sturen, vering, etc). Ergo ik rijdt dus nooit in de hybride modus.
Ik bepaal op basis van de rit (afstand en kan ik bij de klant laden etc) of ik de hold knop gebruik en wanneer. Maar in beginsel rijd ik in Pure door het dorp, de provinciale weg op en dan schakel ik Hold in en richting de eindbestemming dus omgekeerd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- K75RT
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04.09.2017 - 13:28
Dank je, Gouwe! Ik zal deze tip straks eens proberen. Wat is precies het voordeel van de Pure-stand? In de Hybrid-stand rijdt de auto de accu ook leeg, toch? Een andere vraag: neem aan dat jij ook de 'B-stand' gebruikt tijdens het rijden?
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De Pure stand wijkt op een aantal punten af van hybrid. Je kunt meer gasgeven/ dieper het pedaal intrappen voordat de ICE aanslaat. Je kunt een kilometer of 5 verder elektrisch rijden. Praktisch gevolg is dat de ICE minder aan/uit schakelt en ik dus ook met ritjes naar de supermarkt heen en terug volledig elektrisch kan rijden zonder het risico dat de benzinemotor aanslaat. Oneerbiedig gezegd is de hybride stand vooral bedoelt voor dummies / mensen die gemakzuchtig zijn.
En nee, ik gebruik de B-stand in beginsel niet (in Nederland, wel in de bergen).Is hier op het forum al een hele discussie over geweest, dus even zoeken, maar mijn stelling is dat elke omzetting van energie leidt tot verlies. Met de B-stand zet je twee keer energie om: eerst van kinetisch naar elektrisch en met gasgeven weer andersom.
Door niet de B-stand te gebruiken maak je optimaal gebruik van de kinetische energie. Laat maar eens het gas los (zonder B-stand) en verbaas je erover hoe lang je auto kan uitrollen........en tijdens dat uitrollen wordt ook weer heel beperkt energie teruggewonnen. Bovendien door licht te remmen (waarbij dus niet de mechanische rem wordt gebruikt) kun je ook energie opladen, gelijk aan de B-stand. Probeer het maar eens uit en doe vooral wat jij prettig vindt.
En nee, ik gebruik de B-stand in beginsel niet (in Nederland, wel in de bergen).Is hier op het forum al een hele discussie over geweest, dus even zoeken, maar mijn stelling is dat elke omzetting van energie leidt tot verlies. Met de B-stand zet je twee keer energie om: eerst van kinetisch naar elektrisch en met gasgeven weer andersom.
Door niet de B-stand te gebruiken maak je optimaal gebruik van de kinetische energie. Laat maar eens het gas los (zonder B-stand) en verbaas je erover hoe lang je auto kan uitrollen........en tijdens dat uitrollen wordt ook weer heel beperkt energie teruggewonnen. Bovendien door licht te remmen (waarbij dus niet de mechanische rem wordt gebruikt) kun je ook energie opladen, gelijk aan de B-stand. Probeer het maar eens uit en doe vooral wat jij prettig vindt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor