Ervaringen t5 vs t6 icm v90cc

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
ildotore
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.04.2005 - 01:23

Beste Volvorijders,
Na bijna 14 jaar met veel plezier en weinig problemen te hebben gereden in mijn 2003 xc70 , is het dan een keer tijd om weer ietsje jonger te gaan.

Mijn voorkeur gaat uit naar een v90 cc T6, maar ik zie bijna alleen maar T5 versies rijden.

Is het verschil zo miniem? prijsverschil was er ook nauwelijks, zeker als je ziet dat de gemiddelde opties uit de lijst de auto al richting de 99K lieten gaan :)

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Hartelijke groeten Edward
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

De toenmalige T6 had een supercharger en een turbo en die waren wat minder zuinig dan de T5 (met alleen een turbo) wat de T6 in NL vanuit CO2 oogpunt minder interessant maakte. Wij rijden prive een T5 V90CC en die 250 pk is meer dan adequaat zeker met de Polestar tuning loopt hij heerlijk door zijn versnellingen en is de auto echt vlot zat. Zakelijk heb ik inmiddels 4 verschillende T8 gehad een non cc nodigt iets meer uit om vlotter te rijden maar ook als ik van de zakelijke auto in de familie CC stap heb ik nooit het gevoel echt vermogen te missen.

Zeker als je uit een XC70 komt zal je de wekligging van de V90 CC kunnen waarderen, heerlijk comfortable maar duidelijk minder een boot dan zo'n good old XC70
ildotore
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.04.2005 - 01:23

Beste Niels,
Bedankt voor je reactie, polestar tuning is natuurlijk ook nog altijd een optie( nog niet aan gedacht, nu dus wel :))
Qua verbruik verkeer ik in de luxe positie dat ik maar rond de 11000 per jaar rijd, een auto is voor mij eigenlijk meer een luxe product daar ik op mijn fiets naar mijn werk ga.
Ik ga me eens flink inlezen.
Vriendelijke groeten Edward
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3075
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Hier een V90 CC met T5 en polestar - vermogen is meer dan voldoende en de T5 is naar wat ik begrijp een erg betrouwbare krachtbron.
Voor deze auto, met behoorlijk gewicht en AWD zijn vermogen en koppel ruim voldoende.

Een T6 zal je in NL niet veel tegenkomen, wellicht in Dld of Sw.

Anyhow, is de V90 CC een heel erg fijne auto, mooi compromis voor als je iets zoek net wat hoger dan een V en een XC te groot vindt.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Hier een mooie T6
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 17a&vc=Car

Komt totaal op ca 43k na import
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

PGV90 schreef: 08.02.2024 - 15:47 Hier een V90 CC met T5 en polestar - vermogen is meer dan voldoende en de T5 is naar wat ik begrijp een erg betrouwbare krachtbron.
Voor deze auto, met behoorlijk gewicht en AWD zijn vermogen en koppel ruim voldoende.

Een T6 zal je in NL niet veel tegenkomen, wellicht in Dld of Sw.

Anyhow, is de V90 CC een heel erg fijne auto, mooi compromis voor als je iets zoek net wat hoger dan een V en een XC te groot vindt.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Al hebben wij welliswaar een V90 CC B5, zeg maar de T5 met wat 48V elektrische ondersteuning (mild-hybride dus). Vermogen is ruim afdoende, en het is gewoon een erg fijne auto.
En toch wel behoorlijk anders dan de XC70 (onze MY07 was van dezelfde generatie), eigenlijk totaal niet te vergelijken, niet alleen een stuk strakker en verfijnder, maar gewoon een totaal andere auto.
Maar wellicht goed om, voor zover nog niet gedaan, er ook eens in te gaan rijden. Evt. met zowel T5 als T6 om ook het verschil te ervaren.
En persoonlijk zou ik als het erop aankomt eerder kiezen voor een volle(re) T5 (Pro) dan een iets minder volle T6, maar goed dat zijn persoonlijke keuzes natuurlijk.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
ildotore
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.04.2005 - 01:23

Bedankt allemaal weer voor de tips,
Nijg nu inderdaad naar een vollere T5, en als het even kan in Pine grey, oelala die is mooi.
Wellicht toch even alle twee proef rijden, als het niet de wereld scheelt is 1 turbo minder natuurlijk beter voor de portemonee🤣
ildotore
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.04.2005 - 01:23

Bedoel natuurlijk neig ipv nijg🤣 het is laat
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”