upgrade high performance naar Premium en locatie subwoofer als je een LPG tank hebt

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
RonaldTop
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.09.2014 - 12:11

Hoi Allemaal,

2e post hier, ik heb inmiddels een nieuwe v70, wel echt een dikke upgrade moet ik zeggen, de classic naar de p26 ...

Maar goed, de vraag. Ik heb van de fabriek een high performance audio set. Nu heb ik de complete Premium set thuis liggen om in te gaan bouwen. Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:

1. Ik heb de 803 head unit vervangen voor een compleet ander ding met Carplay en alles (een XPA675DBT), alleen, 4 kanaals plus low pass filtered sub uitgang, ik kan dus de center speaker niet aansturen. Is er iemand die dit elegant heeft opgelost? Een 2e amp, of ook de pa200/300 vervangen door een 5 of 6 kanaals versterker, eventueel met een DSP om het verlies van de Dolby Pro Logic II te compenseren?

2. Wat zou een goede locatie zijn voor een subwoofer, welke ik kan integreren in het interieur? Ik heb een LPG tank op de plaats van het reserve wiel, en deze locatie zit propvol met de tank dus. Ik heb nog wel ietwat ruimte tussen accu en laadvloer. Ik doe m liever niet onder 1 van de voorstoelen. Ik dacht nog even aan onder de achterbank, maar ik verwacht dat daar de benzinetank zit. Weet iemand of daar nog voldoende ruimte over is om een sub te plaatsen? Of een ander idee? Ik doe m liever niet in de achterbak verticaal tegen de achterbank aan, omdat ik de bankies vaak plat heb ivm vervoer van mn mountainbike en andere troep.

Hoor graag julliie ideeen!

Groeten!
Ronald
Volvo v70 P26, 2.3 T5 op LPG met alles erop en eraan, net ingereden, 400k+ kms pas ...
Volvo v70 Classic 1998 2.5T, gestorven op 360k kms vanwege eigen schuld
Gompy58
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

ik vraag me af of je die centerspeaker niet gewoon dmv kabeltjes op je nieuw Head Unit kunt aansluiten. Een volvo versterker zal daarvoor niet nodig zijn.

Overigens, bedenk, indien je de centre speaker in gebruik hebt, het heel goed kan zijn dat je dat gaat merken bij je telefoon gesprek.
In een facelift word bij een binnenkomend gesprek via je parrot niet zomaar die centre speaker op non actief gezet. Er is daar een aparte kabel/splitter voor nodig die best een aantal tientjes kost als je m kunt vinden.

Je moet je ook afvragen of je die er zo graag bij wilt houden. Het is maar een erg beperkt papieren speakertje met beperkt vermogen. Je moderne nieuw HU zal dat ding ws helemaal niet nodig hebben om mooier geluid te geven dan je gewend bent van de originele volvo audio.

waarom zet je niet eerst je nieuwe HU erin , ook even zon aparaatje zoeken zodat je stuurbediening blijft werken , en ga je dan pas beginnen aan speaker wissel. Dan kun je het beste ervaren welke stappen het grootste voordeel geeft.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”