Pagina 2 van 3

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:06
door Urbexpeditie
Eigenlijk ook niets nieuws.
In augustus 2022 hadden ze het er al over...

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -schermen/

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:11
door mees
Heerlijk zoveel knoppen
en die dien je gewoon blindelings te vinden.
Net als alle apparatuur in cockpits en op controlepanelen op schepen en in fabrieks-controlekamers.
Een rode noodknop via een scherm, dat zal toch niet zeg.....

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:24
door Ben
Alarmlichten EX30.png

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:28
door mees
Gelukkig een 'directe' knop!

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:31
door JeroenSpock
Moet je eens in een (modern) vliegtuig stappen en in de cockpit kijken. Die hebben bijna ruimte tekort voor al die ouderwetse vieze ruimte innemende knopjes en lampjes :D
Wat denken die gasten wel! Ik zeg scrollwieltje op de knuppel en gaan met die banaan.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 19:41
door mees
En maar hopen dat je scrolwieltje blijft scrollen :'(
Want mijn eigen reserve-muis paste natuurlijk nergens op.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 20:02
door raspaardje
Reken je zelf vooral niet te rijk voor de nabije toekomst: in den beginne gaat het dus om een beperkt aantal functies die EuroNCAP gaat laten meetellen voor de eindscore.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 20:04
door Ben
Mijn oplossing is: in mijn V70 blijven rijden, zonder scherm en met elk knopje op de juiste plek.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 20:06
door Urbexpeditie
Ben schreef: 07.03.2024 - 20:04 Mijn oplossing is: in mijn V70 blijven rijden, zonder scherm en met elk knopje op de juiste plek.
Tot deze vanzelf een keer uiteen valt...
Mijn idee!

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 07.03.2024 - 22:55
door Johan s60
Heerlijk die knoppen, ben er gek op

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 08.03.2024 - 14:01
door OscarPostuma
Conclusie: het artikel het AD klopt niet! Ik snap best dat niet iedereen alleen een touchscreen niet prettig vind. Maar dat is wat anders dan de feiten verdraaien! Dat heet nog altijd jokken….

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 08.03.2024 - 14:48
door OGA244
Euro ncap trekt conclusies, laten we vooral daar naar kijken

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 08.03.2024 - 17:29
door JeroenSpock
OscarPostuma schreef: 08.03.2024 - 14:01 Conclusie: het artikel het AD klopt niet! Ik snap best dat niet iedereen alleen een touchscreen niet prettig vind. Maar dat is wat anders dan de feiten verdraaien! Dat heet nog altijd jokken….
Ja dat doen kranten nou eenmaal

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 08.03.2024 - 17:36
door Ben
JeroenSpock schreef: 08.03.2024 - 17:29
OscarPostuma schreef: 08.03.2024 - 14:01 Conclusie: het artikel het AD klopt niet! Ik snap best dat niet iedereen alleen een touchscreen niet prettig vind. Maar dat is wat anders dan de feiten verdraaien! Dat heet nog altijd jokken….
Ja dat doen kranten nou eenmaal
Het l;ijkt er op dat het AD e.e.a. heeft aangepast.
https://www.ad.nl/auto/opruimwoede-auto ... ~a20c276b/

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 17:09
door Bover
Ben schreef: 07.03.2024 - 20:04 Mijn oplossing is: in mijn V70 blijven rijden, zonder scherm en met elk knopje op de juiste plek.
Tja zo gaan we letterlijk naar de knoppen hier ha ha .
Ja Ben dat advies volgen we nog voorlopig in de 70 serie rijden, ik dacht dat de XC70 nog redelijk vrij is van diep verborgen functies die nodig zijn voor de directe rij benodigdheden knoppen. De meeste voorliggende logische knoppen zijn toch nog directe bediening dacht ik.
Ik rij soms in bussen die digitaal scherm hebben voor bijna alles..laat zo zeggen, geef mij maar knoppen... en ja je bent te lang met je ogen van de weg af..

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 18:54
door Frits V70
Grappige is dat je met de knoppen op het stuur ook heel veel kunt doen, maar voor radio harder of zachter zetten grijp ik toch altijd eerst naar de grote knop links boven op de console.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 19:34
door Ben
Ja, dat doe ik ook.
Kan niet wennen aan knoppen op het stuur.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 19:55
door WillyWortel2
Er zijn merken zoals Mercedes die ergonomie altijd belangrijk vonden bij het kiezen van de bedieningsorganen in een auto.
Wanneer de voorruit vuil wordt is een greep naar de hendel die de ruitenwisser en de ruitensproeier bedient voldoende om de voorruit nat te sproeien en de ruitenwissers aan het werk te zetten. Bij Volvo's zoals de V70 was dat ook zo geregeld.

Met bedieningsorganen op die grote beeldschermen is de bestuurder te veel tijd kwijt en wordt hij bovendien afgeleid.
Deze verandering is met zekerheid niet bedacht door ervaren automobilisten.
Terecht wordt de stap terug gemaakt naar fysieke knoppen en bedieningsorganen voor belangrijke functies die de bestuurder onder het rijden nodig kan hebben.

Het zou bovendien prettig zijn wanneer belangrijke bedieningsorganen een vaste plaats kunnen krijgen die per automerk niet meer verschilt.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 20:48
door Msuidgeest
Wat is belangrijk? Radio stel je eenmalig in op wat je mooi vindt klinken. Geldt ook voor het klimaat en stand van de stoel en spiegels.

Richtingaanwijzer en ruitenwisser vind ik belangrijk en die zitten bij, ik weet bijna zeker, in alle auto's op de zelfde plaats: handels links en rechts naast het stuur.

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug

Geplaatst: 09.03.2024 - 20:55
door Ben
Nou, de radioknoppen worden toch wel regelmatig gebruikt hoor.
Wisselen van zender en volume vind ik ook bij het 'makkelijkeknoppengebruik' horen.