Remschijf niet volledig gebruikt
Geplaatst: 19.03.2024 - 15:08
Op zich verbazen de antwoorden van de dealer mij niet.
‘Kan geen kwaad’ is hun mening, het gaat om jouw gevoel en ‘kan geen kwaad’ is een rekbaar begrip.
Indien links aangetast is door roest en dus geen 100% remkracht zal kunnen genereren dan compenseert rechts dat uiteraard niet; die kan tenslotte niet meer dan max 100% leveren. Uiteraard is er een verschil in remkracht, meetbaar zelfs.
Weinig kms geeft in principe eerder roestvorming, met een zekere regelmaat de machine ‘even uitlaten’ en de nodige (normale) remakties plegen houdt de boel schoon.
Opmerking mbt harder remmen is natuurlijk helemaal flauwekul.
Bochten hebben geen invloed op het ontstaan van dit beeld. Mogelijk wel hoe de auto buiten staat tov de ‘regenkant’ (op daken zie je ook vaak een vuiler/groener dakdeel wat meer op de (meestal) regenkant gericht staat), ervanuit gaande dat je de auto altijd op dezelfde manier/plak parkeert.
Ik zou ns bij een andere Volvo dealer informeren, en dan de keuze maken waar eea te laten vervangen (max 2 uur werk). Sne3l knoop doorhakken en klusje laten klaren, dan ben je er van af en is het ook klaar met de ergernis.
Ben nog wel benieuwd of (en zo ja waarom) de blokken niet zijn vervangen toen de schijven zijn vervangen. Oude blokken op nieuwe schijven dan kan je dit beeld verwachten.
‘Kan geen kwaad’ is hun mening, het gaat om jouw gevoel en ‘kan geen kwaad’ is een rekbaar begrip.
Indien links aangetast is door roest en dus geen 100% remkracht zal kunnen genereren dan compenseert rechts dat uiteraard niet; die kan tenslotte niet meer dan max 100% leveren. Uiteraard is er een verschil in remkracht, meetbaar zelfs.
Weinig kms geeft in principe eerder roestvorming, met een zekere regelmaat de machine ‘even uitlaten’ en de nodige (normale) remakties plegen houdt de boel schoon.
Opmerking mbt harder remmen is natuurlijk helemaal flauwekul.
Bochten hebben geen invloed op het ontstaan van dit beeld. Mogelijk wel hoe de auto buiten staat tov de ‘regenkant’ (op daken zie je ook vaak een vuiler/groener dakdeel wat meer op de (meestal) regenkant gericht staat), ervanuit gaande dat je de auto altijd op dezelfde manier/plak parkeert.
Ik zou ns bij een andere Volvo dealer informeren, en dan de keuze maken waar eea te laten vervangen (max 2 uur werk). Sne3l knoop doorhakken en klusje laten klaren, dan ben je er van af en is het ook klaar met de ergernis.
Ben nog wel benieuwd of (en zo ja waarom) de blokken niet zijn vervangen toen de schijven zijn vervangen. Oude blokken op nieuwe schijven dan kan je dit beeld verwachten.