V50 1.8 wil niet meer starten

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
JohnTGS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.04.2024 - 19:12

Hallo medestrijders,

Nieuw hier mede omdat ik er even niet uitkom.
V50 1.8 uit 2007. Starten had ik zelf al uitgevogeld dat je sleutel erin moet stoppen en draaien naar standje 2 en dan effe 2 tellen moet wachten, daarna tikken lopen.
Nu afgelopen zaterdag, ik stap in en start de motor, eerlijk gezegd niet lang genoeg gewacht denk ik, motor slaat aan en direct weer af. Daarna snel rondgaan met starten maar niks geen kik geven, ik dacht eigenlijk gelijk dat de ketting kapot gegaan was oid omdat het lijkt dat er minder compressie is.
S'avonds klepdeksel gelicht maar zag geen gebroken ketting en beide assen verdraaien. Vanavond weer even gekeken, na lang doorstarten hoor je uiteindelijk dat tie bijna wil aanslaan. Accu nu te laag in spanning dus morgen verder kijken.
Het stonk nu wel een beetje naar benzine....
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik altijd de tank helemaal leeg rijdt. Ik wil morgen het benzinefilter wisselen en even een verse batterij. Daarna even de vonk controleren.
Wie heeft voor mij een goede tip? Voordat ik m naar de dealer versleep om uit te laten lezen.

Groet , John
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27701
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Heb je vraag een eigen topic gegeven aangezien ie niet echt op de juiste plek stond.

Je manier van starten zal het niet aan liggen.
De auto geeft geen verdere meldingen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
JohnTGS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.04.2024 - 19:12

Oh sorry, was er al wat bang voor. Thanks
Auto geeft geen meldingen helaas. Van altijd starten ineens naar niks geen teken van leven.
Ga morgen het brandstoffilter vernieuwen en de accu, daarna de vonk checken en als deze goed is nog een poging wagen met starten. Al zou het bijvoorbeeld het contactslot zijn neem ik aan dat er wel een melding komt , toch?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27701
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als het contactslot echt stuk is staat er wel een melding in het scherm.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
JohnTGS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.04.2024 - 19:12

Daar ben ik weer, bougies verwijderd en dan zie ik dat de zuigers bovenop nat zijn dus dat betekend in mijn ogen dat er benzine komt. Vonk gecontroleerd en deze is echt zwak! Kunnen bougies doorslaan oid? Want deze bougies, originele, zitten er 20.000 km in. Ook vind ik de verbinding van de bobine 's op de bougies bijzonder. Deze zitten er niet strak in als het gaat om contact maken, hoort dat zo???
Ik denk dat ik morgen nieuwe bougies ga halen.
Of moet ik meer zoeken in ergens een sensor die het af laat weten?

John
Gebruikersavatar
gero
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52

JohnTGS schreef: 02.04.2024 - 19:28 Daar ben ik weer, bougies verwijderd en dan zie ik dat de zuigers bovenop nat zijn dus dat betekend in mijn ogen dat er benzine komt. Vonk gecontroleerd en deze is echt zwak! Kunnen bougies doorslaan oid? Want deze bougies, originele, zitten er 20.000 km in. Ook vind ik de verbinding van de bobine 's op de bougies bijzonder. Deze zitten er niet strak in als het gaat om contact maken, hoort dat zo???
Ik denk dat ik morgen nieuwe bougies ga halen.
Of moet ik meer zoeken in ergens een sensor die het af laat weten?




John
Zijn de bobines ooit vernieuwd ? Ik heb zelf mijn bobines preventief vernieuwd, gelijk nieuwe bougies erin, de oude bobines heb ik nog liggen, denk niet dat ze passen op jou Volvo

Ik heb ze hier gekocht.https://www.motointegrator.de/artikel/2 ... -ngk-48140
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
JohnTGS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.04.2024 - 19:12

gero schreef: 02.04.2024 - 20:21
JohnTGS schreef: 02.04.2024 - 19:28 Daar ben ik weer, bougies verwijderd en dan zie ik dat de zuigers bovenop nat zijn dus dat betekend in mijn ogen dat er benzine komt. Vonk gecontroleerd en deze is echt zwak! Kunnen bougies doorslaan oid? Want deze bougies, originele, zitten er 20.000 km in. Ook vind ik de verbinding van de bobine 's op de bougies bijzonder. Deze zitten er niet strak in als het gaat om contact maken, hoort dat zo???
Ik denk dat ik morgen nieuwe bougies ga halen.
Of moet ik meer zoeken in ergens een sensor die het af laat weten?




John
Zijn de bobines ooit vernieuwd ? Ik heb zelf mijn bobines preventief vernieuwd, gelijk nieuwe bougies erin, de oude bobines heb ik nog liggen, denk niet dat ze passen op jou Volvo

Ik heb ze hier gekocht.https://www.motointegrator.de/artikel/2 ... -ngk-48140
Zit ook te denken om de bobines ook maar te vervangen, vindt de verbinding echt bijzonder los
JohnTGS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.04.2024 - 19:12

Hij loopt weer!! Waarschijnlijk doordat de auto 2 x heel kort gelopen heeft +/- 10 seconden is er iets aan de hand geweest met de stoters.... is mijn vermoeden, daarom leek het ook net of dat er geen compressie was.
Vanaaf een verse accu erin en de oude opgeladen om mee te helpen met het starten, nieuwe pitten erin, en toen starten. Na ongeveer 3 minuten kwam er een klein beetje leven in en met een beetje helpen met het gaspedaal was daar ineens weer een lopende motor. Een dikke rookpluim even maar daarna lopen als een zonnetje weer. Blij mee!
Grtz John
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”