Pagina 1 van 1

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 07.03.2024 - 20:19
door Feynman
Ik heb een v90 d4 gevonden met een enigszins normale inruilprijs voor mijn huidige v40 d4.
Het is een 2017 v90 d4 momentum (foutief geadverteerd als Inscription) met kenteken nk-733-f en 198k al op de teller.
De opties zijn alweer eens verwarrend, echter gezien de nieuwprijs van net geen 74k destijds moet er redelijk wat opzitten. Als ik de intro line met b&w, luxury line, automaat, trekhaak verwarmd stuur en achterbank en metallic lak bij elkaar tel, kom ik nog altijd 6k te kort aan opties. Iemand een idee waar die inzitten ? (Stoelen en nog iets wat ik overzien heb ?)

Wat ik gek vind is dat de distributieriem nog niet vervangen is, is dit interval niet teruggebracht naar 150k ?

De vorige (bj 2018) heb ik na aankoopkeuring laten staan op duidelijke indicaties voor olieverbruik, deze verkoper meent na contact met een volvo dealer dat dit probleem bij deze motoren na 2016 is opgelost, klopt dit ?

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 07.03.2024 - 20:52
door Rogier64
Het betreft een originele nederlandse Volvo V90, de fiscale waarde komt van RDW, daar hoef je dan ook niet aan te twijfelen, die klopt gewoon. Bedenk dat een Momentum upgraden naar, als voorbeeld een Inscription niveau, aanzienlijk duurder uitvalt dan de prijs van een originele Inscription. Distributie was ooit 10 jaar of 240.000 km voor een VEA diesel. Dat is in 2019 inderdaad teruggezet naar 10 jaar of 150.000 km en zou dus vervangen moeten zijn. Of deze de verbeterde olieschraapveren heeft weet ik zo niet. Maar garantie op geen olieverbruik heb je natuurlijk niet.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 07.03.2024 - 21:06
door Volvo-Cees
Mooi interieur heeft hij zeg 👌
Ik denk dat hij ook wellicht de volgende lines nog heeft: Scandinavian + Winter + Versality.
Tel daar de electrische Nappa contourstoelen bij op en je komt aardig in de buurt van de nieuwprijs denk..

https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... vo_V90.pdf

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 08.03.2024 - 03:14
door S90 Inscription
Het is een mooie wagen met heel veel leuke opties.
Even naar de dealer voor een aankoopkeuring of twijfel je nog over deze?

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 08.03.2024 - 08:17
door Feynman
S90 Inscription schreef: 08.03.2024 - 03:14 Het is een mooie wagen met heel veel leuke opties.
Even naar de dealer voor een aankoopkeuring of twijfel je nog over deze?
Ik laat de aankoop keuring op locatie doen door auto-kennis. Afhankelijk daarvan neem ik een besluit.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 08.03.2024 - 16:24
door redracer
Die 74k klopt wel

Auto 55.500
automaat 2500
introline by B&W 3870
luxury line 2800
scandinavianline 1500
winterline 1100

opties
metallic 1250
moritz leder comfortstoel 2180
elekrische bestuurderstoel 895
handmatige stoelverlenger 120
trekhaak 1195
velgen 900

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 08.03.2024 - 16:35
door mees
Veel (mooie) auto, voor weinig geld.
Tel er 5k bij voor tegenvallers of onderhoud wat er bij hoort gezien de leeftijd / km-stand, dan nog steeds.....
Doen!

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 09.03.2024 - 09:29
door Feynman
mees schreef: 08.03.2024 - 16:35 Veel (mooie) auto, voor weinig geld.
Tel er 5k bij voor tegenvallers of onderhoud wat er bij hoort gezien de leeftijd / km-stand, dan nog steeds.....
Doen!
Kleine issues die naar voren komen storen me niet, iemand heeft er genoeg kilometers al gebruik van gemaakt. Het olieverbruik probleem is wel een ding.

Ondanks dat ik "slechts" een v40 inruil, krijg ik bij dat soort problematiek altijd het gevoel dat ik iets met minder problemen inruil en er nog 14-15k bij mag leggen en dat is het me niet waard.

Het olieverbruik is door een aankoopkeuring ook niet echt uit te sluiten lijkt me, tenzij zoals bij de vorige auto het optisch zichtbaar is. Hoe kan ik hier nog meer zekerheid krijgen? (Bedrijven die een blijvende oplossing bieden vervangen olie schraapveren en honen cylindery zag ik a €4,5k)

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 09.03.2024 - 09:47
door mees
Tja, houden wat je hebt dan.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 09.03.2024 - 19:38
door Feynman
mees schreef: 09.03.2024 - 09:47 Tja, houden wat je hebt dan.
We gaan het zien, komende dinsdag is de aankoop keuring op locatie met aansluitend een rapport met de bevindingen.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 09.03.2024 - 19:38
door Feynman
redracer schreef: 08.03.2024 - 16:24 Die 74k klopt wel

Auto 55.500
automaat 2500
introline by B&W 3870
luxury line 2800
scandinavianline 1500
winterline 1100

opties
metallic 1250
moritz leder comfortstoel 2180
elekrische bestuurderstoel 895
handmatige stoelverlenger 120
trekhaak 1195
velgen 900
Dank je voor het uitpluizen.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 13.03.2024 - 07:25
door Feynman
Rapport komt vandaag binnen, oliebeeld op bepaalde plekken in motorruimte minder aanwezig dan vorige d4, echter wel weer een issue. Het lijkt wel alsof er haast geen d4 zonder issues mbt olieverbruik te vinden zijn ?

Ook deze laat ik staan en ga eens serieus rekenen of ik niet gewoon overstap op benzine. (T5/T6).

Hybride ligt helaas na inruil buiten mijn budget, een T8 is wel een droomauto wat mij betreft (in een v90, xc60 of v60)

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 13.03.2024 - 16:01
door PGV90
Denk dat een T5 helemaal goed bij je kan passen - tenzij je echt meer dat 40 a 50 k km per jaar gaat rijden.
Bij mijn vorige V70 en XC70 hielden de lease maatschappij en werkgever 35.000 per jaar als omslagpunt aan, dat was tot 2016.
Nu diesel in het verdomhoekje zit (al dan niet terecht) ligt dat omslagpunt nog hoger.

De T5 is een erg betrouwbare krachtbron van Volvo, en de T4 is zeker ook niet onder de maat voor een V60 of V90. Met een Polestar tuning heb je een hoge koppel en fijner schakelende auto.
Succes!

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 13.03.2024 - 17:19
door Philken
voor mijn huidige v60 had ik een 2017 v60 vea diesel en deze had ook nog het olieprobleem
de huidige (2021) heeft het niet, momenteel bijna 176.000km en nog geen drup olieverbruik,
volgens wat ik begrepen heb van Volvomecaniciens, zou het vanaf my 2019 zeker opgelost moeten zijn

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 13.03.2024 - 18:52
door Jers3n
PGV90 schreef: 13.03.2024 - 16:01 Denk dat een T5 helemaal goed bij je kan passen - tenzij je echt meer dat 40 a 50 k km per jaar gaat rijden.
Bij mijn vorige V70 en XC70 hielden de lease maatschappij en werkgever 35.000 per jaar als omslagpunt aan, dat was tot 2016.
Nu diesel in het verdomhoekje zit (al dan niet terecht) ligt dat omslagpunt nog hoger.

De T5 is een erg betrouwbare krachtbron van Volvo, en de T4 is zeker ook niet onder de maat voor een V60 of V90. Met een Polestar tuning heb je een hoge koppel en fijner schakelende auto.
Succes!
Omslag punt lease is meestal op basis van nieuwprijs icm. afschrijving. Op de 2e hands markt ligt het omslagpunt doorgaans veel lager dan die 35.000km.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 13.03.2024 - 19:28
door redracer
mees schreef: 08.03.2024 - 16:35 Tel er 5k bij voor tegenvallers of onderhoud wat er bij hoort gezien de leeftijd / km-stand
Dit advies volgen ! dure grapjes tegenwoordig bij alle merken en alle km standen!

Of gewoon nog even doorsparen , er zijn wellicht zelfs meer T4/T5 te vinden . In die periode 18 19 waren de leasebakken ook vaak al benzine zelfs met 40k p jaar .

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 16.03.2024 - 09:07
door BlackcurrantV70
Mijn S90 D4 is een MY18 en heeft geen last van olieverbruik, niveau blijft netjes net onder maximum tussen jaarlijkse beurten.

Mogelijke aankoop v90 d4 poging 3…

Geplaatst: 17.03.2024 - 01:23
door vlvrider
Feynman schreef: 13.03.2024 - 07:25 Rapport komt vandaag binnen, oliebeeld op bepaalde plekken in motorruimte minder aanwezig dan vorige d4, echter wel weer een issue. Het lijkt wel alsof er haast geen d4 zonder issues mbt olieverbruik te vinden zijn ?

Ook deze laat ik staan en ga eens serieus rekenen of ik niet gewoon overstap op benzine. (T5/T6).

Hybride ligt helaas na inruil buiten mijn budget, een T8 is wel een droomauto wat mij betreft (in een v90, xc60 of v60)
zelfde probleem gehad na aankoop d4. enorm hoog olieverbruik.
daarna olie opgezocht welke vanuit volvo in de nieuwe vea's gebruikt worden.
bleek de 0w20 te zijn. verder uitgezocht wat daarvan de reden was. (-> klimaatgedram)
daarna heeeeeel snel overgeschakeld naar de iets dikkere 5w30 synthetic.
Sinds de omschakeling is mijn olieverbruik onbestaande, streepje staat nog altijd op zelfde positie. (inmiddels 25.000km)
conclusie, wil je goed doen voor je motor en een lager olieverbruik dan stap je best over op een 5w30 in je s90.

Uiteraard kan een hoog olieverbruik ook andere oorzaken hebben. (en gaat in dat geval een switch van 0w20 naar 5w30 geen verschil maken)