Pagina 2 van 3

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 04.04.2024 - 18:18
door K75RT
Ben schreef: 04.04.2024 - 17:13 En Promovendum is voor 'hoger opgeleiden' toch. Dan zou je ook aan een hoger inkomen met een automobiel in een hogere prijsklasse denken.
En dan laten lopen op 36 Euro. #erzijnvandiedingendieiknietsnap
Dat klopt, ik zit met vrijwel alle verzekeringen bij Promovendum. Nu zou het goed kunnen dat ik hiermee ook bij ze weg ga...

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 05.04.2024 - 18:36
door JAAM
Interpolis “wij leveren geen maatwerk”.

Zojuist contact gehad met Interpolis over het verzekeren van een V90 T6 Ultimate, cataloguswaarde 88.000. Interpolis kent het Volvo on Call systeem niet en wil de auto, ondanks ruim 30 schadevrije jaren niet verzekeren. De mededeling van Interpolis was “wij leveren geen maatwerk”. Ben ik de enige Rabo klant die zijn Volvo via RABO verzekeraar Interpolis wil verzekeren?
Het zal dus een andere verzekeraar worden, de dealer adviseerde Volvo Insurance.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 05.04.2024 - 23:22
door Almerev70
Probeer Frisia eens, kwam bij mij goed uit en voordelig (is trouwens tussenpersoon/bedrijf).

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 07.04.2024 - 12:02
door JW#
Ik kom voor mijn net aangeschafte V90 cc B6 het beste uit bij Inshare.
Hier ook geen beveiligingsvoorwaarden.
Zelf nog geen ervaring bij Inshare.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 08.04.2024 - 08:26
door Paul
Ik moest bij Allianz op de V90 alarm klasse 3 hebben en ook op de XC60. Was niet heel duur en vond het zelf ook wel prettig.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 09.04.2024 - 11:06
door Poolrev
JAAM schreef: 05.04.2024 - 18:36 Interpolis “wij leveren geen maatwerk”.

Zojuist contact gehad met Interpolis over het verzekeren van een V90 T6 Ultimate, cataloguswaarde 88.000. Interpolis kent het Volvo on Call systeem niet en wil de auto, ondanks ruim 30 schadevrije jaren niet verzekeren. De mededeling van Interpolis was “wij leveren geen maatwerk”. Ben ik de enige Rabo klant die zijn Volvo via RABO verzekeraar Interpolis wil verzekeren?
Het zal dus een andere verzekeraar worden, de dealer adviseerde Volvo Insurance.
Heel vreemd, ik kreeg zonder problemen een offerte voor mijn XC90 van ze. Ik heb er wel van afgezien omdat ze extreem duur waren.

Mijn XC90 is verzekerd via Broekhuis Verzekeringen, die was veruit het goedkoopst en met de beste voorwaarden (voor mij dan).

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 09.04.2024 - 14:12
door Emmevi
Een offerte ontvangen zal het probleem ook niet zijn. Pas als er in die offerte (of voorwaarden die er aan vast hangen) staat dat er een klasse drie alarm aanwezig moet zijn, en daar wil je niet aan voldoen zal er een “probleem” ontstaan.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 09.04.2024 - 21:54
door JW#
Precies, en voor mijn auto rekent Volvo € 1480,- om aan een klasse 3 alarm te voldoen.
Zonder klasse 3 alarm eigenlijk maar 2 keuzes gevonden.
Inshared zeer goedkoop, € 840,- . Ben niet bekend met deze verzekeraar.
ABN € 1250,- . Bij hen wel 2,5% cataloguswaarde mindering op uitkering bij diefstal ect.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 10.04.2024 - 21:50
door JAAM
Het wordt Volvo insurance. Interpolis zegt glashelder te zijn maar ze sturen je door de mist van het kastje naar de muur.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 00:07
door JW#
Als iets te mooi is om waar te zijn ................... Dan is dat ook zo!
Aanvraag bij Inshared gedaan, direct afgewezen zonder verder uitleg.
Nogmaals bij Volvo Insurance gekeken, kon nu wel met alleen klasse 1. Weet niet waarom mij eerder leek dat niet te kunnen.
Aanvraag gedaan bij Volvo Insurance met alleen klasse 1. Direct geaccepteerd.
Nu met een gerust hart de auto de 12e ophalen.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 08:15
door lint
Mooi zo, weer een tevreden klant bij Volvo Insurance.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 09:16
door -KJ-
Ik weet niet of je direct na het afsluiten van de verzekering al van een tevreden klant kunt spreken. Tevredenheid is iets dat opgebouwd wordt.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 09:20
door lint
De eerste stap, de acceptatie zonder voorwaarden, is al een goed begin.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 09:36
door mees
Ben schreef: 30.03.2024 - 19:06 Wellicht is dit een oplossing: https://www.volvocarinsurance.nl/bereken-premie
Ik had dit ingevuld na plaatsing van Ben's berichtje. Kwam zo'n 200 euro (ook na 19% verhoging van februari jl) hoger uit (met All Risk) dan bij de club in Apeldoorn, waar ik sedert 1978 verzekerd ben.
Over eisen (topic titel): CB 'eiste' bij de laatste ruitbreuk (7 jaar geleden of zo) dat het bij CarGlass gebeurde. Ging goed hoor....

En wat zien ik vanochtend? Scheur van 15cm vanaf A-stijl......
Ik heb weleens bij de dealer in Amersfoort een glas-reparatiebedrijf een ruit zien vervangen.
Wel zo handig lijkt mij, bij de dealer voor (hopelijk) originele ruit en verdere onderdelen en vooral dat kalibreren aan de auto.

Gebeld met CB: gelukkig, ik mag ook bij Serva.
Duimen dat alles goed gaat; ik heb vertrouwen......

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 13:09
door Gouwe
Ik heb helaas in hele korte tijd 2x de voorruit van de XC moeten laten vervangen wegens breuk. Beide keren door de Volvo dealer inderdaad omdat ik absoluut geen imitatie ruit wil hebben. Dan maar wat meer eigen risico. Weet niet of dat de dealer het zelf doet of laat doen. Wel heel fijn zo'n nieuwe ruit zonder al die krasjes en putjes. Geniet er straks van Mees.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 13:20
door mees
Er komt bij Serva een speciaal ruit-bedrijf.
Bij Centraal Beheer is ruitvervanging altijd 150 euro voor eigen risico, zocht ik net op.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 11.04.2024 - 20:56
door mees
mees schreef: 11.04.2024 - 09:36 Gebeld met CB: gelukkig, ik mag ook bij Serva.
Ik meldde later vandaag officieel de schade bij CB en zei: afspraak gemaakt bij de dealer,
zegt die (andere) medewerker: u kan dat niet, volgens de polisvoorwaarde: ruitschade slechts bij 1 van hun momenteel 3 aangewezen bedrijven.
Staat inderdaad op de polis ja. Even minder, wat een geklier.
Eens kijken of Serva wil bellen met CB voor nadere 'mogelijkheden' bij hen.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 15.04.2024 - 14:12
door mees
Vrijdag heeft Serva gebeld maar CB houdt zich aan de polisvoorwaarden.
Serva is wel bij CB aangesloten voor schade, niet voor ruit.

Vandaag zelf gebeld met Centraal Beheer, nu afdeling polis-aanpassingen; om zelf te kunnen bepalen waar je wilt repareren.
Kan niet; zij bieden maar 1 soort aan.
Dus ruit: zij bepalen, of je betaalt het zelf als je elders wilt.
Overige schades: zij bepalen, of als je elders wilt: 600 euro 'eigen risico' (zelf dus mee betalen aan de kosten).

Dus voor mensen die een verzekering af willen sluiten:
kijk en vraag goed naar de "eisen van de verzekeraar" / en wat je zelf wilt.

Overigens:
Bij Serva komt geen ruitbedrijf meer, sinds kort vertelde de mij bekende 'aftersales' medewerker.
Zij vervangen zelf met uiteraard de originele onderdelen, in een apart pand even verderop in de straat.
We gaan het meemaken.

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 15.04.2024 - 16:42
door Gouwe
Balen Mees dat je door de kleine lettertjes zo voor verrassingen komt te staan. Maar ga je nu bij Serva voor eigen rekening een originele ruit laten plaatsen?

Eisen van verzekeraar

Geplaatst: 15.04.2024 - 16:53
door mees
Ja, dat bedrijf vertrouw ik. We 'kennen' elkaar al jaren met meer dan 1 Volvo (en ja er kan wat mis gaan, zoals overal).
Ik ga niet naar iets onbekends, die mij mogelijk als een onbekend nummer zal behandelen.
Originele onderdelen en als er iets 'breekt' wordt er dezelfde dag (zo niet: leenauto mee) vanuit het centrale magazijn in Houten het onderdeel geleverd.
Kalibreren met 'Volvo-apparatuur'.